/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Ephedrin og bivirkninger...
Fra : Toby14dk
Vist : 3730 gange
50 point
Dato : 13-06-04 18:01

Hver gang jeg søger om Ephedrin støder jeg på slankproduktet Letigen.. Det kan jeg ikke bruge til så meget.. Det jeg søger er at hører om evt. Bivirkninger ved at tage Ephedrin..
1. I forbindelse med træning..
2. I forbindelse Med fest/Alcohol..

Er der nogle skadelig/Farlige bivirkninger..??
På Forhånd Tak
<Toby>

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-06-04 18:05

http://www.lk-online.dk/
Kan lægemiddelkataloget hjælpe dig?

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 13-06-04 18:06

Svimmelhed, hovedpine, kvalme, opkastning, svedudbrud ...
Hold dig fra det..!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-06-04 18:07

Svenske FASS tager vi lige med her.
http://www.fass.se/LIF/home/index.jsp

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-06-04 18:08
Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-06-04 18:14

Man kan i værste fald dø af ephedrin. det er et amfetaminlignende stof der "pepper" hele organismen op. En 18 årig pige jeg kendte døde efter at have fået letigen, det viste sig at hun led af arvelig åreforkalkning, og det skub som ephedrinen gav gjorde at hun fik blodpropper.

Kommentar
Fra : Toby14dk

Dato : 13-06-04 18:38

Takker for nogle gode svar..
Men hvor stor er chacen for at det går galt når man er 17år og ung og rask??
Det kviker vel bare en lidt op? (For lige at være lidt blåøjet.. ;))
Man kan vel godt bruge det til fest kan man ik??
<Toby>

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 13-06-04 18:47

Toby kære ven - det kan man ikke vide på forhånd..Vil/tør du
lege med dit gode helbred?!?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-06-04 18:48

Det kan du ikke få nogen til at holde med om.
Citat
Det kviker vel bare en lidt op? (For lige at være lidt blåøjet.. ;))
Man kan vel godt bruge det til fest kan man ik??

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 13-06-04 19:05

Og hvad så når du ikke er til fest og lige føler dig lidt uoplagt....? Ephedrinerne står jo lige ude i skabet. Og næste dag når du så er smadret fordi du kørte dig selv lidt rigeligt langt ud på ephedrin dagen inden - så kan man jo lige snuppe et par stykker mere.... Man bliver totalt psykisk afhængig at det "boost" man får og føler slet ikke man kan overskue noget til sidst hvis man ikke får sit spark. Og med tiden skal man have mere og mere for at opnå nogen virkning, men så finder du jo sikkert et bedre stof. Held og lykke med ephedrinerne.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 13-06-04 19:10

Og hvorfor tror du din krop reagerer anderledes end alle andres fordi du "kun" er 17 og sund og rask?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-06-04 19:42

Jeg tror bestemt ikke du skal prøve det sammen med alkohol

Kommentar
Fra : Toby14dk

Dato : 13-06-04 19:49

He he.. (Ikke at jeg griner af jer) Men som i kan se skriver jeg som var jeg meget naiv fordi jeg lidt søger fakta og personlige erfaringer med stoffet.. Hmm jeg kan få det gratis.. Og ham jeg kender når jeg har set ham på det.. Så drikker han samtidig.. Og han nøjes ikke bare med 1.. Hmm "tænkte bare da jeg så det kan han klare det kan jeg vel også.." Som han sagde.. Det kvikker bare en "lidt" op.. Jeg valgte at sige nej lige forløbig..
<Toby>

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-06-04 20:06

Ja du kan få det gratis. TIL AT BEGYNDE MED. Når du så bliver afhængig af lortet koster det. det er sådan man skaber narkomaner, for i større mængder giver det afhængighed nøjagtig som andre stoffer. Bare nogen der har fået det som letigen, kan døje med abstinenser når de slutter, selv om der kun er tale om små mængder

Kommentar
Fra : Toby14dk

Dato : 13-06-04 20:19

Så selv en enkelt gang ville være dum?? Jeg er normalt imod alle stoffer osv.. hash.. Og opefter..
Men må indrømme jeg føler mig fristet..
<Toby>

Accepteret svar
Fra : Mordex

Modtaget 50 point
Dato : 13-06-04 20:24

Man bliver ikke afhængig af efedrin som af andre rusmidler. Efedrin er latterligt at tage til fest og lign. Drik hellere en kop stærk kaffe.
Efedrin er ellers ok hvis du træner og skal bruge lidt ekstra power en gang imellem. Det skader ikke, med mindre DU HAR HJERTEPROBLEMER. Det skrev jeg med stort fordi det kan være farligt hvis du har det. Ellers er det et ok middel der virker efter hensigten. Men tag det kun når du træner. Ikke når du fester.
Efedrin får kropstemperaturen til at stige og du forbrænder mere end du normalt ville gøre. Derfor er det også godt når du f.eks. skal cuttes til sommeren.

Vil du vide mere, så spørg endelig......

Mordex.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-06-04 20:25

Altså er du en lille eller hvad. Tror du det er for sjov at så mange forskellige har advaret dig mod at begynde med sådan noget lort.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-06-04 20:33

Nå nå Mordex! Synes osse du ser lidt større ud! Men da efedrin tilhører amfetamin, så tror jeg ikke på man ikke kan blive afhængig! Desuden er der osse store psykiske skader der kan dukke op efter misbrug! Så mit råd er hold dig fra det, og lad dine "venner" tvangsindlægge

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-06-04 20:35

Og var der ikke noget med en cykelrytter der døde engang i 60erne under Tour de France, efter indtagelse af efedrin?

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 13-06-04 20:38

Folk kan have forskellige meninger, og min er at efedrin ikke skader hvis man tager det til træningen. Og efedrin tilhører ikke amfetamin, men har en lignende virkning.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 13-06-04 20:39

Det er sq fint at Mordex lige kan komme med en "smart" bemærkning"
Uanset hvad du mener om, at det er okay at tage i trænings situationer - så er det da for åndssvagt overhovedet at begynde på det...også når man træner
Og hvordan tror du lige at man som 17 årig har tjek på om ens hjerte kan tåle det?!? - skal Toby så få taget et EKG for liige at være på den sikre side

Kommentar
Fra : Toby14dk

Dato : 13-06-04 20:40

Hvordan kan det være Mordex som den eneste siger jer alle imod?? Har han noget at have det i.. For den eneste bivirkning jeg har hørt om fra alle dem jeg kender som har taget det er impotens...!! Eller er det vel ikke så farligt at prøve??
Jeg kunne vel også bruge det i forbindelse med min træning det har jeg overvejet..!! Eller er jeg for dum nu og burde lytte på jer andre??
<Toby>

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 13-06-04 20:45

Eneste bivirkning IMPOTENS?!?!?!?!?
Er du da rigtig klog mand?! - er du ligeglad med, at du i dit fremtidige liv ikke kan bolle en dejlig pige, fordi du var så dum at indtage det lort som 17 årig...og så bare for at kunne fremvise et par syntetiske overarme....TÆNK dig om Toby..!

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 13-06-04 20:47

>>creamygirl
Lad nu være med at gøre mig til en eller andet idiot der kun kommer med "msarte" bemærkninger.
Jeg skriver kun hvad jeg mener, og det er at efedrin ikke er farligt at tage til træningen. Der er meget andet der er farligere. Og creamy, efedrin er ikke til for at få musklerne til at vokse. Så man får ikke nogen "syntetiske" overarme af det.

>>Toby14dk
Jeg har aldrig hørt at man bliver impotens af efedrin. Prøv det. Men ikke til fester. For der er jeg enig med de andre.

Og til alle. For et par dage siden var der en der spurgte om hvor man kunne købe thermopower piller. Og der var der da ingen der frarådede ham at købe det. Thermopower og efedrin er næsten ens. Der er ikke så meget forskel der.

Og Toby spurgte ikke om vi synes han skulle tage det eller ej, men om eventuelle bivirkninger. Og der er der ikke så mange hvis man tager det i træningssammenhæng.

Kommentar
Fra : Toby14dk

Dato : 13-06-04 20:49

he he.. det var Midlertidig impotens.. he he.. :D
Har aldrig prøvet stoffer el. noget ligende før.. (bare så i ikke tror jeg er nakoman)
Er det så slemt?? :s
<Toby>

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 13-06-04 21:00

Hvorfor overhovedet tage stoffet i træningssituationer?!? og Mordex jeg mener ikke du er en idiot, men helt ærlig - kan jeg ikke se, hvorfor du kommer med beroligende kommentarer ang. at tage ephedrin...Desuden spørger Toby om bivirkninger som du også selv påpeger - alt imens du til sidst skriver, at der er IKKE SÅ MANGE, hvis man tager det i træningssammenhæng...hmmmm!!!!!

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 13-06-04 21:14

Jeg mener ikke at have skrevet noget forskelligt. Har man et ok helbred og ikke har nogen hjerteproblemer, kan man roligt tage efedrin til træningen.
Efedrin er ikke farliger end thermopower der åbenbart er et ok produkt. For der er ingen der fraråder dét.

Men lad os stoppe med at diskutere her....
Vi er alle kommet med hver vores synspunkt ang. efedrin, og der er ingen grund til at "fighte" mere

Ha´ en god aften

Mordex.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-06-04 21:16

På denne side bliver man advaret mod at tage efedrin i forbindelse med idræt

http://www.motion-online.dk/forsk_koff_ef.htm

Toby jeg har lige læst din historik og set billeder af dig. Du behøver da ikke at tage et eller andet "stof" for at få større muskler.

Kommentar
Fra : Toby14dk

Dato : 13-06-04 21:25

Takker.. :$
Hmm.. synes selv at jeg godt kunne ha brug for at tabe mig lidt over maven.. (Billeder viser ikke alt tæt på)
Men det er selv.F bare mig.. I den sammenhæng synes de fleste jeg er syg at høre på..
Men jeg tænkte ligeså meget på at jeg tit er tæt til fester osv.. Og at det måske kunne være ok at prøve for at være lidt mere vågen??
Det er jo som sagt også godt til fedt forbrænding til træning.. Hmm må indrømme jeg er meget i tvivl..
<Toby>

Kommentar
Fra : calista

Dato : 13-06-04 21:25

Nuppet fra lk- online (lægemiddelkataloget) om Ephedrin
Doping
Ephedrin i urinen ved dopingtest medfører diskvalifikation af den sportsudøvende.

Bivirkninger
Svimmelhed, hovedpine, kvalme, opkastning, svedudbrud, tremor, hjertebanken, søvnforstyrrelse, eufori, vandladningsbesvær på grund af blæreparalyse.

Forgiftning
Overdosering kan medføre hjerteanfald, evt. hjertestop.
Personlig note: Bivirkningerne kan opstå ved indtagelse af meget lav dosis.
Ephedrin bruges oftest ved lav blodtryk som følge af shock, små doser findes i fex hostesaften Paradryl.

Det er så afgjort ikke et stof man skal tage, slet ikke for "sjov", eller fordi det booster en!!

Kommentar
Fra : smut

Dato : 13-06-04 21:32

hold dig fra stoffer jeg har arbejdet som bartender på et discotek og har set hvordan nogle mennesker reagerer ved indtagelst af "opkvikkende" stoffer deriblandt ephedrin
du kan ikke sove du for svedetur og hjertebanken præcis som hvis du tar amfvetamin kokain ectasy og letigen

Kommentar
Fra : Toby14dk

Dato : 13-06-04 21:39

Hmm.. Men Ecrasy udløser jo serotonin det er en helt anden snak..
ved de stoffer er man jo ikke ved bevisthed.. De ændre jo ens virkeligheds opfattelse.. Man ser syner osv..
Det gør man jo ikke med Ephedrin det er jo "Bare" stærkt opkikkende ik?? Eller er jeg helt galt på den??
<Toby>

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 13-06-04 21:46

>>Toby
Stil spørgsmålet her: www.bodyhose.dk
Der vil du få alt at vide. Folk derinde er ærlige og ved hvad de snakker om. De fleste har prøvet efedrin og kender til det.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 13-06-04 21:46

Jeg prøver lige igen www.bodyhouse.dk

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 13-06-04 21:58

Ok - hvis du efterlyser erfaringer med både det ene og det andet, så har jeg masser af dem. Og den eneste konklusion jeg kan drage efter jeg er holdt op med at tage det er at du bare skal holde dig fra det. Og hvis man mener at Ephedrin og Thermapower/Cutting force er det samme er det helt forkert! Thermapower er primært koffein og ephedrin og når man blander de 2 stoffer sker der en del uheldige ting. Jeg præsterede bl.a. at tabe mig 17 kg. den første måned jeg var på dem. Ja - man får totalt udrykning på, men man får også en sindsyg puls, forhøjet blodtryk, forhøjet forbrænding/kropstemperatur, kæmpe risiko for blodpropper og hjertestop. Kender til en der døde af at have taget bl.a. thermapower og ephedrin... Og det er også rigtigt nok at man ikke bliver afhængig af stofferne fysisk - men rent mentalt kan man slet ikke undvære det hvis først man begynder på det. Og derudover har de også den bivirkning at man i den første tid man tager det bliver i vildt godt humør - nærmest lalleglad - og derefter begynder man at få vildt svingende humør og bliver nemt MEGET aggresiv. Hvis du synes at alt det her lyder som noget for dig, så bare køb løs. http://www.sublim-sport.dk/shop/default.asp?SetLng=1&Catid=65 - her har de hvad du mangler.

Kommentar
Fra : Toby14dk

Dato : 13-06-04 22:27

Det lyder jo ikke ligefrem sjovt Flash..
Men bliver man afhængig efter en gang??
<Toby>

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 13-06-04 22:40

Næh... Men du får blod på tanden for at prøve igen. Du må ikke forstå det som en fysisk afhængighed, men når man tager dem bliver man superman. Man kan ALT, tænker bedre og mere klart, bliver mere konsekvent, i totalt godt humør og ens handlekraft er helt i top. Det er DET man bliver afhængig af... Vil egentligt ikke anbefale dig at prøve, men det er op til dig selv. Jeg startede i sin tid med koffein tabletter, derefter til tider ephedrin eller begge dele og så til sidst Thermapower. Jeg tog thermapower i ret store mængder i et par år. Til sidst var jeg oppe på så store doser at hverken jeg selv eller dem jeg kender fatter at jeg overlevede det. Og når så man havde fået for meget i løbet af en dag og havde kæmpe store øjne når det var sengetid tog jeg bare nogle sovepiller og så opkvikkende igen når jeg skulle op. Humøret kunne også justeres med diverse lykkepiller m.m. - alt kan jo skaffes hvis det er det man vil. Men det korte af det lange er, at det er hvad der kom ud af lige at prøve....

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-06-04 22:43

Ham fra Island der var "Verdens stærkeste mand" døde for 6-7 år siden af hjertestop efter indtagelse af ephedrin i forbindelse med træning.

Kommentar
Fra : Toby14dk

Dato : 13-06-04 22:47

Men alligevel magtede du at sige fra og stoppe det igen???
Så du er helt ud af det "Misbrug" nu???
<Toby>

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 13-06-04 23:05

Jeps... synes det var på tide at få rydet op i mit liv - og tingene fungerer egentligt ganske fint uden. Men selvom det virker ganske uskyldigt og harmløst, så lad være med at prøve. Det er ikke et spørgsmål om vilje, men et spørgsmål om man er typen der falder for den slags. Det ville jeg aldrig have troet jeg var, men i starten manglede jeg lige lidt ekstra timer i døgnet, og det fik jeg skam også... Jeg har altid haft vildt mange projekter i gang og det åbnede lige pludseligt helt nye muligheder at man ikke var begrænset af at skulle sove. Det var intet problem f.eks. at arbejde i 3 dage i træk. Nu har du fået et par af mine erfaringer. Håber du kan bruge det til noget.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 14-06-04 02:24

Paradryl® med efedrin
Firma
Ferrosan
Hostestillende middel.
Virksomt stof
Diphenylmethoxytrimetylethylammoniumbromid
Ammoniumchlorid
Ephedrin
Anvendes
hostestillende ved tør hoste.
Virker
hovedsageligt beroligende. Midlet har måske en hæmmende virkning på hosterefleksen.
Dosering
Findes som mikstur.
Voksne. Sædvanligvis tages 1 teskefuld - 1 barneskefuld (5 -10 ml) 3 gange i døgnet. Børn over 2 år. Sædvanligvis ½-1 teskefuld (2,5-5 ml) 2-3 gange i døgnet.
Bør ikke anvendes til børn under 2 år uden lægens anvisning.
Graviditet
Bør ikke anvendes uden lægens anvisning.
Amning
Bør ikke anvendes uden lægens anvisning.
Må ikke anvendes
ved forhøjet blodtryk, svigt af hjertets funktion, forhøjet stofskifte og forhøjet tryk i øjnene (glaukom). Må endvidere ikke anvendes af mænd med vandladningsbesvær på grund af forstørret blærehalskirtel (prostata).
Mulige bivirkninger
Der kan forekomme døsighed og mundtørhed.
OBS
Midlets søvndyssende virkning forstærkes af beroligende midler, sovemidler og alkohol.
Trafik
Forsigtighed tilrådes ved bilkørsel og maskinbetjening.
Doping
Anvendelse af Paradryl® med efedrin medfører udelukkelse fra sportsstævner.
Findes som
mikstur. 1 ml indeholder 10 mg ammoniumchlorid, 4 mg diphenyl-methoxy-trimethyl-ethyl-ammoniumbromid og 2 mg ephedrin. Hjælpestoffer: Smagsstoffer: lakridsekstrakt, sorbitol og konserveringsmiddel: methylparahydroxybenzoat.

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 21-06-04 16:31

Hmm har du fået svar eller vil du have noget at vide fra en ekspert??

har ikke læst alt det ovenstående igennem, så hvis du er ligeglad eller har fået svar, så glem det ;)

beck

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 21-06-04 23:15

Brug det kun som et slankemiddel. Men husk at blande det med koffein (kan købes i tyskland i håndkøb) og en halv asperin så virker det som et alletiders slankemiddel...

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 22-06-04 01:09

toupie .... du er en klovn, sorry. Men koffein er ikke vigtigt i efedrins slankende effekt!!!!

Kommentar
Fra : calista

Dato : 22-06-04 10:17

For hulen da!!
Efedrin og Thermapower er livsfarligt at lege med!
De indeholder stoffer der får hjertet til at "gå på overarbejde".
Min personlige træner flippede på det nærmeste flikflak henover gulvet, da jeg spurgte ham om effekten på Thermapower.
Toby, du har en flot krop af en dreng i voksealderen (undskyld, ung mand!!) hvorfor vil du være større?

Kommentar
Fra : Toby14dk

Dato : 22-06-04 16:44

hmm.. Det er altid pænt at være større.. (selv.F er der en gylend grænse) Og takker.. :$
Synes bare godt jeg kunne bruge at tabe mig lidt over maven det er 1 nr. 2 er jeg tit bliver træt til fester.. :S Så overvejede..
<Toby>

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 22-06-04 22:19

Hej Beckski

Tak for komplimentet
Jeg aner intet om efedrin og mht. koffein, så drikker jeg flere kander om dagen med stor nydelse

Jeg beklager meget, men jeg havde gæster i går.....som åbenbart glemte at logge på med eget bruger-id

// Toupie

Kommentar
Fra : kandit

Dato : 11-06-05 01:17

hm! Har læst næsten alt ovenstående. Blev vildt bekymret. Blev ordineret Ephedrin af læge (lang tid siden) følte mig virkelig underlig og kalgede til læge. der nærmest lo af mig og kaldte mig HYS! Droppede både ham og medicin, og der skal jeg vist være glad.
Puha hvor man kan blive klog på sitet her. Tak-. Kandit

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-06-05 02:04

Spørgsmålet er snart et år gammelt.

Håber da at Toby14dk har fået svar.

Hilsen ans

Godkendelse af svar
Fra : Toby14dk

Dato : 06-03-06 21:49

Tak for svaret Mordex.