/ Forside/ Interesser / Dyr / Gnavere / Spørgsmål
10  sofus.dk 275
Tamme egern
Fra : evighed
Vist : 984 gange
75 point
Dato : 25-05-04 01:29

Vi står for at skal have tamme egern som kæledyr. Vi har kontakt til en forhandler, men hvad skal man tage højde for, inden man anskaffer sådan et kæledyr? Er der specielle ting, man skal være opmærksom på? Der er mulighed for, at der er en person ved dem hele dagen og det er jo vigtigt, at de får det godt.

Kommentar
Fra : Rexon

Dato : 25-05-04 07:23

Egern skal jo have den rigtige føde og temperatur og skal leve i et stort område som skal ligne en skov lidt. de skal have steder hvor de kan skjule sig og måske noget legetøj til dem.

Accepteret svar
Fra : henningborchert

Modtaget 75 point
Dato : 25-05-04 07:46

Hejsa

Det er først og fremmest ikke nødvendigt at der er en person hele dagen. Tværtimod har de behov for at være alene noget tid, da de ellers vil blive stressede.

Det er vigtigt at der altid er god adgang til træ, nødder og visne blade / halm så de har noget at rode i.

Derudover vil jeg naturligvis sige, selvom det er indlysende, at jo større plads du kan give dem, jo bedre vil det være.

mvh
Henning Borchert

Kommentar
Fra : Mokkel

Dato : 30-06-04 14:05

Hej

Hvad for et slags egern? jordegern?

Mvh Mikkel

Godkendelse af svar
Fra : evighed

Dato : 01-07-04 13:09

Tak for svaret henningborchert.

Tak for svaret. Blot havde jeg ønsket mig et mere uddybende svar. Det du skriver om egern, har jeg også fundet på nettet. Jeg søger svar på den daglige pleje, specielle ting som man skal være opmærksom på, mht, mad, vitaminer, kalk,salt mv...... Det er jo en dejlig opgave at have, men naturligvis ønsker vi, at de skal blive glade for en god "menneskekontakt", og det er de allerede. De kender vores stemmer, duft osv, og det er ret dejligt og sjovt for andre at se.

Venlig hilsen

Dorthe