/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Fjernskrivebork i XP via TDC ADSL og Spe~
Fra : Kris77
Vist : 635 gange
70 point
Dato : 21-06-02 22:40

Jeg forgæves forsøgt at forbinde til min computer via fjernskrivebord. Jeg har rodet en del med routeren med hjælp fra dsl-faq.dk, men uden held. Jeg kan godt forbinde til pc'en via lokal nettet, men udefra er det umuligt.

Nogen der kan hjælpe?

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 21-06-02 23:31
Kommentar
Fra : Kris77

Dato : 21-06-02 23:37

Er min Speedstream 2601 lukket??! Jeg trode kun det var de router man fik til pro@ccess der var lukkede.

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 22-06-02 00:06

Ser du....det var jo en relevant oplysning !!
Men jeg ved det ikke, det er 1 år siden jeg droppede teledumnok, men jeg skal lige prøve at undersøge det....

Har du prøvet at opdatere windows: http://windowsupdate.microsoft.com

Hvilket svar forventer du at få........Jeg troede at du skulle have fjernadgang til en computer, hvilket du kan få via VNC.

Hvor langt er du.....ved du hvilke porte MSN bruger, og har du åbnet for dem, og har du andre relevante oplysninger, eller evt. ideer til hvad der går galt...

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 22-06-02 00:26

Ifølge: http://internet.opasia.dk/article.php?id=36897&dogtag=obb_spoergsmaal_og_svar

Står der:
Via et intuitivt webinterface kan du vælge mellem to standardkonfigurationer, der passer til de fleste private brugeres behov. Alternativt kan du vælge at benytte din egen konfiguration, men i så fald yder Opasia ikke længere support på routeren.

Dette må jo så betyde at der er 2 muligheder medmindre du selv vil/kan rode i den.....

Så jeg vil foreslå dig at ringe til teledanmark og spørge deres support om nogen af disse 2 konfigurationer har åben for de porte som fjernskrivebord skal bruge..

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 22-06-02 00:53

Men jeg kan også huske da jeg havde teledanmark, at jeg ikke kunne teste min egen ftp-server da routeren ikke ville tillade at der blev oprettet forbindelse fra fra routeren og ind igen, så hvis du prøver mellem 2 maskiner på det samme LAN, kunne det være en god ide at få andre til at teste det "udefra"

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 22-06-02 01:36

Sidst (men ikke mindst) så kunne du opgradere firmware i din Speedstream 2601: http://www.dsl-faq.dk/firmware.asp

Kommentar
Fra : Kris77

Dato : 22-06-02 10:36

Tak for alt der oven stående, jeg har dog prøvet det hele. Jeg kører med åben konfig. på min router, og jeg har også givet adgang fjernskrivebordet. Mine porte er åbnet i routeren via dsl-faq.dk. Jeg køre med sidste nye ver. firmware på routeren. Og jeg har alle opdateringer fra microsoft.

Det lyder ikke som om du har kunne åbne for noget som helst hvis du ikke har kunne køre ftp igennem din router, det kan jeg nemlig godt.

Jeg har rodet en del på nettet for at finde en løsning på mit problem. Det sidste jeg har prøvet er instalere nogle windows komponenter.

Under ISS (Internet Information Services) gar jeg instaleret WWW-tjeneste da den bruger HTTP-protokollen til at besvare anmodninger fra webklienter i et tvp/ip netværk. Min tanke var så at når jeg prøver at forbinde via en computer udefra ville den "spørge" via www. Derfor har jeg så prøvet at sætte min router op til at "web" skal routes til min maskines ip. Dette har desværre ikke virket, ellers har jeg glemt eller misforstået noget.

Det er lige før du skal have mine point bare for at prøve e.p. Tak for dine bud intilvidere.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-06-02 14:39

jeg har selv aktiveret mit fjernskrivebord, det jeg har gjort det er at
installere en webserver på min pc, samt at jeg har åbnet for portene til
Microsoft terminal service mener det er port : 3389

/jesper

"Kris77" <Kris77.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:u5MQ8.3839$va.457216@news000.worldonline.dk...
> Jeg forgæves forsøgt at forbinde til min computer via fjernskrivebord.
> Jeg har rodet en del med routeren med hjælp fra dsl-faq.dk, men uden
> held. Jeg kan godt forbinde til pc'en via lokal nettet, men udefra er
> det umuligt.
>
> Nogen der kan hjælpe?
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 22-06-02 18:13

Hvorfor dog i alverden foreslår folk altid at opgradere routeren når de ikke kan finde en løsning ??

Den kan da aldrig afhjælpe et problem i fjernstyring af windows via et stykke software....

fjernskrivebord er simpelthen uanvendeligt til dette formål, det kræver for står båndbredde og vnc mister forbindelsen hele tiden.

Tag et kig på remote administrator.... det koster godt nok penge, men det virker mmeget bedre og mere pålideligt. Ellers må du op i den tungere software.

Du kan IKKE fjernstyre dit skrivebord bare fordi du sætter en webserver op til at give adgang til computeren... Det er en webserver simpelthen ikke beregnet til.

Kommentar
Fra : Kris77

Dato : 22-06-02 23:49

Det betyder ikke så meget at det indbyggede fjernskrivebord kræver meget båndbredte. Der vigtigste for mig er at jeg skal kunne forbinde til min computer udefra.

Ville det kunne lade sig gøre gennem en webserver, og hvordan sættet jeg så sådan en op?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-06-02 22:59

har lige en lille tilføjelse du kan se på dette link hvordan du skal
konfigurere din router.
http://www.dsl-faq.dk/program/terminal.asp

"Webmaster@dck.dk" <webmaster@dck.dk> skrev i en meddelelse
news:3d147dee$0$256$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> jeg har selv aktiveret mit fjernskrivebord, det jeg har gjort det er at
> installere en webserver på min pc, samt at jeg har åbnet for portene til
> Microsoft terminal service mener det er port : 3389
>
> /jesper
>
> "Kris77" <Kris77.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:u5MQ8.3839$va.457216@news000.worldonline.dk...
> > Jeg forgæves forsøgt at forbinde til min computer via fjernskrivebord.
> > Jeg har rodet en del med routeren med hjælp fra dsl-faq.dk, men uden
> > held. Jeg kan godt forbinde til pc'en via lokal nettet, men udefra er
> > det umuligt.
> >
> > Nogen der kan hjælpe?
> >
> > --
> > Leveret af:
> > http://www.kandu.dk/
> > "Vejen til en hurtig løsning"
> >
>

Kommentar
Fra : Kris77

Dato : 27-06-02 13:11

Jeg har stadigt ikke fundet en løsning.

Jeg tror mit problem er at jeg godt kan forbinde til min router, men den ved bare ikke hvad den skal gøre med "forespørgslen" ?!?!!?

Nogen der ved hvad jeg skal ændre i min router for at den "finder" min computer?

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 03-07-02 00:06

Hvis du prøver at gå ind her: http://www.dsl-faq.dk/program/vnc.asp og aktiverer VNC så kan hente program til at styre computeren via VNC her: http://www.uk.research.att.com/vnc
og her: http://www.uk.research.att.com/vnc/faq.html#q53 er en faq......programmet er som tidligere nævnt gratis...

Zonker.....
Jeg er Cisco certificeret, og har igennem 1 år rodet med routere, så jeg ved så ganske udmærket at det tit kan være en løsning at opgradere sin routers IOS......Rent faktisk er jeg dumpet i en praktisk prøve fordi at jeg ikke kunne få den til at køre.....Min lærer rodede med den i ½ time og først efter at have skiftet IOS ud kunne opgaven gennemføres....

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 05-07-02 01:55

Er du kommet videre ???

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 05-07-02 02:36
Accepteret svar
Fra : e.p.

Modtaget 70 point
Dato : 05-07-02 03:05

Det ultimative konfigurationstool til Windows XP er ikke et 3. parts produkt - det findes faktisk i selve XP.

Det er de færreste som kender det, men med Local Group Policy Editor (gpedit.msc) kan man næste indstille næsten alt under Windows XP, og dermed undgå en del regedit-arbejde. Toolen er i stil med TweakUI, som findes til andre Windows versioner.

Gør følgende for at starte Local Group Policy Editor :

1. Vælg Start-knappen
2. Vælg Kør (Run)
3. Skriv: gpedit.msc og [Enter]

find: computerkonfiguration\Administrative skabeloner\system\fjernsupport

Og se om fjernsupport er slået til/aktiveret
ellers prøv at "rode" lidt rundt derinde

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 11-07-02 01:57

Hej Kris,

du ka' prøve at undersøge hvilke af din porte der er åbne med dette program "portdetective" der ka' hentes her -->
http://www.portdetective.com
det sku' være et freeware program...

Så vidt jeg forstår dit spørgsmål, så ka' du godt komme på nettet fra din PC, men du ka' bare ikke logge på den udefra...
hvilken IP nummer prøver du at koble dig på din externe/globale eller lokale?
hvis du vil logge dig på externt, ska' du logge dig på din externe/globale ip nummer...
du ka' her få opæysninger omkring dit IP nummer her -->
http://www.myip.dk
(hvis du har proxy slået til, så slå den fra for at få din korekte IP)

har du evt. en firewall der er sat til? det ku' jo være sådan en bitte ting der ind imellem blokere...
(XP har en indbygget firewall)

men husk hvis du vil have adgang til din PC udefra dit lokale net... er det altid den externe/globale IP nummer du ska' bruge...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Kris77

Dato : 14-12-02 00:53

Med min nye Linksys router er der INGEN problemer...tak for alle dem der prøvede at hjælpe!