/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Flere brugere til samme parabol/receiver
Fra : betina64
Vist : 774 gange
200 point
Dato : 18-07-04 12:27

Jeg vil gerne vide, hvordan det er muligt at se hvert sit program, når man har parabol. Vi er en familie med 4 fjernsyn, og vi påtænker at anskaffe en parabol, men i den forbindelse er vi blevet meget i tvivl om, om det er muligt at se hvert sit program på alle 4 fjernsyn, eller om vi kun kan tage et signal ned af gangen. Vi har fundet ud af at man kan købe en Universal Quatro LNB 0, 6 dB, men bliver det så også nødvendigt at købe flere receivere???

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 18-07-04 12:53

Jeg er bange for at det er nødvendigt, ja. Ulempen med parabolmodtagere er at man skal bruge et kort for at have adgang til kanalerne på hvert TV.. Dette undgår man oftest med kabel-TV, idet der kun lægges kabler til abonnenterne. Med en parabol kan hvem som helst modtage signalet - men ikke uden et kort.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 18-07-04 12:56

Ja du skal bruge en receiver per fjernsyn .. desværre. Som du selv skriver findes der mulighed for at nedtage signalerne med forskellige LNB'ere. Du fører ledninger fra LNB til receiver, som omsættet signalet til tv-billede. Nogle signaler er kodede, og kræver et smartcard.
/PG

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-07-04 13:00

For at gøre det du spørger om, skal der et anlæg i retning af kabel TV til.
Du kan godt lave flere udtag fra samme boks, men det bliver samme program på alle udtag.
Så du bliver nødt til at bruge flere receivere med deraf følgende abonnementer.

Annuller spørgsmålet
Fra : betina64

Dato : 27-01-06 20:21

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål