/ Forside/ Interesser / Rejser / Andet rejser / Spørgsmål
10  EA_HS 370
Flysikkerhed?
Fra : Ronja04
Vist : 495 gange
100 point
Dato : 16-06-04 09:23

Kan nogen fortælle mig om dette er lovligt:
Maersk Air flyver fra Lanzarote til Billund og foretager en mellemlanding i Faro/Portugal for at tanke brændstof.
Mens der tankes skal alle passagerer blive siddende i maskinen. Er det ikke for farligt - hvis nu noget går galt under tankning?

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 110 point
Dato : 16-06-04 09:26

Det er efter reglerne.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-06-04 09:29

Tankning i faro som du beskriver det er normalt og har været det i mange år.
Men ja - jeg har da også undret mig lidt over, at vi ikke skulle ud mens de gjorde det.
Emesen.

Godkendelse af svar
Fra : Ronja04

Dato : 16-06-04 09:30

Tak for svar.
Undrer mig bare i disse usikre tider...

Kommentar
Fra : greenfield69

Dato : 16-06-04 09:31

Jeg tror ikke du behøver at være nervøs. Hvis man kører sydpå i bus, bliver der jo også tanket medens passagererne sidder i bussen. Desuden er flybrændstof ikke farligere end så meget andet. Nogle tror at det er noget højeksplosivt, men det er enten direkte destilleret eller hydroafsvovlet petroleum.
Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : greenfield69

Dato : 16-06-04 09:32
Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-06-04 09:37

Du kan læse om reglerne her http://www.slv.dk/Dokumenter/dscgi/ds.py/Get/File-105/3_6.pdf
side 4 stk.8.2

Kommentar
Fra : Ronja04

Dato : 16-06-04 09:37

Hej Jørgen.
Tak for linket - der står nu alligevel noget om antændelige dampe, som brænder med eksplosiv voldsomhed.
Men okay - jeg er da mere rolig...

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-06-04 09:55

Flammepunktet ligger højere end ved almindelig bensin på en tankstation.
Desuden er der sikret mod statisk elektricitet.
Et tordenvejr i området forbyder at man tanker op.