/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Akvarie!!
Fra : Niqo
Vist : 708 gange
20 point
Dato : 05-05-04 12:41

Hvor lang tid kan fiskene i et akvarie holde sig uden ilt? ( Pumbe ) .. hvis jeg nu glemte at tænde for Pumpen efter at have givet dem mad...

har 2 store planter i også...

hilsen niqo

Kommentar
Fra : henrikkroejgaard

Dato : 05-05-04 13:05

Det kommer an på hvor lang tid de kan holde vejret....

Kommentar
Fra : popper

Dato : 05-05-04 13:30

Hvis du har planter i akvariet skulle de kunne holde længe men du kan få et problem med bakterier fra din pumpe (filter) og det kan dine fisk dø af så du skal rense dit filter grundigt før du starter det op igen således at du har fået skyllet alle de døde bakterier ud af filtret

Kommentar
Fra : bigdane_dk

Dato : 05-05-04 14:48

Det kommer da også an på hvor mange fisk du har i akvariet.. og hvor stort akvariet er... en enkelt guppy i et 250 liters akvarie lever længere end 10 piratfisk i et 100 liters...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-05-04 16:36

Jeg har labyrintfisk : Gurami og kampfisk. Disse fisk behøver slet ikke ilt. De har en 'labyrint' af kanaler i kraniet (deraf navnet), som de suger luft ind i ved overfladen og udnytter derved luftens ilt.

Hvilket fisk har du ? Hvor mange ? I hvor stort et akvarie ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : PuffY

Dato : 08-05-04 21:08

Jeg har én bowle med to slørhaler i, uden pumbe og det. Hvor tit skal jeg skifte vand, for at de får ilt ?

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 03-06-04 12:19

Tit!
Jeg vil sige en 1/3 hver 3. dag.
Det skulle ordne ilten, men spørgsmålet er med vandværdierne. Du har ikke mulighed for at skabe bevægelse i overfladen? En ventilater er udemærket - så kan du nemlig nøjes med 50% pr. uge, forudsat at du er sparsom med fodringen.

MVH
Andreas1982

Kommentar
Fra : bigdane_dk

Dato : 21-04-05 09:07

Hejsa,

Har du fundet ud af hvor længe dine fisk kan holde vejret?

Hvis ja, hvad så med at lukke spørgsmålet?

Mvh
BigDane_dk