/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke komme på nettet. hjæælp
Fra : tommy_b
Vist : 375 gange
130 point
Dato : 25-06-04 17:06

Jeg har lige re-installeret min ene computer med win XP Pro.
Nu kan den ikke komme på nettet. Jeg har almindelig ADSL, så der er ikke den store opsætning.
Normalt når man har installeret XP, skal man bare tilstutte netstikket, så køre det, men det gør det ikke nu !!!
Der er ingen konflikter med netkortet, så det virker. Der er heller ingen problemer med netstikket det virker også.
Den skrev noget med "registrere proxyinstillinger" og vil bare ikke på nettet.

Nogle der har den gyldne løsning ??

Tommy

Kommentar
Fra : Henrik7500

Dato : 25-06-04 17:09

Ja da sluk din modem i ca 1½ time og så prøv igen det skal nok løse dit problem

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 25-06-04 17:11

Det er vel ikke noget med at bundkortet skal installeres.? Det har jeg nemlig været ude for med mit Asus kort.

Men hvad med Kontrolpanel-
og netværksforbindelser... Er der noget at se der. Har den fundet noget.?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-06-04 17:14

Hvad for en udbyder har du?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-06-04 17:16

Du skal lige oprette en "konto" som du havde før.
Hvis du har genindstalleret er der en stor gul stjerne - følg den.
eller:
H-klik på Internet Explorer (blå globus)>egenskaber>fanen forbindelser>indstil>følg vejledningen.
Emesen.

Kommentar
Fra : tommy_b

Dato : 25-06-04 17:29

Jeg skal vel ikke slukke mit modem, når det nu virker med at flytte netstikket rundt mellem 2 andre computere ??
Så er det vel noget med opsætningen.
Min udbyder er tdc.
Jeg har prøvet at følge guiden med opsætning.
>>oprette forbindelse til internet >> oprette forbindelse manuelt >> opret firbindelse via bredbånd, som altid er tilgængelig >> udfør !!
Samme problem, intet hul igennem.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-06-04 17:36

Altså de to andre comp kan via deres netkort komme på nettet.
Sådan comp-netkort-switch-ADSL-internettet ????????
Det ville være rart at vide hvad du har siddende og hvordan.
Emesen.

Kommentar
Fra : tommy_b

Dato : 25-06-04 17:39

comp-netkort-switch-ADSL (en eller anden klods, som tdc har givet mig)

Tommy

Kommentar
Fra : tommy_b

Dato : 25-06-04 18:16

når man prøver, at reperere forbindelsen skriver den, at den ikke kunne lave en ny ip-adr.

Så skal men måske slukke for modemet ?
hvad skule det hjælpe ?

Tommy

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 25-06-04 18:24

Det er jo ektronik og sommetider skal det lige nulstilles. Men pil alle ledningerne ud af modemmet/routeren og sluk for det i nogle minutter og prøv at installere det hele igen. (vent med netværket til det andet kører)

Ellers må du jo kontakte din udbyders support afdeling. Så må de hjælpe.

Kommentar
Fra : basil28

Dato : 25-06-04 18:50

har du hul igennem til dit netværk på den comp.. hvis du har det kan du udelukke at xp har valgt en forkert driver til netkortet hvilket sker...

ved at slukke for dit modem i en time og 1 min resetter du tdc's hukommelse for hvilke kort du har brugt på deres DHCP, og det kan ske at de nægter dig adgang når du geninstallerer, så det råd er rigtig godt, sluk i en time og IKKE mindre...

og så skal det lige nævnes at hvis du har en standard tdc forbindelse må du maks have 2 forskellige mac adresser på deres server, hvilket vil sige at har du 3 computere kørende på samme forbindelse vil den ene uden tvivl blive nægtet adgang med mindre du kører forbindelsen igennem en af de 2 andre computere, eller køber flere ip adresser hos tdc...

mvh
Bas

Kommentar
Fra : eddie_skov

Dato : 25-06-04 19:49

tålmodighed nogen gange når man får en ny dynamisk ipadresse kan der gå op til 60 min inden den kan bruges, sluk maskinen drik en kop kaffe - se lidt disneysjov og voila du er klar.

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 25-06-04 19:54

Hvis du har TDC er der Hotline til KL 20,

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 25-06-04 19:55

TDC er efterhånden de eneste der skal have opsætning

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 25-06-04 22:02

Jeg har haft det samme problem efter en genistallation af XP home, og jeg også har bredbånd. Det klaret tdc, de fortalte at det var en Windows problem, og en af deres tekniker klaret det på 5 minuter uden at jeg røret et finger

Hilsen Colin

PS: det tog godt nok 5 dag før de ringet tilbæg, det gamle system var PPPOE det ny hedder noget med RTL 8139

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-06-04 22:57

Det sker sommetider, at et netkort låser sig fast på standard IP adressen.
Det går som regel i orden af sig selv i løbet af et par timer.
Man kan også løse det ved at indtaste den aktuelle IP adresse og så skifte tilbage til DHVO (automatisk IP) når der er liv i forbindelsen.
Man kan ikke bruge den faste da dynamiske IP'er udløber ret hurtigt.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-06-04 22:58

DHVO=DHCP (træt)

Annuller spørgsmålet
Fra : tommy_b

Dato : 09-02-06 09:23

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål