/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
spg
Fra : tronddk
Vist : 461 gange
20 point
Dato : 06-06-04 14:44

jeg spiller meget waRcraft 3 ft kan man spille det og andre win spil i linux og kan man bruge msn,mcafee... ( antivirus program) kan man bruge de 3/fler ting i linux

Accepteret svar
Fra : Andreas1982

Modtaget 20 point
Dato : 14-06-04 03:14

Linux halter stadig en del efter Windåse mht. kompatabilitet, men istedet for MSN kan du bruge f.eks. GAIM, der bla. benytter MSN protokollen.
Mht. spil skal du have særlige udgaver lavet til Linux ( du finder kun et fåtal - prøv linuxpusher for dem der nu engang findes ).
Det samme gælder McAffee. Jeg tror nok at de har en Linux udgave, men min erfaring siger mig at der ikke er et problem med Linux, da der findes et minimalt antal vira til Linux - jeg har aldrig fået en!

MVH
Andreas1982

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 18-06-04 11:42

men er der ikke nogle der kan skaffe de ting der eller vise en side hvor de spil er for jeg kun de normale windos spil og har ca 2-4 spil som jeg sider og spiller her i windows så nogle der hvel hjælpe med og finde en side hvor jeg kan lave dem om til linux spil

Godkendelse af svar
Fra : tronddk

Dato : 22-06-04 12:31

Tak for svaret Andreas1982. linux = lort i numsen ...

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 22-06-04 12:45

Vil lige indskyde at Linux bestemt ikke er "lort i numsen"!
Det er et dejligt styresystem, der ikke bør sammenlignes med Windows, da dette bedst kan beskrives som et OS for den gængse bruger, mens Linux distroerne egner sig de interessere i shell bash kommandoerne.

MVH
Andreas1982