/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
lille strømforsyning
Fra : jjn31
Vist : 394 gange
100 point
Dato : 17-05-04 08:26

Hej Alle

Har et lille spørgsmål.
Har fået en lille walkie talkie forærende som kører på batt., men det er vist for dyrt i længden.
Så derfor har jeg fundet en lille ac-dc adapter. Der står i brugsanvisningen at walkien
skal have 9-12 v 300mA, men min adapter er på 9 v og 600mA.
Gør det noget at den er lidt kraftigere?

Mvh Jesper

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 110 point
Dato : 17-05-04 08:46

Ikke det fjerneste. Mamp er et udtryk for forbrug. Så Walki'en bruger kun det halve af strømforsyningens maksimale formåen.

Iøvrigt kan genopladelige batterier anbefales varmt, til sådan en ka'l.

Kommentar
Fra : Fromsej

Dato : 17-05-04 08:46

Nej, tværtimod.
De 300mA er hvad Walkien bruger, adapteren kan levere 600mA, så der er kræfter i overskud.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 17-05-04 09:01

Den er helt fin til det brug, men husk at checke om + og - vender rigtigt, især hvis det er et rundt stik.
Nogle har + i midten, andre har - i midten. Walkien kan sikkert ikke tåle at de bliver vendt!!!!.

MVH

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-05-04 13:38

Der hvor du sætter stikket til, vil der måske stå et symbol.
Fortæl hvad der står.

Godkendelse af svar
Fra : jjn31

Dato : 17-05-04 19:54

Tak for svaret 3773. Også til i andre.
Det virker + i midten osv....
Har næsten allerede sparet en formue i batterier..
Havd skulle vi dog gøre uden jer genier.

Mvh Jesper