/ Forside/ Karriere / Job / Jobsøgning / Spørgsmål
10  bluesky 305
Jeg søger job
Fra : Luna0000
Vist : 379 gange
30 point
Dato : 24-06-04 17:13

...og har gjort det i 4 måneders tid uden held.
Hvad gør jeg mon galt?

Jeg kigger på Ofir job database hver dag og i aviserne.
Jeg søger et par jobs om dagen, men har endnu ikke haft heldet med mig og jeg har altså en husleje der skal betales.

Jeg har ikke de helt store erhvers erfaringer, men tilgengæld er jeg fyldt med gå på mod, er frisk på at arbejde,
fleksibel og servicemindet.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-06-04 17:25

Prøv dem her, de kan noget.
http://www.adecco.dk/jobsoeger/index.html

Kommentar
Fra : Lexi

Dato : 24-06-04 17:52

Hvilke slags jobs søger du mest af?

Vær opmærksom på hvad der er "normalt" at gøre, når du søger på de enkelte stillinger. Det jeg mener er, at nogle arbejdsgivere vil helst have en skriftlig ansøgning, mens andre bedst kan lide at man møder personligt op eller ringer.

Du skal dog ikke fortvivle - med "gå-på-mod" og lidt held, er jeg sikker på at det vil lykkes for dig at finde et job, så bliv endelig ved. For en ting er helt sikkert, hvis du taber modet og ikke søger, så får du heller ikke noget!!

Har du prøvet Arbejdsformidlingens jobbutikker? - der har de en del jobopslag og kan også råde dig.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 24-06-04 18:33

www.af.dk
Der er altid noget spændende...

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-06-04 19:28
Kommentar
Fra : Hexia

Dato : 24-06-04 19:30

Her er flere vikarbureauer:

www.assistance.dk
www.temp-team.dk
www.proffice.dk

Kommentar
Fra : Lexi

Dato : 24-06-04 20:07

Sæt ord på, hvad du ønsker
Har du formuleret for dig selv, hvordan dit ønskejob ser ud? Det er måske den sværeste fase i jobsøgningen - men også den absolut vigtigste! Skriv på en blankt papir alle de kendetegn for ønskejobbet du kan komme i tanke om (geografi, branche, firmastørrelse, arbejdsopgaver osv.).

Beskriv dig selv
Har du gjort dig klart, hvad det er for menneskelige og faglige talenter, du kan tilbyde en fremtidig arbejdsgiver? Men frem for alt må du også gøre dig klart, hvad det er der er væsentligt for din trivsel - dine ønsker, dine holdninger og de helt praktiske ting. Forudsætningen for trivsel i et nyt job er jo, at du får tilgodeset dine behov (eller så mange af dem som muligt).

Vælg din strategi
Har du gjort dig klart, hvordan du vil komme i kontakt med det rigtige job? Der er stor forskel på, om du søger, fordi du skal have et job - eller om du "bare" vil vente, til det rigtige viser sig. Det væsentligste spørgsmål er, om du passivt vil vente på stillingsannoncerne, eller om du vil være aktivt opsøgende.

Lav dit CV (livsforløb)
Har du et "grund-CV" med alle de væsentligste data om dig? Uanset hvad du søger og hvor, vil du få brug for dit CV. Og med tekstbehandlingsprogrammer er det en smal sag at redigere/tilpasse dit CV til den konkrete situation.

Spred budskabet
Har du spredt budskabet om, at du søger job, på en sådan måde, at arbejdsgiveren kan finde dig? Der er mange måder: Indlæg dine data i een eller flere af de mange job databaser, send uopfordrede ansøgninger - (mange virksomheder skriver her på nettet, at de gerne modtager uopfordrede ansøgninger.) Vigtigst er dog, at dit personlige netværk ved, at du søger, og hvad du søger.

Her er et link til en side med mange links til danske jobdatabaser:
http://www.clickpoint.dk/kategori/job_og_karriere/jobdatabaser.htm

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 24-06-04 21:10
Kommentar
Fra : binky

Dato : 24-06-04 22:16

Du skal lave et CV. Det er et stort arbejde. Når du har sådan et, så skal du ikke skrive meget i ansøgningen, du skal bare henvise til dit CV. Meget undtagelsesvis vil jeg give dig min mailadresse, fordi jeg tror, jeg kan hjælpe dig med at få dit CV op at stå.
marieann@esenet.dk
Du må selvfølgelig selv bestemme, om du vil benytte dig af det, men jeg vil gerne hjælpe dig med det.
mvh
binky

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 25-06-04 01:38

> Luna0000
Hvis du bor nord for Randers, er det tid til at montere hængekøjen .. der sker INTET i det nordjyske ! (det samme er vel også gældende i andre Yt-områder)
/PG

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 25-06-04 01:48

> Luna0000
Jeg giver "binky" helt ret: Brug MEGET tid på et C/V (dataliste). Inden du selv "godtager" .. så spørg familie, venner om de kan "genkende" dig og dit C/V !!
Lav en "SWAT"-analyse på dig selv .. forstå og accepter "W"=svag, og vær ærlig overfor disse svagheder .. men FREMHÆV "S"=stærke sider !
Der er INGEN personer der er perfekte ! .. men en kommende arbejdsgiver vil have en person, der "kender" og "accepterer" sig selv.
Let's go !
/PG

Kommentar
Fra : imni

Dato : 26-07-04 14:23

Hvis du har lyst til at tjene penge ved at sælge bl.a. kosmetik og cremer, er du meget velkommen til at kontakte mig.
Jeg arbejder i et multi-level-marketing-firma LR-International, hvor jeg tjener rigtig gode penge på en sjov og nem måde. Du møder søde og rare mennesker samtidig. Der er ingen investering og du får fuld oplæring, så længe du har lyst. Kig evt. på vores hjemmeside www.lr-international.com

Med venlig hilsen Inge M. Nielsen

Kommentar
Fra : ForeverLivingProduct

Dato : 01-10-04 02:46

Prøv at lægge dit CV ind på www.sam-int.com (sandsynligvis landets største rekrutterings- og headhunterfirma) med en tydelig tilkendegivelse af, hvor i landet du ønsker job, samt hvilke stillingskategorier, der har din interesse.

De har også flere sider med ledige stillinger hos deres kunder/klienter - måske er "din" stilling allerede at finde dér!!!

. . . . . . mange har haft god (og hurtig) effekt af det.

God held med jobsøgningen!!!

Mvh
H