/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Marcipan...
Fra : nullerbullerpige
Vist : 655 gange
20 point
Dato : 08-05-04 20:51

Jeg er ikke så meget for den marcipan man køber i butikkerne, men engang fik jeg noget som var blandet sammen med flormelis og æggehvider... mener jeg. Er der nogle som har opskriften...?

HJÆLP!!!

Kommentar
Fra : netper

Dato : 08-05-04 21:14

Når marcipan blandes med flormelis og æggehvide er det jo færdig kransekagemasse, og det mener jeg du kan købe i butikkerne.

Bla. odense marcipan fremstiller det.

Per

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-05-04 21:37

Her er en opskrift på marcipan med flourmelis, men ingen æggehvider

Marcipan-opskrift:

Til 200 g. marcipan:

100 g. smuttede mandler
50 g. aprikoskerner
50 g. flormelis

Alle ingredienserne hældes i en blender eller en foodprocessor og blendes sammen.
Kør i ca. 10 sek. og put derefter 2 tsk. vand i og blend derefter 5 sekunder. Så har du marcipan.

Man kan med fordel riste kernerne i ovnen ved 200 grader i ca. 5 minutter indtil de er gyld-ne - så får du en mere markant smag

Her er fra Odense Marcipan http://www.odensemarcipan.dk/Default.asp?ID=15

mvh ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-05-04 21:56

En opskrift mere hvor der bruges både sukker, flourmelis og æggehvide

http://hei.homepage.dk/marcipan.html

mvh ans

Kommentar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 10-05-04 07:15

Hmmm... ikke lige nogle af de opskrifter jeg søger.... HJÆLP!!!

Accepteret svar
Fra : netper

Modtaget 20 point
Dato : 10-05-04 08:05
Godkendelse af svar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 12-05-04 14:18

Tak for svaret netper.