/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
tiscali ADSL/soho 77 vs. mIRC DCC
Fra : mh3000
Vist : 478 gange
30 point
Dato : 14-06-02 08:52

Hej allesammen
jeg kan ikke bruge dcc under mirc, samtidig er den møglangsom om at forbinde til en IRC server i første omgang
jeg har prøvet hvad der står i faq på www.coder.dk men det hjalp intet.
jeg tror det har noget at gøre med at tilføje nat-entries på de gældende dcc porte (1030-1040) men hvordan gør jeg det?
desuden kan jeg ikke give min computer fast IP adresse på det interne net, f.eks. 192.168.1.3, hvis jeg gør det virker internet bare ikke!
og jeg kan ikke sætte routeren til at sende til kun min faste IP da vi sider to på netværket, begge med dynamisk intern IP. hvordan kan jeg ændre det? der står sikkert noget på www.coder.dk men jeg forstår det simpelthen ikke, så sej er jeg ikke til det.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-06-02 10:14

"mh3000" <mh3000.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:jjgO8.37221$N46.1583271@news010.worldonline.dk...
[SNIP]

Du kunne jo prøve at hoppe over i worldonline.dk.adsl.teknik
(news:worldonline.dk.adsl.teknik), der er den interne Tiscaligruppe til den
slags spørgsmål.

--
MvH

Gregers Petersen
http://disclaimer.gpweb.dk

Accepteret svar
Fra : fuldfart

Modtaget 30 point
Dato : 16-06-02 23:27

Med hensyn til dine faste ip adresser, så vil jeg gætte på at du har valgt en adresse som er reserveret til f.eks. en webserver. Er problemet f.eks. det samme hvis du vælger en adresse der hedder 192.168.1.20 ?
Det skal desuden være i et netværk hvis route routeren har fået defineret....altså en adresse i nærheden af det som blev givet når du kører med DHCP. Du kan også se om du kan pinge routeren eller f.eks. 129.142.20.35 (www.dr.dk)....hvis du kan det...er det en mulighed at du godt kan komme på internet men at du har glemt at angive en DNS server (se hos Tiscali hvad adressen er)
Når det fungerer....lav så en traceroute til det sted du vil have forbindelse til....og se hvor det er det går galt...

Mvh
John

Kommentar
Fra : fuldfart

Dato : 16-06-02 23:29

RETTELSE !
...arhg...ja okay...det er nok ikke fordi adressen er "reserveret" ....det virker jo kun udefra og ind.....og der er jo det kunne jo lige så godt være din webserver du var ved at sætte op.... !

John