/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Landmåler billig??
Fra : kpm10
Vist : 14607 gange
100 point
Dato : 26-05-04 09:48

Hejsa

Vi har planer om at købe ca 140 Kvm af vores nabos grund.

Jeg har snakket med flere forskelige landmålere om det og der skulle som sådan ikke være nogen problemer da værdien er under 40.000kr skal der ikke engang skrives et skøde.

MEN landmåleren skal alligevel have imellem 10-12.000kr +moms for at måle det op også vidre.

Findes der virkelig ikke her i jylland en landmåler der er billigere end det?

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 26-05-04 10:27

> kpm10
Du skriver: Jyllland
Hvis det er i "behagelig" afstand af Aalborg, så er der måske en mulighed.
Her uddannes alle landmålere, og måske de vil værdsætte at få en "ny" praktikopgave.
ALLE hold laver praktikopgaver i en radius af 1 km fra skolen, så det påstås at selv et nyt muldvarpeskud ikke går ram forbi.
Skriv hvis du skal have flere infos.
/PG

Kommentar
Fra : kpm10

Dato : 26-05-04 10:37

Guild > meget gerne, det er så godt nok 30km nord for Århus.

Men tror du det kan lade sig gøre alligevel?

Accepteret svar
Fra : Guild

Modtaget 100 point
Dato : 26-05-04 16:20

> kpm10
Du kunne jo ringe og spørge, de 80-90 kilometer kan vel klares med et "benzin-tilskud".
/PG

Kommentar
Fra : kpm10

Dato : 27-05-04 07:57

> Guild jo men hvad hedder skolen?

Kommentar
Fra : fjotnoll

Dato : 08-06-04 10:31

Hej hej

Nu vi er i gang med landmåler. Hvad med en lidt billiger en i køge området. Er det nogle landmåler som er lidt billiger ind 12,000 - 15,000 kr. ?
/TM

Godkendelse af svar
Fra : kpm10

Dato : 23-09-04 15:15

Tak for svaret Guild. Men jeg vil stadig gerne have navnet på skolen!!!

Kommentar
Fra : Gourmet

Dato : 18-09-07 00:55

Jeg har selv lige fået foretaget en opmåling, sammen med min nabo. Vi skulle finde 3 skelpæle mod offentlig vej, da vi ville sætte hegn op, og ønskede at gøre det rigtigt. Min nabo rekvirerede en LANDINSPEKTØR, efter han fik et telefonisk overslag på ca. 3.000 - 5.000 kr. En pris som vi skulle dele, han har nu modtaget fakturaen som lyder på over 14.000,00 kroner. Ifølge landinspektøren har man brugt 19,5 arbejdstimer på sagen, der har været 8 personer involveret, og der er skrevet både kørsel, målevogn, leje af måleudstyr, sagsoprettelse, administration og forsendelse på!!!.
Jeg har efterfølgende ringet til en lokal LANDMÅLER, han var meget venlig og anslog en pris som den første, og tilbød såmænd at komme forbi med det samme. Han oplyste også, at hvis man selv havde et måleblad, som de fleste må have i forbindelse med et skøde, kunne man spare 500,00 kr.
Da jeg spurgte til hans timepris, var den ca. den halve af Landinspektørens.
Konklusion LANDINSPEKTØRER er DYRERE, men en LANDMÅLER kan faktisk klare de fleste opgaver.