/ Forside/ Teknologi / Udvikling / VB Scripts / Spørgsmål
10  strarup 110
Send HTML mail med CDO/CDONTS
Fra : sorenw
Vist : 1349 gange
200 point
Dato : 02-07-04 09:03

Er det muligt vha. CDO eller CDONTS at sende en mail, der kun indeholder HTML? Altså ikke en multipart mail.

I bekræftende fald, hvordan?

/Søren

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 02-07-04 11:58

Ja det er det - for sådan en mail har jeg modtaget - den så grim ud, så jeg slettede den straks.
Emesen.

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 14-07-04 13:20

Ja, det kan man.
Du skal sætte en property, bodyformat, på CDONTS newmail objektet til 0.

Eksempel:
Dim myMail
Set myMail = CreateObject("CDONTS.NewMail")

HTML = "<!DOCTYPE HTML PUBLIC ""-//IETF//DTD HTML//EN"">" & vbCrLf
HTML = HTML & "<html>"
HTML = HTML & "<head>"
HTML = HTML & "<meta http-equiv=""Content-Type"""
HTML = HTML & ""content=""text/html; charset=iso-8859-1"">""
HTML = HTML & "<title>Sample NewMail</title>"
HTML = HTML & "</head>"
HTML = HTML & "<body>"
HTML = HTML & "This is a sample message being sent using HTML. <BR></body>"
HTML = HTML & "</html>"

myMail.From = "user2@example.com"
myMail.To = "user@example.com"
myMail.Subject = "Sample Message"
myMail.BodyFormat = 0
myMail.MailFormat = 0
myMail.Body = HTML
myMail.Send
Set myMail = Nothing

Læs mere her: http://msdn.microsoft.com/library/en-us/cdo/html/_denali_bodyformat_property_cdonts_newmail_object_.asp

Kommentar
Fra : sorenw

Dato : 15-07-04 22:14

Hej Harlekin.

Tak for svaret. Desværre er det ikke løsningen på mit problem.

Som man kan læse på MS' side om CDONTS (dit link), så sendes _BÅDE_ txt og html udgave, når man bruger bodyformat = 0.

Det jeg er ude efter er at kun html udgaven sendes.

Accepteret svar
Fra : Harlekin

Modtaget 200 point
Dato : 16-07-04 07:26

det kan du så ikke med CDONTS. Har du kigget på JMail komponenten? (www.dimac.com)

Godkendelse af svar
Fra : sorenw

Dato : 31-08-04 14:43

Tak for svaret Harlekin.

Jeg tror du har ret. CDONTS/CDO har nok ikke den mulighed.

/Søren