/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Råd vedr. Curlers og få fint hår til at ~
Fra : Tanja
Vist : 669 gange
45 point
Dato : 23-06-04 09:27

Jeg har meget fint halvlangt hår og har i mange år klaret det fine hår ved regelmæssig klipning, føntørring og lidt mousse. Men i den sidste tid er jeg begyndt at bruge curlers i håret - bare på det øverste stykke og det har givet mit
hår en bedre struktur og mere fylde.
Nu er det jeg vil vide om der evt. findes andre curlers på markedet end dem jeg bruger, som evt. er hurtigere og smartere at bruge. F.eks nogle er er varme ??
Jeg bruge nogle i forsk. størrelse fra H&M. De er ok, men det tager lidt tid om morgenen. Indtil videre har jeg fundet ud af at det er hurtigere at føntørre håret først ( med noget voulmenspray i ) og så rulle håret op, når det er tørt - spraye med lidt mere volumenspray og gå rundt med curlerne min. 30 min - derefter lidt hårlak og så er der fyld i håret det meste af dagen.
Er der nogle af jer der har god erfaring med andre slags curlers - skal man bruge nåle til at holde dem fast - og evt. adnre metoder, så hører jeg meget gerne fra jer.Andre idéer til at sætte fint hår modtages også gerne.

Vh
Tanja

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 09-07-04 23:18

hej tanja,
med hensyn til "varmeapparater" kan jeg desværre ikke komme med et bud. jeg har selv i alle mine dage haft et tyndt (forreste halvdel af hovedet) og fint hår. alligevel havde jeg det på et tidspunkt så langt, at jeg kunne sidde på det.
når det trængte til fylde, fik det en omgang farveløs (neutral) henna fra apoteket. det var et hestearbejde dengang (nu er håret kortet ned til det halve), men det var det hele værd. håret fik en meget kraftigere struktur og fylde og var skinnende blankt, og virkningen holdt sig i måneder. hvis du samtidig vasker det i lige akkurat kuldslået vand (aldrig varmt)og hvis du kan holde til det - afslut med det kolde gys.
frotter håret uden at "skrubbe", men klap i stedet og dit hår vil takke dig for en skånsom behandling

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 09-07-04 23:19

glemte at sluttet ordentligt af med en
venlig hilsen
aasenissum

Kommentar
Fra : Tanja

Dato : 10-07-04 09:06

Det lyder da interessant - det vil jeg straks prøve.
Vender tilbage når jeg har forsøgt.

Selv venlig hilsen
Tanja