/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Virus, hvad gør jeg?
Fra : rjdohn
Vist : 325 gange
120 point
Dato : 26-05-04 08:32

Jeg har et problem med min computer. I et stykke tid har jeg haft bøvl med at min computer er gået ned af sig selv uden advarsel!! Der har ikke været nogen nedtælling på 60 sekunder, den er bare lukket ned lige pludselig og genstartet. Dette bliver den ved med hele tiden, men jeg har kunnet logge på igen når computeren har været slukket i 10 minutters tid. Det har heller ikke kun været når jeg er på nettet computeren er lukket ned.
Så forleden, da Kazaa tilbød et antivirusprogram, bulldog, downloadede eg dette i håb om at dette muligvis kunne fjerne virussen( jeg i forvejen haft Antivir samt windows firewall slået til). Dette resulterede i efterfølgende at min computer arbjeder langsommere end langsom. Computeren arbejder, men det går ufatteligt langsomt. Håber en eller anden kan hjælpe mig...

Kommentar
Fra : Rexon

Dato : 26-05-04 08:35

hmmm den slukker bare og genstarter ?.......min computer har lige haft slukket ned hele tiden uden at genstarte og der var det min strømforsyning som var brændt sammen så sikringen i den slukkede min com men til sidst brændt den sammen også købte jeg en ny så nu kører den igen....så tror ikke det er virus...men hvis den ikke gør det efter du har installeret virus....men bare kører langsomt...så prøv at geninstallere windows...

Kommentar
Fra : Rexon

Dato : 26-05-04 08:39

ups installeret "antivirus" istedet for virus...sorry

>>Rexon<<

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 26-05-04 09:04

Prøv lige at kører en onlinescanning hos spywarefri og har du sybot og ad aware installeret på din pc ellers får du dem her
http://download.com.com/3000-2094-10045910.html
http://download.com.com/3000-2144-10122137.html
http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Anli

Dato : 26-05-04 09:13

Hvis du kikker på dette link mener jeg man der et eller andet sted advarer mod at downloade fra Kazaa.
http://www.spywarefri.dk/

Kommentar
Fra : Rexon

Dato : 26-05-04 09:16

ja...for der bliver taget ca 800 danskere om året i at downloade fra kazaa...i en by som ligger 9 km fra hvor jeg bor...blev der taget 2 for at downloade med kazaa...den ene fik en bøde på 50.000 kr og den anden en på 105.000 kr så...LAD VÆR MED DET!!!

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 26-05-04 10:13

Du skal have renset din computer for snavs og det kan du sandsynligvis ikke, derfor skal du hente dette program http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis og derefter sender du logfilen ind til www.spywarefri.dk/forum det er helt gratis du skal bare registrere dig som bruger. Så fortæller de dig nøjagtigt hvad du skal gøre, de er meget dygtige til det.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 26-05-04 10:57

Hej rjdohn

Du skal ind og slå et af dine anti-virusprogrammer fra, ved at have mere end 1 antivirusprogram aktivt skaber du en konflikt som næsten kvæler al kraft. så selv om det tager lang tid - slå den en fra!

Jeg har prøvet det: at køre med Norton og så prøve at køre med Panda på samme tid! det tog 5 minutter bare med at flytte markøren ned til programlinien

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-05-04 12:36

Hvis det er Sasser, så læs hvordan den fjernes her : http://www.spywarefri.dk/virus.htm#sasser

Citat
Hvordan undgår jeg at computeren lukker ned hele tiden?

Hvis du oplever at computeren går ned efter en nedtælling, som starter fra 30 sekunder, ja så kan du stoppe det ved at klikke Start > Kør > og skrive: shutdown -a (husk mellemrum efter shutdown)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 26-05-04 12:58

Nå her er ski mange kokke her

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-06-04 23:19

Husk at lukke spørgsmålet!!!