/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
gøre film mindre...komprimere...?
Fra : jpaludan
Vist : 700 gange
100 point
Dato : 13-07-04 00:52

Jeg har lige købt et Tv- tuner kort og har optaget noget over fra mit gamle analoge videokamera. Problemet er at ca. 40 minutters optagelse fylder 1.3 GB. Er der nogen der ved, om ikke jeg kan komprimere det på en eller anden måde ?Jeg har mange bånd med både 90 og 120 minutters optagelser gennem de sidste 12 år, men jeg kan slet ikke forestille mig hvor mange harddiske jeg skal fylde op, når det fylder så meget. Jeg kan vælge at indspille filmen i forskellige formater - bl.a. MPEG 1, -2, -3 og -4 + AVI og DivX.
Håber der er nogen der kan fortælle mig at det kan lade sig gøre...og hvordan.

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 13-07-04 01:17

Prøv at slå et smut forbi http://www.videohelp.com/
Der er værktøjer og beskrivelser af næsten alle tænkelige muligheder...

Kommentar
Fra : jpaludan

Dato : 13-07-04 01:48

Jeg takker for linket, og jeg har lige været inde på den side, men jeg aner ikke hvad jeg skal kigge efter derinde. Der er alverdens tips og guider til alt muligt - måske endda også en jeg kan bruge - men jeg kan ikke finde noget. Jeg ved ikke hvad det hedder på engelsk, når man skal lave en film mindre. Men ellers tusind tak for det...

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 13-07-04 02:14

Hvis det nuværende format du har er f.eks. .MPG
Så kunne du f.eks. bruge MPEG4 Direct maker: http://www.videohelp.com/tools?tool=423#comments
Det kan konvertere MPG-filer til DivX og en masse andet også...

Ordene du leder efter er:
Converter eller decoder