/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
vægttab og mere synlige muskler
Fra : skyj
Vist : 654 gange
150 point
Dato : 08-07-04 21:57

hej jeg er en dreng på 15, der skal op i gymnasiet til næste år.....
før sommerferien besluttede jeg mig for at tabe de overflødige kilo jeg havde. indtil nu er det gået fremragende...fra 81 kilo er jeg kommet ned på 76, og jeg er begyndt at mærke forskellen.. mit spørgsmål er nu at jeg vil have mere tydelige muskler på kroppen. jeg styrketræner 2-3 gange om ugen kombineret med løb og svømning. jeg er 173 cm høj og føler selv jeg bør tabe 4-5 kilo mere (specielt på maven) før jeg for alvor kan begynde at træne musklerne op, men jeg er ikke helt sikker...jeg er osse kommet i tvivl om min kost, for selvom jeg spiser meget grønt, falder jeg osse i fælden mange gange og spiser fedende snacks m.m, og nogle gange fast-food men det er sjældent.. det jeg har brug for er ikke så meget en kostplan, men mere en træningsplan kombineret med hvad jeg skal spise.. jeg vil gerne komme i god form og få mere synlige muskler inden jeg starter i gym (altså aug 2005).....hvis vi ser bort fra sommerferien er det eneste regelmæssige sport jeg dyrker fodbold som jeg spiller 2-3 gange om ugen...

tak for hjælpen

Kommentar
Fra : asim1

Dato : 08-07-04 22:08

prøv at kontakte dem her http://www.fitnessdk.dk/index.php/8 så får du også en vejledning i hvordan du skal træne din krop og er har du et link der omhandler lidt om kostplaner http://www.fitnessnutrition.dk/kostplaner.htm

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-07-04 22:13

Tillykke med vægttabet. Men jeg synes ikke du lyder til at være for tung til din højde. Men du kan sagtens træne muskler selv om du synes du stadig mangler at tabe lidt. Træningen hjælper jo til at forbrænde fedt og erstatte det med muskler. Og med hensyn til at gå ifælden som du siger, er det ikke noget du skal tænke så meget over. Det har alle vist prøvet når de er på kur.

Accepteret svar
Fra : Mordex

Modtaget 160 point
Dato : 08-07-04 22:27

Hej.
Du skal ikke lægge din kost om. Du er ikke for tung. Du kan spise lige hvad du har lyst til, i din alder har du brug for kalorier. Spis hvad du har lyst til og gør følg.: Træn styrketræning 3-4 gange ugentligt. Jeg ved ikke hvor langt tid du har trænet. Hvis du lige vil oplyse det, tak... Men du skal bare træne styrketræning, og efter det, skal du cardiotræne. Altså efter styrketræning. Cardio er bl.a. løb, cykling, steppemaskine og spinning. Du vil under styrketræningen bruge energi fra kulhydrater, og når de er brugt op (ca. 1-1,5 timer træning) vil din krop begynde at bruge energi fra fedtet.
Derved vil du tabe det fedt der evt. skulle være på kroppen. Efter træning vil det være godt hvis du indtager protein, bl.a i form af en god shake
Lad mig lige få at vide hvor langt tid du har trænet, så vil jeg lige komme med lidt råd til din træning.

Mordex.

Kommentar
Fra : skyj

Dato : 08-07-04 22:34

jeg begyndte med styrketræning i april måned men der var det en gang om ugen før fodbold træning....nu her siden sidst i juni har jeg trænet 2-3 gange om ugen.....

tak for svaret mordex

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 08-07-04 22:46

Hvis du kun har trænet siden april ,kan du dele din krop op i 3. F.eks. ben den ene dag, bryst-triceps-frontskulder den anden dag, og ryg-biceps-bag/sideskulderskulder. Træn i ca. 1-1,5 timer. Derefter ca.30 min cardio. Efter at have trænet i 6 mdr. kan du (hvis du har lyst og tid) del kroppen op i 4. Så vil musklerne få mere ud af træningen, da det er færre muskler du koncentrerer dig om pr. træning.
Du skal køre følgende antal sæt:
lår 10
baglår 6
læg 5
bryst 9-11
triceps 9
skulder 9
ryg 12
biceps 7
Det er ca. sæt. +/- 2 sæt. Du bestemmer selv.
Du kan nøjes med at træne hver muskelgruppe en gang om ugen. Maven træner du ca. 15 min. pr. træning.
Efter 6 mdr. træning smider du lige en 2/3 sæt på pr. gruppe.

Mordex.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 08-07-04 22:46

Hov, jeg mangler lige at oplyse at du skal køre ca. 10-12 reps. pr. sæt....

Held og lykke

Kommentar
Fra : skyj

Dato : 08-07-04 22:55

tak for svaret mordex.. men jeg er ikke helt med på hvad du mener med sæt og reps.......kunne du uddybe det for jeg er lidt ny på området

tak

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 08-07-04 23:00

rep = gentagelse
reps = gentagelser
Hvis du tager 6 reps 4 gange, har du taget 4 sæt. Ét sæt er lig med X antal gentagelser pr. gang....
Er det godt nok :-8 ?????
Ellers skal jeg prøve lidt bedre

Kommentar
Fra : skyj

Dato : 08-07-04 23:10

hvis vi fx tager skulderen skal jeg træne 9 sæt à 10-12 reps pr sæt

håber at jeg har forstået det godt nok

Kommentar
Fra : skyj

Dato : 08-07-04 23:12

en anden ting er om du kender nogle steder jeg kan træne....da jeg kun er 15 kan jeg ikke komme ind alle steder.....jeg plejer at træne i fodboldklubben men det er begrænset hvad de har af redskaber...

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 08-07-04 23:12

Nemlig. Og de 9 sæt er fordelt på front og side skulder.....

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 08-07-04 23:15

Det er vist en joke.......
Vil de ikke lukke dig ind?
Det er sq for dårligt..... Hvor bor du henne i verden???

Kommentar
Fra : skyj

Dato : 08-07-04 23:18

man skal være mindst 18 de fleste steder.....jeg bor i midten af københavn....

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 08-07-04 23:23

Det tror jeg næsten ikke på...... Det kan ikke passe at man ikke kan få lov til at konditionstræne......
Du må da finde et sted hvor du kan træne....
Skal jeg ringe rundt forskellige steder og finde ud af det? Eller kan du selv? Har du prøvet forskellige steder???

Kommentar
Fra : skyj

Dato : 08-07-04 23:26

men jeg har mest prøvet at kontakte fittness centre o lig... men det er da det samme som konditionstrænenigscentre osv..... så jeg ved det faktisk ik......

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 08-07-04 23:27

Jeg er lige i gang med at finde ud af det....
Jeg vender tilbage så snart jeg ved noget....

Kommentar
Fra : skyj

Dato : 08-07-04 23:36

mange tak mordex.....

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 08-07-04 23:38

Har du prøvet her Body Shape på Amager (Nürnberggade) ??

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-07-04 23:51

Mordex, grunden til, at skyj ikke kan blive lukket ind når han kun er 15, er af den simple grund, at det træningsprogram du omtaler, og som sikkert bliver brugt sådanne steder ikke er beregnet for en på 15 der endnu ikke er udvokset. Det er fint med motion, men så hårdt målrettet program er aldeles uegnet for en fyr på 15, og kan i værste fald give uoprettelige skader.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 08-07-04 23:57

Nope.... Det er et program der er egnet til nybegyndere, og det er ligemeget om det er til en 15 eller 17 årig. Det er ikke et styrkeprogram men et let konditionsprogram for at holde musklerne på dupperne. Vil man have styrke eller stor størrelse, er det et helt andet program vi snakker om som slet ikke er til nybegyndere. Det omtalte program bliver brugt til instruering af nye medlemmer i mit center, og jeg ved hvad jeg snakke om, det er jo ikke uden grund de tigger mig om at blive instruktør...

Mordex.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-07-04 00:24

Nu skriver du jo selv styrketræning. Og der vil nok altid være forskel på, om man betragter tingene ud fra "fitness-instruktørens" eller et lægefagligt synspunkt, så det kan vi helt klart ikke blive enig om. Men skyj, for at være på den sikre side, synes jeg du skulle spørge din læge om det er hensigtsmæssigt at træne på den måde i din alder.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 09-07-04 00:28

Jeg forstår godt dit synspunkt dova, men jeg er ligeledes kommet med mine råd og kendskaber. Og skyj ser ikke ud til at være for lille til at få lidt kondition og træning.
Uanset hvad, skal skyj tage en gratis prøvetime med instruktør for at lære maskinerne m.m. at kende. Men jeg skal nok finde et center til dig. Måske ikke i aften, men lad os se i morgen.
Go´ nat

Mordex.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 09-07-04 11:42

Prøv en gratis time i Nautilus, og se om det er noget for dig, det findes også på amager, der er uddannet personale.

Kommentar
Fra : felines

Dato : 09-07-04 16:02

Jeg giver Nova ret; når man kun er 15 er man ikke udvokset, muskler og bindevæv etc. Skye hvorfor er det så vigtigt at have muskler , - ? Fordi du skal i GYM? Forventer du at blive mobbet? ? ? Alting tager sin tid, det gør din krop også, jeg er ikke læge, instruktør, eller lign. Bare et alm. menneske, der har haft børn i din alder.
Herlig alder? or not?
Helt ærlig, jeg synes du skulle tage en stille stund - med dig selv - eller med en du holder af og har tillid til.
Og så finde ud af hvad det er der gør at du synes - du skal have muskler her og der (før du er udvokset, til at have dem) Hvorfor er du ikke bare nok, som du er.
Kærligst Feline

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 09-07-04 18:36

Nu må I alle holde op.
skyj beder om hjælp til at tabe et par kilo, så han kan få lidt mere synlige muskler. Han vil ikke dope sig med det samme, for at være Arnold i en alder af 17 år......
I er da latterlige at høre på når I mener at man ikke burde træne styrketræning/bodybuilding eller hvad I har lyst til at kalde det når man "kun" er 15 år ....
Skal man heller ikke løbe når man kun er 9 år, fordi benene ikke er "helt udvokset endnu"? Eller lade være med at dyrke sex fordi ens penis ikke er "helt udvokset endnu"?
Tænk jer dog om. Han vil kun motionere for at tabe sig lidt...

skyj, har du lyst til at træne, skal du bare gøre det. Jeg har ikke haft held til at finde flere muligheder m.h.t. centre, men ring rundt til de forskellige steder og spørg. Der er sikkert et sted du kan komme ind....
Held og lykke med det, og du skal bare spørge hvis du har flere spørgsmål......

Mordex.

Godkendelse af svar
Fra : skyj

Dato : 09-07-04 19:13

Tak for svaret Mordex.

Kommentar
Fra : felines

Dato : 11-07-04 12:53

Hej Mordex, så vidt jeg ved er der ikke knogler i penis, det er der ingen ben i, der ikke noget i vejen med at bruge sin krop, med alle ekstremiteter osv, der er derimod noget ivejen med at bruge programmer i træning, der ikke tilpasset alder/udvikling.Der kan (læs:kan) være noget ivejen med at være fikseret på ens krop.MVH Felines

Kommentar
Fra : felines

Dato : 11-07-04 12:55

p.s. i en alder af 15 år har man som regel noget der hedder hvalpefedt, det plejer som regel at justerer sig ved 16-17 år .Felines