/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ISDN / Spørgsmål
10  dk 160
Xenia ringer ikke
Fra : Epkoll
Vist : 583 gange
50 point
Dato : 13-06-02 11:02

Hvorfor ringer min trådløse Xenia ikke når jeg setter den til det analoge port på Lasat Speed II ISDN. Telefonen er der ikke noget galt ved, fordi at den fungerer på PSTN.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-06-02 11:08

"Epkoll" <Epkoll.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:p7ZN8.34361$N46.1451341@news010.worldonline.dk...
> Hvorfor ringer min trådløse Xenia ikke når jeg setter den til det
> analoge port på Lasat Speed II ISDN. Telefonen er der ikke noget galt
> ved, fordi at den fungerer på PSTN.mp\CTTEA52.tmp
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Har du konfigureret modemet til de tlf.numre, analogporten skal besvare
opkald fra?

Mvh
Karsten Jensen

Kommentar
Fra : Epkoll

Dato : 13-06-02 13:50

Modemet er konfigureret som det skal, probelemet er at det kun er Xenia sum ikke ringer, andre telefoner fungerer som de skal. Selv er jeg telemontør og har prøvet alt muligt, men det hjalp ikke. Jeg kunne næsten tro at der er for lav ringespendning fra modemet til analog telefonen.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 13-06-02 19:59

jamen når telefonen ikke fungerer igennem modemet men andre gør, så er det telefonen som den er gal med. Simpel logik

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-06-02 20:58

--

"Epkoll" <Epkoll.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:p7ZN8.34361$N46.1451341@news010.worldonline.dk...
> Hvorfor ringer min trådløse Xenia ikke når jeg setter den til det
> analoge port på Lasat Speed II ISDN. Telefonen er der ikke noget galt
> ved, fordi at den fungerer på PSTN.mp\CTTEA52.tmp

Ringespændingen er nok ikke høj nok, men Xenia kan ringe fint med en NTa/b
boks.

Mvh.
Kim

Accepteret svar
Fra : xamillion

Modtaget 50 point
Dato : 14-06-02 10:15

Til Epkol
Din Telefon ringer fordi ringe spændingen er for lav...
Dette er et kendt problem med Lasat Speed II modemer og trådløse Telefoner
Prøv at opdatere modemet, det er ikke sikkert at det hjælper med vær at forsøge..

-Hvis du vil have din telefon ti at virke skal du bruge et anden TA (Zyxel har ingen problemer med ringe spænding)

/Xamillion

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-06-02 15:40

> Hvorfor ringer min trådløse Xenia ikke når jeg setter den til det
> analoge port på Lasat Speed II ISDN. Telefonen er der ikke noget galt
> ved, fordi at den fungerer på PSTN.

Det er fordi at Lasat Speed II ikke giver en høj nok ringespæding på
a/b portene. Du skal enten have et andet modem eller en NTab boks

Kasper Ladingkær
Der er ansat ved TDC Tele Danmark, men repræsentere sig selv.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-06-02 17:00

"slet OAD8X" <different@OAD8Xpc.dk> skrev i en meddelelse
news:3d0a0039$0$78767$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Kasper Ladingkær
> Der er ansat ved TDC Tele Danmark

Jamen dog, hvornår er det sket?
(futtet til tele.test)

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.harrys-kaelder.dk/ - Nu med ulødigt content
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-06-02 16:28

"slet OAD8X" <different@OAD8Xpc.dk> wrote in message
news:3d0a0039$0$78767$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Det er fordi at Lasat Speed II ikke giver en høj nok ringespæding på
> a/b portene. Du skal enten have et andet modem eller en NTab boks

Hvad er ringspændingen på Lasat´en da?

Min Zyxel omni.net LCD måler jeg ca. 120 V 23,5 HZ AC

Men er ringspændingen ikke defineret til at være imellem 40 til 140 V 25 HZ
AC ?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-06-02 22:13

Hej

"Epkoll" <Epkoll.news@kandu.dk> wrote:

>Hvorfor ringer min trådløse Xenia ikke når jeg setter den til det
>analoge port på Lasat Speed II ISDN.

Hvis du har mulighed for at lave en måling på den analoge port, så skal
spændingen ligge omkring 48 Volt. Hvis den er meget lavere er dét, som
flere andre har skrevet, antagelig årsagen til problemet.

--
M.v.h. Ole®

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-06-02 23:31

"Ole Rasmussen" <dont_reply@nospam.dk> wrote in message
news:btmkgucii4jtglfcba6nt2dfv7c4vh8ojf@193.88.15.213...

> Hvis du har mulighed for at lave en måling på den analoge port, så skal
> spændingen ligge omkring 48 Volt. Hvis den er meget lavere er dét, som
> flere andre har skrevet, antagelig årsagen til problemet.

Sådan som jeg har forstået det, ringer telefonen ikke... Den virker fint ved
selv at ringe op.

De 48 V, er i rotilstand. og det er DC spænding.... Denne er nok helt
sikkert tilstede...

Men det kunne jo være, at ringspændingen som er 25 HZ ~ spænding, måske kun
er på 35 V. Så er der jo måske et problem?