/ Forside/ Interesser / Dyr / Gnavere / Spørgsmål
10  sofus.dk 275
kaninunger
Fra : daniella1
Vist : 558 gange
100 point
Dato : 22-05-04 20:53

hejza:)
har lige et par spørgsmål....
hvornår kan men se kønnet på kaninunger?

de får 3 skåle mad om dagen med ca.100 gram i hver,men de spiser det på ingen tid, så jeg tænkte om det er for lidt mad til dem? de er 6 unger på 4 1/2 uge og så moren.

Accepteret svar
Fra : valde.

Modtaget 110 point
Dato : 22-05-04 21:12

Man kan se kønnet på ungerne når de er 4 uger gamle, hvis man ved hvordan, Det med mængden af foder er sværere at svare på. Det kommer da an på hvad det er for foder du giver dem, man skal suplere op med hø, halm og vand disse tre ting skal være tilgængelige så de kan æde når de vil, halmen kan undværes bare der er hø nok. på denne tid af året har de godt af lidt grønfoder, mælkebøtte for eksempel
Mvh. Valde.

Kommentar
Fra : daniella1

Dato : 22-05-04 21:19

de får alt det hø og halm de kan spise, så får de noget grønt hverdag og af tørfoder får de Vita special, kaninpiller og havergryn blandet sammen.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 22-05-04 21:55

Jeg tror de har det godt, det er nok fordi de kan lide det foder de får, så kan de da hurtigt æde det, du kan lade hånden stryge langs ryggen af dem, er de bløde eller er det mest ben du kan mærke? Er de bløde og runde så mangler de ikke noget, ellers må du nok give dem lidt mere, kaniner er nogle grovædere. Mvh. Valde.

Kommentar
Fra : daniella1

Dato : 22-05-04 23:22

ej, de er i hvert fald ikk tynde;) havde bare hørt et sted at men skulle give dem alt det de kunne spise når de va r i den alder, men så ville de jo blive rimelig dyre;)

Godkendelse af svar
Fra : daniella1

Dato : 22-05-04 23:23

Tak for svaret valde..

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 23-05-04 00:03

ja bare de har noget at tygge på, de vil gerne æde hele tiden, held og lykke med dem, mvh. Valde.