/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ISDN / Spørgsmål
10  dk 160
FAXproblem og ISDN
Fra : oscarp
Vist : 441 gange
20 point
Dato : 18-06-02 20:57

Igennem de sidste 2-3 måneder har jeg haft tiltagende problemer med at faxe fra denne forbindelse fra min i øvrigt velfungerende fax (Brother 8000P).

Jeg vil gerne tilføje at samme fax virker uden ringeste problem på andre telefonlinier, bla. min analoge linie 45 872 130.
Jeg har ligeledes forsøgt at checke forbindelsen med 2 andre faxmaskiner med samme utilfredsstillende resultat.

Problemet er at efter forbindelsen er etableret gå faxen modtagelse eller afsendelse gå simpelthen i stå, ofte midt i en tekst side, hvilket resulterer i at jeg ofte modtager mere eller mindre blanke sider. Jeg har dog oplevet 1 hel uge uden problemer, hvorefter ”sygdommen” atter genopblussede.

Jeg har også prøvet at slukke computeren og min analoge telefon som er tilsluttet samme modem DIVA T/A ISDN Modem.
Ikke nok med det, jeg ligeledes forsøgt at teste forbindelsen og faxen med et andet modem Zyxel Elite 2854I desværre med samme triste resultat.

Jeg har haft en teknikker fra TDC på besøg, men desværre var faxen OK netop denne og de næste 3 dage.

Hvad skal jeg gøre?

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 30 point
Dato : 18-06-02 21:54

Fejlmeld linien til TDC og bed dem komme og kigge på den INDTIL den er repareret.

Hvis det er tdc, som har sat linien op, og du IKKE har nogen stik uden dem der følger med til faxen koblet på i telefonstikket, altså IKKE ekstra telefonledning på som forlængerledning, kan du klage til TDC. Da det så er deres problem at få løst fejlen med linien, da du jo ikke har ekstra udstyr på.

HJælper dette ikke tager du enten en snak med forbrugerklagenævnet eller også ekstra bladet, for fejlen ligger tydeligvis IKKE hos forhandleren af Brother ??

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-06-02 00:35

"oscarp" <oscarp.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:XiLP8.946$va.139219@news000.worldonline.dk...
> Igennem de sidste 2-3 måneder har jeg haft tiltagende problemer med at
> faxe fra denne forbindelse fra min i øvrigt velfungerende fax (Brother
> 8000P).
>
> Jeg vil gerne tilføje at samme fax virker uden ringeste problem på andre
> telefonlinier, bla. min analoge linie 45 872 130.
> Jeg har ligeledes forsøgt at checke forbindelsen med 2 andre faxmaskiner
> med samme utilfredsstillende resultat.
>
> Problemet er at efter forbindelsen er etableret gå faxen modtagelse
> eller afsendelse gå simpelthen i stå, ofte midt i en tekst side, hvilket
> resulterer i at jeg ofte modtager mere eller mindre blanke sider. Jeg
> har dog oplevet 1 hel uge uden problemer, hvorefter "sygdommen" atter
> genopblussede.
>
> Jeg har også prøvet at slukke computeren og min analoge telefon som er
> tilsluttet samme modem DIVA T/A ISDN Modem.
> Ikke nok med det, jeg ligeledes forsøgt at teste forbindelsen og faxen
> med et andet modem Zyxel Elite 2854I desværre med samme triste resultat.
>
> Jeg har haft en teknikker fra TDC på besøg, men desværre var faxen OK
> netop denne og de næste 3 dage.
>
> Hvad skal jeg gøre?
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Jeg mener at i Divaen kan man sætte "flueben" ved "denne port bruges kun til
fax" har du gjort det ?.
Bed evt. tdc-teknikkeren teste linien i 5-10 minutter, og tænk over om
fejlen har sammenfald med regnvejr (fugt i kabler).

vh.
Sørensen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-06-02 20:53

Jeg har næsten samme problem, det er bare min netforbindelse der går istå.
TDC (hvor jeg er ansat ! ) har kørt 2x20min test på min linie uden fejl...NT
er skiftet...kabel fra "penalhus" til NT...kabel fra NT til
modem...modem...PC....ALT er skiftet...problemet er det samme *SUK*
Sørensen <no@i.dont> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d0fc3b3$0$78795$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "oscarp" <oscarp.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:XiLP8.946$va.139219@news000.worldonline.dk...
> > Igennem de sidste 2-3 måneder har jeg haft tiltagende problemer med at
> > faxe fra denne forbindelse fra min i øvrigt velfungerende fax (Brother
> > 8000P).
> >
> > Jeg vil gerne tilføje at samme fax virker uden ringeste problem på andre
> > telefonlinier, bla. min analoge linie 45 872 130.
> > Jeg har ligeledes forsøgt at checke forbindelsen med 2 andre faxmaskiner
> > med samme utilfredsstillende resultat.
> >
> > Problemet er at efter forbindelsen er etableret gå faxen modtagelse
> > eller afsendelse gå simpelthen i stå, ofte midt i en tekst side, hvilket
> > resulterer i at jeg ofte modtager mere eller mindre blanke sider. Jeg
> > har dog oplevet 1 hel uge uden problemer, hvorefter "sygdommen" atter
> > genopblussede.
> >
> > Jeg har også prøvet at slukke computeren og min analoge telefon som er
> > tilsluttet samme modem DIVA T/A ISDN Modem.
> > Ikke nok med det, jeg ligeledes forsøgt at teste forbindelsen og faxen
> > med et andet modem Zyxel Elite 2854I desværre med samme triste resultat.
> >
> > Jeg har haft en teknikker fra TDC på besøg, men desværre var faxen OK
> > netop denne og de næste 3 dage.
> >
> > Hvad skal jeg gøre?
> >
> > --
> > Leveret af:
> > http://www.kandu.dk/
> > "Vejen til en hurtig løsning"
> >
>
> Jeg mener at i Divaen kan man sætte "flueben" ved "denne port bruges kun
til
> fax" har du gjort det ?.
> Bed evt. tdc-teknikkeren teste linien i 5-10 minutter, og tænk over om
> fejlen har sammenfald med regnvejr (fugt i kabler).
>
> vh.
> Sørensen
>