/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
mælkebøttespisende hund
Fra : jabco9240
Vist : 3553 gange
50 point
Dato : 10-05-04 16:43

Min border collie (2½ år) er begyndt at spise mælkebøtter med stor vellyst.

Hvordan kan det være? Hvad mangler han, siden det er guf? Det er vel ikke farligt?

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 10-05-04 16:49

kan du ikke sende den hjem til mig jeg har masere af mælkebøtter

mvh Granslam

Kommentar
Fra : krakgt

Dato : 10-05-04 16:50

Det er formentlig farven og smagen som tiltrækker din hund - nogle steder bliver "fandens " mælkebøtte brugt i salatskålen, så der er ingen tvivl om, at den kan bruges til menneske / hundeføde
mvh
krakgt

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-05-04 17:02

Det var da en herlig hund! Den kan du leje ud! Men udover det er mælkebøtter ikke farlige! Grunden til at den begynder at æde grønt, kunne tænkes at være lidt maveproblemer, eller den mangler nogle vitaminer!

Kommentar
Fra : lykkebo4

Dato : 10-05-04 17:43

ang. hund og mælkebøtter- se under have tips. ang at fjerne mælkebøtterne.

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 50 point
Dato : 10-05-04 18:02

Ærligt talt, så ser de der mælkebøtter da også utrolig indbydende og saftige ud lige nu. Jeg har set flere hunde grave bøtterødderne op og spise dem, men bladene er sikkert også lækre.
Min hund spiser altså grønt helt uden at have maveproblemer -bare fordi hun kan lide det.

Næh, det er ikke farligt.

Godkendelse af svar
Fra : jabco9240

Dato : 10-05-04 18:11

Tak for svaret Birgitta.