/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Slankemiddel bestående af 19 planter
Fra : thvass
Vist : 1206 gange
100 point
Dato : 18-06-02 21:16

Jeg har læst en annonce i Familie Journalen mandag den 17.06.2002, omkring et slankemiddel bestående af 19 planter

Der er firmaet Bioinstitut Sweden, som tilbyder dette produkt, er der nogen der har prøvet det eller har erfaring med dette?

Hilsen
Tove

Kommentar
Fra : golsen

Dato : 23-06-02 18:56

Jeg kunne også godt tænke mig at vide om produktet virker da jeg også har set annoncen.

Så jeg håber at få svar.

Hilsen G. Olsen

Kommentar
Fra : golsen

Dato : 23-06-02 18:59

Jeg kunne også godt tænke mig at vide om produktet virker da jeg også har set annoncen.

Så jeg håber at få svar.

Hilsen G. Olsen

Kommentar
Fra : isteen

Dato : 05-07-02 17:28

Jeg har læst om det i "Køb Direkt" i juni, og faktisk også bestilt det. Det er nu kommet og ligger på posthuset, og opkrævningen lyder på 449,-. Jeg har desværre ikke taget en kopi af bestillingssedlen, hvor prisen stod, men er sikker på at det ikke var så høj en pris, men netop var et tilbud. Er der nogen der har set annoncen, og kan huske prisen? Jeg synes jeg er ked af at give 449,- for det, uden at vide at det virker. Og kender nogen adressen til Bioinstuttet?
På forhånd tak for hjælpen
Hilsen Inge

Kommentar
Fra : mae

Dato : 08-07-02 16:40

Hej!
Adressen er:
Bioinstitut Sweden
Box 1123
S-432 15 Varberg
Sverige
(tlf.nr. 43 56 07 13) i følge den annonce jeg så i Ude og Hjemme
Hvis man bestiller til at tabe 5-10 kg, er prisen 398 kr (tilbud, var ellers 498) + 49 kr, da det skal sendes fra Sverige.
Ellers er der til tab på mindre end 5 kg, der koster 299 kr, og resten af tilbudene er dyrere end din opkrævning.
Jeg skal tabe 20-30 kg og har bestilt det dyreste tilbud. I annoncen påstår de (!!!) at man kan få pengene tilbage, hvis man ikke har tabt et vis antal kilo efter en måned afhængig af startvægten.
Hvor langt tid tog det før det var fremme???
Mvh. Majbritt

Kommentar
Fra : isteen

Dato : 08-07-02 17:13

Kære Majbritt,
tak for dit svar. Det med de 299,- svarer fint til det beløb, som jeg mener at kunne huske. Så jeg er lidt knotten over, at det nu er en helt anden pris. Jeg må indrømme, at jeg ikke helt kan huske, hvornår jeg sendte bestillingen, men jeg vil gætte på små 3 uger.
Ja, jeg læste godt, at man kan få pengene tilbage, hvis det ikke virker - og det er jeg da spændt på, om de holder, men allerhelst vil jeg at det virker.
Håber det bedste for dig!
mvh Inge

Kommentar
Fra : butterfly

Dato : 08-07-02 22:31

hej Inge,
Jeg har læst om 19 urter i Familien Danmark, og kunne godt tænke mig at prøve det. Men inden jeg bestiller det vil jeg gerne læse lidt mere om det på internettet, men jeg kan ikke finde noget fordi navnet på produktet bliver ikke nævnt i reklamen. Kan du fortælle mig hvad der står på emballagen ?

Mvh Iris

Kommentar
Fra : isteen

Dato : 10-07-02 13:59

Hej Iris,
jeg har endnu ikke hentet min pakke på posthuset. Venter på at få tilsendt bladet FAmilien Danmark, så jeg se det med prisen. Har du bladet? Hvis du har vil du så ikke være sød at kigge på side 15 i bestillingslisten, og se hvad priserne er? Du må meget gerne maile dem til mig på isteen@jubiimail.dk. Så snart jeg har hentet pakken på posthuset, skal jeg vende tilbage til dig!
MVH Inge

Kommentar
Fra : evot

Dato : 23-07-02 01:17

jeg har hørt at det er opdigtet adresse,jeg mener at tv2 har undersøgt det
aderssen var på et nedlagt is kiosk.
Min nabo og jeg købte disse piller.
de virkede ikke på mig og min nabo,vi tabte et gram,men en masse penge
hilsen
evot

Kommentar
Fra : mae

Dato : 24-07-02 23:42

Hejsa!
Ja, i princippet kan man jo nok aldrig være helt sikker på troværdigheden af sådan et produkt, men er du sikker på at det er 19-plante-kuren, du tænker på, evot? For du siger, at det var piller, og 19-plante-kuren er pulver, man blander i vand. Så måske har du forvekslet det med noget andet. Men det var da ærgerligt, at jeres kur ikke virkede. Jeg venter spændt på min bestilling, og jeg har bestemt mig for at købe det, selvom jeg ikke ved, om det virker...det KUNNE jo være, at det virkede...og så ville det være alle pengene værd
Mvh. Majbritt

Kommentar
Fra : evot

Dato : 25-07-02 00:02

til majritt
ja jeg er sikker på at det var piller,men den kur du skriver om med pulver
kan da godt være god nok,du må godt skrive til bage igen når du har afprøvet kuren.SÅ vil jeg da overveje at prøve den ,da jeg vejer et par
kilo for meget for meget.
Held & lykke men kuren
hilsen
Evot

Kommentar
Fra : BarbaraHH

Dato : 27-07-02 16:09

Jeg har nu været igang med "Pyruvat-kuren" (også fra Bioinstitut Sweden) i ca. 3 uger og DET VIRKER IKKE!! Ikke et eneste gram har jeg tabt! Indtil jeg læste de andre kommentrare var jeg dog fuld af fortrøstning, for de lovede ganske rigtigt at refundere det fulde pengebeløb, hvis man ikke tabte sig som kuren lovede og jeg har da tænkt mig at prøve at sagsøge "røven ud af bukserne" på dem, hvis det er det der skal til, for at andre ikke skal lokkes i den samme pengefælde. Der ER vist kun een måde at tabe sig på og vi kommer ikke uden om det: Vi skal op af sofaen og igang med at bevæge os. Der er ikke nogen let måde at gøre det på!
Lykke til, til alle jer der nu skal til at "hive" jeres penge hjem igen!
Hilsen BarbaraHH

Kommentar
Fra : BarbaraHH

Dato : 27-07-02 17:48

Jeg glemte helt at fortælle at hvis du/i alligevel bestemmer dig/jer for at prøve Pyruvat-kuren, så køb pillerne i enten Muskel-Butikken eller andre body-shops, hvor de sælger muskelopbyggende midler. Jeg gav for Pyruvat-kuren kr. 549,- for 120 piller a' 500mg.. I Muskel-butikken kan du købe det samme for kr. 199,- ; - der hedder de bare Pyruvat-calcium istedet, men indeholder nøjagtigt det samme.
Hilsen
BarbaraHH

Kommentar
Fra : mae

Dato : 10-08-02 23:22

Hej igen!

Er der nogen, der har prøvet 19-plante-kuren nu? Jeg har ikke modtaget min bestilling endnu.

Mvh. Majbritt

Kommentar
Fra : BarbaraHH

Dato : 11-08-02 12:47

Hej Majbritt, Jeg har som tidligere skrevet IKKE prøvet 19-plante-kuren, men pyruvat-kuren fra samme - Bioinstitut Sweden - Jeg kan dog alligevel ikke lade være med at advarer dig mod at prøve, for helt ærligt, hvad er chancerne for at den kur skulle virke, når pyruvat-kuren ikke gør og de giver de samme garantier for begge kure? Læg iøvrigt mærke til hvad det er de skriver i/om garanti: Du har 14 dages fuld garanti for alle pengene tilbage, med kuren strækker sig over 4 - 5 uger, så du har ikke mulighed for at agumenterer at kuren ikke virker allerede efter 14 dage!! Tænk dig/jer godt om inden du/i går igang med diverse "mirakel-kure" -DE FINDES IKKE, men hvis du vil tabe dig, så spis KUN FRUGT frem til middag - spis MANGE SMÅ MÅLTIDER - om aftenen skal du spise dig MÆT I GRØNTSAGER HOVEDSAGLIG og "KRYDDER MED LIDT KØD" -det er de råd jeg fik af en god ven i sidste uge (hun har selv tabt ca. 20 kg. på denne måde) og det er allerede begyndt at kunne ses på mig at jeg følger hendes råd,- og gå en tur, når du føler dig lidt mat/træt om eftermiddagen eller efter aftensmaden - du behøver ikke at tænke Fittnes-center, bare fornuftigt. Held og lykke M.V.H. BarbaraHH

Kommentar
Fra : mae

Dato : 11-08-02 14:15

Hej BarbaraHH!

Tak for rådet, og det ender nemlig med, at jeg næppe køber det, fordi jeg gider det ikke.
Jeg er begyndt at tælle point efter vægtvogternes program, og så følger jeg også den ide, der hedder "Naturlig hygiejne" eller også kendt som "Fit for Life". Denne ide er nemlig, at man kun skal spise frugt før 12, for så kan kroppen skille sig af med affaldsstoffer meget nemmere. Der er dog en "regel" mere, der gør det meget nemmere for kroppen at tabe sig, nemlig at man kun skal spise en slags koncentreret madvare af gangen. En koncentreret vare er fx, ris, pasta, kartofter, kød, brød, m.m. Det ideelle aftensmåltid er, ifølge "Naturlig hygiejne" fx, ris, salat, og letkogte grøntsager ELLER kød, salat, og letkogte grøntsager, IKKE ris og kød sammen, da kroppen ikke kan fordøje to koncentrerede varer på een gang og skal bruge alt for mange krafter. Det kan være svært at følge dette princip, men jeg har gjort det før (lyder til at du også gør det nu), og kiloene raslede af mig (½ kg om dagen - uden motion og masser af mad). Men jeg stoppede, fordi jeg faldt i - begge gange - og kom ikke i gang igen. Men dette princip kan jeg anbefale.
Der findes i øvrigt en bog om princippet, men hvis jeg fortæller, hvad den hedder, reklamerer jeg jo for den, og det må man jo ikke her. Så hvis du vil vide mere om den, så kan du skrive til mig på maolto@hotmail.com

Mvh. Majbritt

Kommentar
Fra : kulavib

Dato : 25-08-02 16:20

Jeg har også været bidt af pulverkure og pillekure og lige lidt hjælper de, jo din pengepung bliver slankere.
Nej læg dine spisevaner om, spar på fedtet, skru ned for blusset med hensyn til slik, selv slik som ikke indeholder sukker eller sødestoffer feder, for de er fyldt med kulhydrater som omdannes til sukkerstoffer.
Jeg har ændret livsstil, ved at smide smørret ud og når jeg bager kager, selv fra fedtfattige opskrifter reducerer jeg fedtinholdet eks. når der skal 200 gram sukker i en fedtfattig kage , kommer jeg kun ca. 65 gram i og kagen smager stadigvæk på samme søde måde som hvis der var 200 gram sukker i. Desuden tørstregr jeg bøffer og lignende eller i lidt olie, men kun lidt, det vil sige en teskefuld olie til 4 bøffer og det er rigeligt fordi kødet afgiver jo også fedtstof.
Jeg er ikke blevet fanatiker, fordi en gang imellem skal der også være plads til at skeje ud, men så dagen efter tilbage til livsstillen, for du er den eneste der bestemmer om du vil spese fedt eller sund mad. Og tænk en gang de der laver fedt eks. Kærgården, ja de tjener fedt på vi køber fedtet.

Kommentar
Fra : golsen

Dato : 26-08-02 18:20

Er der mon nogle der har erfaring med æblecidereddike i pilleform fra Naturpost. Jeg har nu taget pillerne i ca, to uger og har ikke tabt et gram.
Hilsen Golsen

Kommentar
Fra : BarbaraHH

Dato : 26-08-02 22:59

BarbaraHH igen igen!
Jeg har også prøvet med æblecidereddike fra Naturpost og kan kun sige som jeg tidligere har sagt om lette slankemåder: DE FINDES IKKE!! Se evt. hvad jeg ellers har skrevet tidligere og også hvad mae/Majbritt skrev i sit sidste indlæg om nyttige slanketips, følg dem og motionér, der er desværre ikke noget andet der virker og jeg skriver desværre, fordi jeg har ekstrem dårlig ryg, så det er svært for mig bare at GÅ en tur, men svømning er sundt for hele kroppen og så overbelaster du hverken ryg eller ben.
God fornøjelse! Hilsen BarbaraHH

Kommentar
Fra : golsen

Dato : 27-08-02 18:52

Hej BarbaraHH
Tak for dit svar. Jeg har også dårlig ryg men det med at svømme er bedst for mig i havvand da leg desværre har parfumeallergi, så jeg kan ikke tåle klorvand og jeg er ikke vinterbader. men tak for dit råd.
Hilsen Golsen

Kommentar
Fra : golsen

Dato : 27-08-02 18:52

Hej BarbaraHH
Tak for dit svar. Jeg har også dårlig ryg men det med at svømme er bedst for mig i havvand da leg desværre har parfumeallergi, så jeg kan ikke tåle klorvand og jeg er ikke vinterbader. men tak for dit råd.
Hilsen Golsen

Kommentar
Fra : haca

Dato : 05-09-02 14:54

Hej Alle
Hvorfor køber I slankemidler når det ikke virker? Er det for at prøve at finde den lette løsning?
Ps. jeg kender en, der har fået pengene tilbage fra Bioinstitut Sweden, men det tog 3 måneder. Hun sendte først glassene tilbage, og da hun ikke hørte noget, ringede derefter til dem hele tiden - og så fik hun sine penge. Så bare bliv ved, så fuskerne ikke skal tro at de kan snyde jer.
HCarlsen

Kommentar
Fra : thvass

Dato : 05-09-02 15:20

Mit spørgsmål gå på, er der nogen der har prøvet det eller har erfaring med slankemiddel bestående af 19 planter, fra firmaet Bioinstitut Sweden? Det vil sige, jeg har ikke prøvet denne lette løsning endnu!
Tove

Kommentar
Fra : kulavib

Dato : 05-09-02 16:40

Til alle jer der køber disse slankeprodukter på nettet og i diverse kuponhæfter der kommer med posten, det kan godt ske i taber jer, men har i tænkt over hvor i taber jer, nej vel. Men det er jeres pengepung det går ud over. Tab jer på en naturlig måde med motion ca. 4 timer om ugen og ændre på jeres kostvaner, dvs. bruger du smør fordi det smager godt eller bare fordi du skal have fedtstof på dit brød, fjern aromastofferne fra eks. Kærgården smør, ja så ville du ikke putte det i munden. De slankeprodukter der er på markedet er der kun en vinder nemlig dem der sælger dem, du er taberen, måske taber du 2 til 5 kilo men du tager dem lige så hurtigt på igen, for man kan ikke tabe sig udelukkende ved piller eller anden form for slankemiddel, hvis du spiser eks. vis flæskesteg, god sovs i en hel uge og tager et af disse berømte produkter, vil du ikke tabe dig, der imod tage på ca. 1½ til 2½ kilo på 7 dage, jeg har selv været bidt af og forblændet af de udtalelser folk kommer med i kuponhæfterne og har sagt stop, det hjælper måske 1 til 2 % af de der køber disse produkter , men hvad med resten af os overvægtige, nej sund mad og motion virker både mod overvægt og stress, jeg taler af erfaring. M.v.H. Kulavib

Kommentar
Fra : haca

Dato : 09-09-02 11:00

Hej
JEg er ved at skrive en artikel om slankemidler, jeg vil gerne høre, om der er nogen af jer, der har prøvet at få pengene tilbage for et middel I har købt, som så ikke virkede. Lykkedes det?
Jeg vil gerne høre fra jer, lige meget om det er lykkes eller ej.
hilsen Hanne Krage Carlsen
Forbrugerinformationen
hkc@fi.dk

Kommentar
Fra : haca

Dato : 09-09-02 11:01

Hej
JEg er ved at skrive en artikel om slankemidler, jeg vil gerne høre, om der er nogen af jer, der har prøvet at få pengene tilbage for et middel I har købt, som så ikke virkede. Lykkedes det?
Jeg vil gerne høre fra jer, lige meget om det er lykkes eller ej.
hilsen Hanne Krage Carlsen
Forbrugerinformationen
hkc@fi.dk

Accepteret svar
Fra : signet

Modtaget 100 point
Dato : 09-10-02 16:14

Hej !

Jeg vil bare sige at jeg har prøvet 19-planter-kuren og selvfølgelig virkede den ikke... så jeg returnede den tomme emballage, dvs. jeg skrev et brev til Bioinstitut om at jeg forventede pengene retur. Dette brev sendte jeg til dem, og jeg tog en kopi, som jeg sendte med og så beholdt jeg selv en kopi. Desuden havde jeg taget en kopi af deres tilfredshedsgarantimærke, som jeg havde sat ind på brevet. Der gik nok 3 uger, men så modtog jeg også en check med beløbet, så den var fin. Og så var man blevet den erfaring rigere, og jeg køber aldrig mere sådan noget bras...

Mvh Thomsen

Kommentar
Fra : ha

Dato : 18-10-02 00:55

Hej'sa!

Jeg vil kun sige , hvor er jeg glad for jeg undersøgte på nettet mht 19-planter-kuren .For så havde jeg sendt brevet.
Tak for hjælpen.

MVH Høne

Kommentar
Fra : mae

Dato : 25-10-02 19:50

Jeg har endnu ikke fået mine penge tilbage...sendte deres skidt tilbage i august...må hvis hellere ringe eller skrive dem.

Godkendelse af svar
Fra : thvass

Dato : 30-10-02 10:42

Tak for svaret signet.

Kommentar
Fra : vibeke74

Dato : 06-01-03 12:17

Puha, hvor er jeg også glad for at jeg lige undersøgte dette emne på nettet! Jeg så en annonce i Billedbladet fra den 3/1-03.
Det lyder for godt til at være sandt, simpelthen, og derfor tænkte jeg at jeg lige måtte undersøge det nærmere. Så har jeg da i hvertfald ikke spildt 500,00 kr.!

MVH Vibeke

Kommentar
Fra : glenn007

Dato : 09-01-03 17:42

Jeg har både adressen og priserne på de forskellige pakker, da jeg lige har fået et brev derfra omkring tabletterne.

Bioinstitut Sweden
Box 1123
S-432 15 Varberg
Sverige

Jeg kunne også godt tænke mig at vide om tabletterne virker som De reklamerer med.

M.V.H. Camilla

Kommentar
Fra : glenn007

Dato : 09-01-03 17:59

Nu har jeg siddet og læst mange af jeres beskrivelser omkring slankemidler og jeg gir jer fuldstændig ret i det hele.
En god måde at tabe sig på er at melde sig ind i vægtvogterne og holde deres program. Du kan spise hvad du vil, men hver fødevare koster forskellige point, og man har et vis antal point man må spise for hver dag. Man taber sig i gennemsnit 1 kg. om ugen.
Jeg ved at det virker for jeg er selv medlem og har på ca. 2 måneder tabt 8 kg. Har dog ikke fulgt programmet i december måned , men er startet op igen, og det er absolut ikke svært.

M.V.H. Camilla

Kommentar
Fra : ell

Dato : 29-04-03 10:14

Vedr. de 19 planter kuren, jeg har "øv" den til at stå. jeg købte den for et år siden. men da jeg stadig ammede min dreng ville jeg vente til vi var over den tid, det er vi nu, og jeg havde planer om at prøve den, men nu ved jeg ikke om jeg tør for jeg synes jeg læste noget om, at en ting er at det måske ikke virker, men at de planter evt kan være farlige for ens krop, og at hvis man skulle tabe sig er det meget usundt og kan også være farlig at tabe sig så meget så hurtig, og brugsanvisning på hvor meget jeg skal tage før hvert måltid er blevet væk og det er så længe siden at pengene kan jeg nok godt glemme alt om. hvad er jeres erfaringer ?? har i fået det dårlig af at tage midlet, hjertbanken evt osv - skal jeg prøve det eller smide skidte ud ?
ell