/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Samliv / Spørgsmål
10  Trille7 350
frieri
Fra : dcedata
Vist : 6686 gange
50 point
Dato : 19-05-04 19:37

Jeg vil gerne fri til min kæreste, og jeg vil gerne gøre det "rigtigt" ja i følge trationen

det er det jeg ved nu

jeg skal bede om hende´s hånd hos hendes forældre ( men hvad siger jeg ? )

derefter beder jeg om hendes hånd (det har jeg en ide om hvordan ;) :D )

jeg vil gerne at det bliver perfekt, for det er hun for mig. :) og jeg vil gerne støtte trationen, som skrevet før

jeg venter spændt på Dit svar.

På forhånd tak. håber dig en god dag.

/knus fra mig a

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-05-04 19:46

Jeg mener du skal...."Må jeg anholde om deres datters hånd" - hvis ikke i er dus.
Emesen.

Kommentar
Fra : Catmoll

Dato : 19-05-04 20:42

Kære unge mand...
det er dejligt at nogen stadig holder på traditionerne, glæder mit hjerte...

Husk nu på at der er meget forskel på livssyn,men du går aldrig galt i byen når du bruger takt og tone...

Der er mange ting at hente i Emma Gad's bog om takt og tone... ellers kikk lidt på dette link...

Ønsker dig meget held og lykke med dit forestående !!!

Knuzz. Cat.-.....

Kommentar
Fra : Catmoll

Dato : 19-05-04 20:43

http://www.festbogen.dk/hjem/main_hjem.php

ups... glemte lige at sætte linket ind *GG*
Knuuuuuuzer lige igen
Cat*

Kommentar
Fra : Tulletine

Dato : 19-05-04 22:03

HEy,
Hvor fedt at du vil gøre det "rigtigt".
Alt efter hvor godt du kender din kommende svigerfar så spørger du ham, under 4 øjne, om du må anmode ham hans datters hånd eller du siger stille og roligt at hans datter er den rette for dig og du vil gerne fri til hende men inden da vil du bede om hans samtykke. Hvis du kender han godt så lad være med at være for stiv i det for så virker det fjollet. Sig det i dit naturlige sprog og hav evt. en flaske vin, whisky e.lign. med som i kan skåle i når han har sagt JA.
Mht. når du skal fri for din kæreste kan det ALDRIG blive romantisk nok. De fantastiske 5 fra USA har netop hjulpet en fyr med at arrangere hans frieri. Det startede med at fyren efter badet, barberede sig, tog lækkert tøj på, lavede lækkert mad og gjorde hans lejlighed total clean.
Han have lavet et marokansk telt i haven med levende lys enmasse og friede der til hende med champagne.
Hvis du vil gøre det hjemme hos svigerne så kan du evt. få en god ven tilat forberede noget i jeres hjem til når i kommer tilbage. Blomster, hendes dessertlivret, champagne, drink eller noget i 2 en gang har delt.
Du kan evt. skrive et digt eller et par ord som du kan sige om jeres forhold, kærlighed og fremtid sammen.
Har du købt ringene ? Ellers så "stjæl" en af hendes så du kan tage mål.
Hvis i skal købe ringene sammen så hav en anden lille gave til selve frieriet. Det er lidt fladt hvis ikke hun har et bevis indtil ringene er købt og graveret.

Jeg vil ønske dig al held og lykke.

Kh
TulleTine

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-05-04 10:20

Husk lige når du har tilladelsen fra farmand ...................ned på det højre knæ og fortælle din udkårne hvorfor du vil dele resten af dit liv med "stegen"
En platinring med lidt diamanter, kan måske fremme sagen.
Eemesen.

Kommentar
Fra : jesper6

Dato : 13-07-04 11:02

Hhmm midt i det usandsynlige positive situation du er ved at bringe dig selv i, vil jeg lige komme med nogle mere "pratiske" råd. Jeg selv friet til min kæreste og skal giftes i september. Dog er der visse ting som er vigtige at få på plads før i siger "JA" til hinanden. 1: Hvad gør i for at sikre jer selv i det tilfælde at det ikke skulle holde (ved godt at man går ind i det får livet...men alligevel). Vi har selv talt meget om de pratiske ting. Hvordan ejer vi huset (50/50), hvordan står vi ellers rent juridsisk ect. Dog opdagede vi et MEGET STORT problem. Min kæreste og jeg spare begge op til pension via diverse ordninger. Dog spare jeg MEGET mere op end hende. Hvis vi nu bliver skilt skal jeg afregne halvdelen af min pension med hende MED DET SAMME. Det vil sige at jeg kan komme i en situation, hvor min pension kommer med i bodelingen. Enden på dette ville være at hun skal ha alle værdierne, jeg skal ud og låne penge for at betale restbeløbet til hende og så kan jeg ellers sidde og vente 35 år på min pension. Vi besøgte en advokat som på det kraftigste rådet os til at lave et skilsmissesæreje på vores pensionsordninger og det har vi givet en mindre beløb for. Bare til info, i tilfælde af at en af jer har en stor pension eller en meget fordelagtig pensionsorning via jeres job. Ellers vil jeg bare ønske dig alt muligt held med din snak med Svigerfar i spe

Kommentar
Fra : jesper6

Dato : 13-07-04 11:02

Hhmm midt i det usandsynlige positive situation du er ved at bringe dig selv i, vil jeg lige komme med nogle mere "pratiske" råd. Jeg selv friet til min kæreste og skal giftes i september. Dog er der visse ting som er vigtige at få på plads før i siger "JA" til hinanden. 1: Hvad gør i for at sikre jer selv i det tilfælde at det ikke skulle holde (ved godt at man går ind i det får livet...men alligevel). Vi har selv talt meget om de pratiske ting. Hvordan ejer vi huset (50/50), hvordan står vi ellers rent juridsisk ect. Dog opdagede vi et MEGET STORT problem. Min kæreste og jeg spare begge op til pension via diverse ordninger. Dog spare jeg MEGET mere op end hende. Hvis vi nu bliver skilt skal jeg afregne halvdelen af min pension med hende MED DET SAMME. Det vil sige at jeg kan komme i en situation, hvor min pension kommer med i bodelingen. Enden på dette ville være at hun skal ha alle værdierne, jeg skal ud og låne penge for at betale restbeløbet til hende og så kan jeg ellers sidde og vente 35 år på min pension. Vi besøgte en advokat som på det kraftigste rådet os til at lave et skilsmissesæreje på vores pensionsordninger og det har vi givet en mindre beløb for. Bare til info, i tilfælde af at en af jer har en stor pension eller en meget fordelagtig pensionsorning via jeres job. Ellers vil jeg bare ønske dig alt muligt held med din snak med Svigerfar in spe

Kommentar
Fra : cgad

Dato : 04-10-04 19:11

man skal passe på hvad man be'r om... da jeg anmodede svigerfar om hans datters hånd sputgte han om jeg virkelig ville nøjes med den... og hvilken en jeg så ville have.. Vi er lykkelig gift idag !!

Kommentar
Fra : LouiseKP

Dato : 14-12-04 22:52

Når du taler med din kommende svigerfar så fortæl ham også at du vil gøre alt hvad der står i din magt for at tage dig godt af hans datter - det vil smelte de fleste fædres hjerter.

Knus

P.s. Håber din kærestes far siger ja