/ Forside/ Teknologi / Udvikling / SQL / Spørgsmål
10  smorch 260
Ændre SQL kode - Oracle database
Fra : Dkkasper
Vist : 870 gange
100 point
Dato : 03-06-04 11:59

Nedenfor ses en databaseforespørgsel som jeg vist har brug for at ændre lidt - det er en forespørgsel ned i en Oracle database. Mine problemer:

1) Jeg kan ikke bruge den i Excel ODBC udtræk, vistnok pga. nogle af "formlerne" (der hvor VOUCHER_NUM er med - skal kun hentes fra nogle af tabellerne) kan det ændres så jeg kan arbejde med dem i ODBC?

2) Hvorledes kan jeg få et andet navn på felterne: decode(accounted_dr,Null,accounted_cr*-1,accounted_dr) - som de vises nu er de irriterende lange og giver ingen mening overfor brugeren.

Håber nogen kan hjælpe.

SELECT GL_JE_LINES.PERIOD_NAME, GL_CODE_COMBINATIONS.SEGMENT1, GL_CODE_COMBINATIONS.SEGMENT2, GL_CODE_COMBINATIONS.SEGMENT3, GL_JE_LINES.DESCRIPTION, decode(accounted_dr,Null,accounted_cr*-1,accounted_dr), AP_INVOICES_ALL.VOUCHER_NUM,GL_JE_LINES.REFERENCE_4, GL_JE_LINES.SUBLEDGER_DOC_SEQUENCE_VALUE, GL_JE_HEADERS.CURRENCY_CODE, decode(entered_dr,Null,entered_cr*-1,entered_dr), GL_JE_LINES.REFERENCE_5, GL_JE_LINES.REFERENCE_1, GL_CODE_COMBINATIONS.SEGMENT4, GL_CODE_COMBINATIONS.SEGMENT7, GL_CODE_COMBINATIONS.SEGMENT8, GL_JE_LINES.EFFECTIVE_DATE

FROM AP.AP_INVOICES_ALL AP_INVOICES_ALL, GL.GL_CODE_COMBINATIONS GL_CODE_COMBINATIONS, GL.GL_JE_HEADERS GL_JE_HEADERS, GL.GL_JE_LINES GL_JE_LINES

WHERE GL_JE_LINES.CODE_COMBINATION_ID = GL_CODE_COMBINATIONS.CODE_COMBINATION_ID AND GL_JE_LINES.JE_HEADER_ID = GL_JE_HEADERS.JE_HEADER_ID AND ((GL_CODE_COMBINATIONS.SEGMENT1>='32000' And GL_CODE_COMBINATIONS.SEGMENT1<='32990') AND (GL_JE_LINES.EFFECTIVE_DATE>={ts '2003-08-01 00:00:00'}

And
GL_JE_LINES.REFERENCE_2 = AP_INVOICES_ALL.INVOICE_ID(+) AND GL_JE_LINES.EFFECTIVE_DATE<={ts '2004-07-31 00:00:00'}) AND (GL_CODE_COMBINATIONS.SEGMENT2='10'))

Accepteret svar
Fra : poulerikdahl

Modtaget 100 point
Dato : 23-06-04 14:57

Hej Dkkasper

1) Kan ikke lige forstå hvorfor det ikke skulle virke gennem ODBC ? Det burde det da

2) Brug et alias som eks : decode(accounted_dr,Null,accounted_cr*-1,accounted_dr) "Felt7" altså :
SELECT GL_JE_LINES.PERIOD_NAME, GL_CODE_COMBINATIONS.SEGMENT1, GL_CODE_COMBINATIONS.SEGMENT2, GL_CODE_COMBINATIONS.SEGMENT3, GL_JE_LINES.DESCRIPTION, decode(accounted_dr,Null,accounted_cr*-1,accounted_dr) "Felt7", AP_INVOICES_ALL.VOUCHER_NUM,GL_JE_LINES.REFERENCE_4, GL_JE_LINES.SUBLEDGER_DOC_SEQUENCE_VALUE, GL_JE_HEADERS.CURRENCY_CODE, decode(entered_dr,Null,entered_cr*-1,entered_dr), GL_JE_LINES.REFERENCE_5, GL_JE_LINES.REFERENCE_1, GL_CODE_COMBINATIONS.SEGMENT4, GL_CODE_COMBINATIONS.SEGMENT7, GL_CODE_COMBINATIONS.SEGMENT8, GL_JE_LINES.EFFECTIVE_DATE

...eller hvad du nu vil kalde feltet
mvh
Poul-Erik

Kommentar
Fra : Dkkasper

Dato : 04-08-04 16:26

Jeg har nu forsøgt mig frem og forslaget virkede desværre ikke... overskrifterne er ikke ændret ved at benytte din kode...

andre forslag?

Godkendelse af svar
Fra : Dkkasper

Dato : 03-06-05 17:39

Tak for svaret poulerikdahl.