/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
undertryk i tanken?
Fra : jabco9240
Vist : 435 gange
100 point
Dato : 09-05-04 13:22

Da jeg hev tankdækslet af i dag, da jeg skulle tanke (der var cirka 7-8 liter tilbage i tanken), var der undertryk. 2-3 deciliter benzin sprøjtede ud af tankåbningen, da jeg tog dækslet af.

Hvorfor sker det?

Jeg døjer samtidig med problemer med, at min bil (en gammel Polo) hakker i det, hvis der ikke er tryk på speederpedalen, og at den til tider går ud ved langsomme udkoblinger mellem gearskifte og ved tomgang. Desuden har jeg oplevet, at bilen kan finde på helt at miste kraften og gå ud efter få kilometers kørsel. Så skal bilen ha' ro i et par minutter - nogle gange længere tid - og så starter den igen og kører videre.

Jeg har netop fået skiftet benzinslange og benzinfilter, fordi mekanikeren troede, at det måske var dér problemet lå, men det var det ikke....

Jeg har luret lidt på - og det er en tese, der hviler på et ganske tyndt grundlag endnu - at problemet med at gå i stå opstår, når der ikke er så meget benzin tilbage i tanken (altså at over halvdelen af den 40-liters tank er brugt). Kan det altsammen ha' en sammenhæng?

Kommentar
Fra : geu

Dato : 09-05-04 13:34

Ny tankdæksel elles bore du bare et 1 mm hul i dit tankdæksel, så er det problem væk.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 09-05-04 13:35

Check benzindækslet. Det kan sagtens være at lufthullet er stoppet.

MVH

Kommentar
Fra : jabco9240

Dato : 09-05-04 13:37

geu og viskinge - har I bud på, om det har en sammenhæng med de øvrige problemer?

Accepteret svar
Fra : geu

Modtaget 110 point
Dato : 09-05-04 13:42

Ja for når der er undertryk kan pumpen ikke suge benzinen ud af tanken.

Godkendelse af svar
Fra : jabco9240

Dato : 09-05-04 13:45

Tak for svaret geu.

Kommentar
Fra : jabco9240

Dato : 09-05-04 13:47

Og forresten geu, vil det så sige, at det er helt naturligt, at problemerne med hakken i kørslen (ud over hvad chaufføren kan klantres for ) og gåen i stå osv. opstår i højere grad efterhånden som tanken bliver mere og mere tom?

Kommentar
Fra : geu

Dato : 09-05-04 14:35

Ja for når den er helt fyldt er der jo ikke plads til stor undertryk, og man kan jo side den næsten lige har været åbnet når den er helt fyldt. Så er der jo ikke undertryk.