/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Citroen C3
Fra : svar
Vist : 425 gange
200 point
Dato : 11-05-04 15:30

Modellen er sænket 40 mm, og jeg vil gerne montere 7,5' x 17' fælge med 215/40-17 dæk - er der nogen, der har erfaring med hensyn til om det giver problemer med frigang uden læs / med læs.

Jeg har engang kørt i en (men alene) og der var ingen problemer, men jeg ved ikke, om man på den bil havde foretaget nogen ændringer af inderskærme osv.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 11-05-04 16:19

Lad os starte her:
Du kan sagtens komme 17" fælge på, også når den er sænket 40mm. Men hvis du læsser den meget, er der mulighed for at det vil støde sammen, netop fordi den er sænket 40mm. Til C3 er der godkendt helt op til 18". Men der er bilerne ikke sænket.
Dækkene vil ikke stikke ud over skærmkanten.
Inden du evt. køber 17" fælge, kan du, hvis du kender en der har 17" fælge med samme dæk (fælge fra en Peugeot 206 passer også på), smide dem over på din, og køre en lille tur med 4 personer og måske lidt læs i bagagerummet. Så vil du vide om de støder på eller ej.

Men med den sænkning er chancen stor for at dækkene vil støde på inderskærmen med stort læs.

Mordex.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-05-04 19:04

Og støder forhjulet på i et sving.............ryger du ad h........til
Emesen.