/ Forside/ Karriere / Job / Faglige organisationer / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 460
Program til blindskrift?
Fra : sabrina
Vist : 4996 gange
200 point
Dato : 03-06-01 10:42

Hej.
Jeg har for en uge siden downloadet en demo af programmet "Keyboard Pro" til blindskrift, men efter en halv time kunne jeg ikke bruge programmet mere, og hvis jeg skal købe et licensnummer koster det ca. 1000kr. Det har jeg ikke råd til!!!
Jeg vil høre om nogle af jer derude, ved et sted på nettet hvor jeg kan downloade et rimelig godt program til blindskrift.
Jeg vil også gerne høre om nogle af jer kender et program jeg kan købe, men det må ikke koste mere end 600 kr eller der omkring.
Glæder mig til at høre fra nogle, for jeg vil så gerne lære blindskrift. Jeg har prøvet bare at sidde og skrive i "Word", men det fungere bare ikke så godt, da man ikke får nogen vejledning om hvordan ens fingre skal være placeret!

Hilsen Sabrina.
Min email: savanna_pony@hotmail.com

Accepteret svar
Fra : hjr

Modtaget 210 point
Dato : 03-06-01 11:49
Kommentar
Fra : hjr

Dato : 03-06-01 11:52
Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-06-01 11:22

sabrina wrote:

> Glæder mig til at høre fra nogle, for jeg vil så gerne lære blindskrift.
> Jeg har prøvet bare at sidde og skrive i "Word", men det fungere bare
> ikke så godt, da man ikke får nogen vejledning om hvordan ens fingre
> skal være placeret!

En lærebog fra biblioteket og Word til de praktiske øvelser. - Billigere
bliver det nok ikke, hvis du altså allerede har Word.

M.v.h.

Jonathan

--
jsp-hotel.dk tilbyder profesionelle webhoteller med bl.a. Resin JSP,
PHP, MySQL, SSH/Telnet adgang, rå log-filer, grafisk statistik og
99% oppetidsgaranti.
http://www.jsp-hotel.dk/

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-06-01 08:14

In <4LmS6.19193$dS3.1068680@news010.worldonline.dk>, on 06/03/2001
at 08:41 AM, "sabrina" <sabrina.news@kandu.dk> said:

>Jeg vil høre om nogle af jer derude, ved et sted på nettet hvor jeg kan
>downloade et rimelig godt program til blindskrift.

Måske er denne gruppe ikke helt perfekt til at søge den slags
informationer. Jeg ville nok vælge gruppen dk.edb.tekst eller
dk.edb.tekst.ms-word da et sådan program har relation til tekstbehandling.
Efterlysning af en forhandler kunne ske i dk.marked.kommerciel.edb

Du har nok større chancer for at få et svar i nævnte grupper.

/Knud

Kommentar
Fra : Vibse

Dato : 04-06-01 12:39

Hejsa
Jeg har lige set indlæget ang. blindskrift programmet "Keyboard Pro" Jeg har lånt programmet på biblioteket og instaleret det på min maskine, der kan godt være lidt ventetid på det.
Det er dog den gamle version "SuperType95" de har, men den er ok.

Vibse

Kommentar
Fra : CarstenHjort

Dato : 05-06-01 20:07

Hejsa Sabrina,
Jeg kiggede lige på det skrive programmer der lå på de foreslået hjemmesider og med al respekt så er de da mildest talt lidt kedelige. Prøv lige at holde øje med tips om en uges tid, så skal ligge et bedre program op.
mvh
Carsten

Kommentar
Fra : CarstenHjort

Dato : 05-06-01 20:07

Hejsa Sabrina,
Jeg kiggede lige på det skrive program der lå på de foreslået hjemmesider og med al respekt så er de da mildest talt lidt kedelige. Prøv lige at holde øje med tips om en uges tid, så skal ligge et bedre program op.
mvh
Carsten

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-06-01 14:35

"sabrina" <sabrina.news@kandu.dk> wrote in message
news:4LmS6.19193$dS3.1068680@news010.worldonline.dk...
> Hej.
> Jeg har for en uge siden downloadet en demo af programmet "Keyboard Pro"
> til blindskrift, men efter en halv time kunne jeg ikke bruge programmet
> mere, og hvis jeg skal købe et licensnummer koster det ca. 1000kr. Det
> har jeg ikke råd til!!!
> Jeg vil høre om nogle af jer derude, ved et sted på nettet hvor jeg kan
> downloade et rimelig godt program til blindskrift.
> Jeg vil også gerne høre om nogle af jer kender et program jeg kan købe,
> men det må ikke koste mere end 600 kr eller der omkring.
> Glæder mig til at høre fra nogle, for jeg vil så gerne lære blindskrift.
> Jeg har prøvet bare at sidde og skrive i "Word", men det fungere bare
> ikke så godt, da man ikke får nogen vejledning om hvordan ens fingre
> skal være placeret!
KLIP

Jeg har aldrig lært blindskrift. Men jeg har brugt et tastatur så meget, at
jeg ikke tænker over hvor jeg placerer fingrene eller den slags. Jeg skriver
bare uden at kigge på tasterne. Men det kan nok godt tage mange år. Det er
muligvis nemmere at gå ud fra en bestemt fremgangsmåde hvor man lærer det af
en bog etc., men man behøver ikke.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-06-01 20:32

"sabrina" <sabrina.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:4LmS6.19193$dS3.1068680@news010.worldonline.dk...
> Hej.
> Jeg har for en uge siden downloadet en demo af programmet "Keyboard Pro"
> til blindskrift, men efter en halv time kunne jeg ikke bruge programmet
> mere, og hvis jeg skal købe et licensnummer koster det ca. 1000kr. Det
> har jeg ikke råd til!!!
> Jeg vil høre om nogle af jer derude, ved et sted på nettet hvor jeg kan
> downloade et rimelig godt program til blindskrift.

Jeg har prøvet på at sende dig et Dansk Freeware program, men din postkasse
tager
ikke imod.

Mvh
Erik

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-06-01 23:30

"Erik Christensen" <erikac@post.tele.dk> wrote in message
news:9fm06f$or3$1@news.inet.tele.dk...

> Jeg har prøvet på at sende dig et Dansk Freeware program, men din
postkasse
> tager ikke imod.

Kunne du ikke fortælle hvor du har det fra?

Niels

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-06-01 22:40

>
> > Jeg har prøvet på at sende dig et Dansk Freeware program, men din
> postkasse
> > tager ikke imod.
>
> Kunne du ikke fortælle hvor du har det fra?

Kan ikke huske Zippen heder Maskin2.zip, programmet er skrevet af:
Kammeyer Data

København Ø

kammeyer@image.dk

Da det ikke behager Teledanmark at have binaere grupper kan jeg desværre

ikke smide den nogen steder.

Mvh

Erik

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-06-01 22:37

Erik Christensen wrote:
>
> Da det ikke behager Teledanmark at have binaere grupper kan jeg desværre
>
> ikke smide den nogen steder.

Du kan sende det til mig, så skal jeg sende det videre til dk.binaer.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis (for email: se godt efter i headeren)
Hvis du i emnelinjen begynder med Sv: så kan ikke alle læse dine
indlæg. Ret det venligst til Re: . Se hvordan på du kan gøre det
automatisk på http://www.whitehat.dk/oe/svtilre.html

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-06-01 22:47

"Fætter Højben" wrote:

> Det er
> muligvis nemmere at gå ud fra en bestemt fremgangsmåde hvor man lærer det af
> en bog etc., men man behøver ikke.

Tja, da jeg skulle lære blindskrift for 11 år siden, så var selve
læreprocessen et helvede at komme igennem, men nu er det nok den
egenskab, som jeg allermindst kan undvære.

Jeg er totalt glad for at kunne det.

Hvis man har lært sig sit eget "system" så er det skidesvært at vende
sig 10finger-systemet, men har man ingen system og man kun bruger
tofinger-søgesystemet, så er et edbprogram genialt. Eller bedre en
elektrisk skrivemaskine.

Et lille tip fra sidelinjen: Put små sorte (eller bare
uigennemsigtige) klistermærker over de enkelte taster, så man ikke
fristes til at snydekigge, som man kan fristes af de almindelige
"plader" som kan sættes op.
Eller køb et tastatur, hvor tasterne kan tages af: Du kan købe et
sådant tastatur hos <news:3b1669ea.2078842@news.cybercity.dk> for en
200-kronseddel (det gjorde jeg i hvert fald)
Og man får sig et _rigtigt_ tastatur uden alt mulig tingeltangel
(særlig: mangler windows-knapperne. Det forhindrer fejlslag)

--
Med venlig hilsen Carsten Riis (for email: se godt efter i headeren)
Hvis du i emnelinjen begynder med Sv: så kan ikke alle læse dine
indlæg. Ret det venligst til Re: . Se hvordan på du kan gøre det
automatisk på http://www.whitehat.dk/oe/svtilre.html

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-06-01 10:55

Erik Christensen wrote:
> Da det ikke behager Teledanmark at have binaere grupper kan jeg desværre>
> ikke smide den nogen steder.

Hej Erik

Det er ikke helt rigtigt, men jeg tror, at de lukker for dem, når
trafikken er for hård. Pinsen over kunne jeg se binære grupper døgnet
rundt, men nu er der igen lukket om aftenen. Hvis du skal læse/poste til
dk.binaer, så prøv før kl. ca. 18 - der har jeg normalt ikke problemer.

mvh
Jens Chr. Jensen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-06-01 00:01

"Erik Christensen" <erikac@post.tele.dk> wrote in message
news:9fos2e$oro$1@news.inet.tele.dk...

> Kan ikke huske Zippen heder Maskin2.zip, programmet er skrevet af:
> Kammeyer Data

Fino! Adressen er http://home.worldonline.dk/~kammeyer/maskprog.htm

Niels

Kommentar
Fra : djasper

Dato : 19-08-01 21:57

Hej

Er der nogen der har licensnummeret til keyboard Pro før sypertype ?

mvh.

Jesper

Kommentar
Fra : albasos1

Dato : 18-07-02 19:05

til alle jer der har svaret her .Jeg er ret ny i denne verden ,men vil også så gerne kunne skrive blindskrift.Jeg er sikker på at jeg i ovenstående dialoger burde kunne finde svaret på hvordan jeg finder et freload/ shaerwear,men jeg forstår ikke så godt dette sprog endnu .Kan en af jer ikke skrive en vejledning på novice niveau?
Ville blive meget glad!!

Kommentar
Fra : svenstorm

Dato : 21-07-02 13:18

Du kan bruge programmet 'Maskinskrivning med edb', som er et undervisningsmateriale til indlæring af 10-finger-blindskrift. Du kan læse mere om programmet på www.datast.dk.

Mvh
Sven

Kommentar
Fra : albasos1

Dato : 24-07-02 10:05

Til Svenstorm
tusindtak . god demo der varer en måned men med begrænset funktion .Der skulle vel ikke være nogen der har et rigtigt program man kunne få som brev (fil)

Kommentar
Fra : albasos1

Dato : 24-07-02 10:06

Til Svenstorm
tusindtak . god demo der varer en måned men med begrænset funktion .Der skulle vel ikke være nogen der har et rigtigt program man kunne få som brev (fil)

Kommentar
Fra : albasos1

Dato : 24-07-02 10:06

Til Svenstorm
tusindtak . god demo der varer en måned men med begrænset funktion .Der skulle vel ikke være nogen der har et rigtigt program man kunne få som brev (fil)

Kommentar
Fra : albasos1

Dato : 24-07-02 10:06

Til Svenstorm
tusindtak . god demo der varer en måned men med begrænset funktion .Der skulle vel ikke være nogen der har et rigtigt program man kunne få som brev (fil)

Kommentar
Fra : albasos1

Dato : 24-07-02 10:06

Til Svenstorm
tusindtak . god demo der varer en måned men med begrænset funktion .Der skulle vel ikke være nogen der har et rigtigt program man kunne få som brev (fil)

Kommentar
Fra : weye

Dato : 18-02-03 15:38

Jeg har misted mit sypertype blindskrift, kan nogen hjælpe mig, hvor jeg kan finde det eller noget der ligner.

Hilsen Weye