/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
Er der slanger ved balatonsøen
Fra : 0110220505042101
Vist : 12913 gange
22 point
Dato : 17-06-02 00:48

Vi har påtænkt os at køre til Balatonsøen på ferie, men når vi taler med andre er der delte meninger.
Nogle siger at det vrimler med slanger, andre siger at de ikke har mødt sådanne krybdyr.
Er der hjælp at hente fra jer der har været på camping dernede?
Hilsen Aase

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-06-02 00:44

Hej Åse

Sidste år hvor jeg var der nede var der masser af vandslanger da der var op
til 38 graders varme

hansen
"0110220505042101" <0110220505042101.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:Gv8P8.59649$N46.1959636@news010.worldonline.dk...
> Vi har påtænkt os at køre til Balatonsøen på ferie, men når vi taler med
> andre er der delte meninger.
> Nogle siger at det vrimler med slanger, andre siger at de ikke har mødt
> sådanne krybdyr.
> Er der hjælp at hente fra jer der har været på camping dernede?
> Hilsen Aase
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-06-02 16:06

"0110220505042101" <0110220505042101.news@kandu.dk> wrote in message
news:Gv8P8.59649$N46.1959636@news010.worldonline.dk...
> Vi har påtænkt os at køre til Balatonsøen på ferie, men når vi taler med
> andre er der delte meninger.
> Nogle siger at det vrimler med slanger, andre siger at de ikke har mødt
> sådanne krybdyr.
> Er der hjælp at hente fra jer der har været på camping dernede?
> Hilsen Aase

Jeg ved ikke om det vrimler med slanger, men jeg har da set slanger / snoge
svømme i vandet, som jeg personligt ikke synes er særlig indbydene (grumset
og uklart med mudret bund) i forhold til saltvandet ved de danske kyster.
Der plejer også at være ekstremt overfyldt på campingpladserne i højsæsonen,
så det mest positive jeg kan sige om området er, at det er varmt .
God fornøjelse!

mvh
Preben

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-06-02 17:20

> Vi har påtænkt os at køre til Balatonsøen på ferie, men når vi taler med
> andre er der delte meninger.
> Nogle siger at det vrimler med slanger, andre siger at de ikke har mødt
> sådanne krybdyr.

Har været et par gange på camping balaton ve balaton tomaj (Tror jeg det
hed) , og ja der var en del slanger.
Men som campingfatter sagde, "hvis de bider svigermor, går det kun ud over
slangen"
De er helt ufarlige.
I øvrigt et dejligt sted at holde ferie. Værste oplevelse var, at første
gang, var der mange tyskere, og det var efter "vort EM" så de ville hele
tiden spille fodbold, og bevise at de kunne vinde

/Kaj

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-06-02 21:58

Har du nogensinde hørt om et paradis uden slanger? Jeg vil vædde på at der
også er myg og andet kryb. Sådan er det bare, kan du ikke leve med andre dyr
så bliv hjemme i stuen og se fjernsyn!

>Vi har påtænkt os at køre til Balatonsøen på ferie, men når vi taler med
>andre er der delte meninger.
>Nogle siger at det vrimler med slanger, andre siger at de ikke har mødt
>sådanne krybdyr.
>Er der hjælp at hente fra jer der har været på camping dernede?
>Hilsen Aase
>

Kommentar
Fra : franke

Dato : 18-06-02 09:11

Kære Aase,- har du ikke fået svar nu?????

Accepteret svar
Fra : franke

Modtaget 22 point
Dato : 18-06-02 15:42

Her skulle så være et fyldestgørende svar,- jeg regner selvfølgelig med, at jeg bliver tildelt points for det, nu da alle de andres svar IKKE var gode nok,- også selvom der var 4 som gav dig et svar. DET ER SLANGER I SØEN!!!!!

http://www.vein.hu/~kraniczb/hobby_en.htm
http://www.planetincognita.com/old_poijke_pot/july16_2001.htm
http://www.tinyblue.com/htm/trow306.htm

Kommentar
Fra : muddi

Dato : 27-06-02 11:29

Kære Aase!
Som du nok allerede har opdaget, er der slanger i Balatonsøen. Jeg og min familie har været der en gang, og en planlagt ferie på 14 dage ved søen blev kortet ned til en uge, da vi blev meget skuffede over vandkvaliteten, som var plumret og mudret, så man ikke kunne se de i øvrigt ufarlige slanger, som smøg sig om benene på os. Desuden skal man være meget opmærksom på, at det kan blæse meget, meget hurtigt op, hvilket kan være farligt, hvis man leget med gummibåd, luftmadrasser og lignende. Hilsen Muddi

Kommentar
Fra : franke

Dato : 27-06-02 12:03

Hej Aase
Jeg er meget i tvivl om du er tungnem, eller bare ikke fatter hvad kandu.dk egentlig går ud på..... Du har stillet et spørgsmål for over en uge siden, inden for 2 dage fik du flere konkrete svar (se blot bort fra mit, da jeg kun fandt ud af noget på nettet, og IKKE selv har været ved søen), og nu her, en uge efter, har du ikke kommenteret noget af det, eller valgt et rigtigt svar, så vi kan få tildelt den rette dine point.

Vil du ikke nok se at få afviklet det her svar, så vi ikke skal blive ved med at modtage mails om nye kommentare???? Det er KUN DIG, som kan gøre det.

Kommentar
Fra : havbasse

Dato : 11-04-03 18:05

Hej
Vi har været ved Balatonsøen flere gange og har alle gange haft en god ferie.Vandet er grumset og mælkehvidt p.g.a.kalk indholdet i søen.Det er utrolig behageligt at bade i og meget børnevenlig.Kun 1 meter dyb og der er langt ud til det dybe område.Der er mange turister der og måske ikke særlig pænt.Personligt foretrækker jeg andre steder i Ungarn men Balaton skal prøves synes jeg.Du skal også prøve når vejret på få sekunder bliver anderledes der.Vejret har været meget varmt,men øllene er meget billige.

Kommentar
Fra : CarstenBoLaursen

Dato : 07-05-03 16:53

Her er åbenbart en spørgsmålsrække der får lov at køre i det uendelige -
Eller også er spørgeren blevet bidt ihjel i Balatonsøen af en slange
Men mit svar må formuleres sådan
Da Balatonsøen består af en treidedel sololie, En treidedel turist-pisseri og en treidedel plumret bjergvand
er de slanger de lever i søen utroligt hårdføre - Men ikke mere giftig end hvis du skærer dig på en sten og går ud i søens grågrumsede limpopovand.
Hvor jeg skal hen i sommer - for en gangs skyld bliver vi DK uanset vejret og tager til Skagen.
Carsten POINTJAGTER Laursen