/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Musicator
Fra : 2100
Vist : 1430 gange
100 point
Dato : 04-05-04 20:02

Musicator kan kun i programmet gemme filer som .mct
Hvis man så gerne vil havde noden gemt som en billede fil, skal man først printe noden ud og derefter scanne den ind. Nogen som ved om man kan gøre dette uden at man skal scanne den ind.

Accepteret svar
Fra : Cornell24

Modtaget 110 point
Dato : 04-05-04 20:38

Det her burde virke. I Musicator skal du gøre følgende:

Window -> Open -> Page View (Nu kan du se noderne i bunden)

File -> Export Graphics (Vælg "Copy to clip board" som Vektor Grafik)... Jeg ved ikke om du kan gemme den som
andre billede formater da jeg kun har demo version og ikke mulighed for at gemme.

Kommentar
Fra : RyeJensen

Dato : 04-05-04 21:45

I de gamle versioner (I og II) kunne man eksportere filerene til .mid. Kan du ikke bruge det, eller skal du netop bruge et billede?

Jensen

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 04-05-04 21:51

Cornell24: Det virker ikke, gemmer kun skærmbillede som du ser og ikke hele stykket.
RyeJensen: Hvordan ville du da gemme noden uden billedel fil.

Kommentar
Fra : RyeJensen

Dato : 04-05-04 21:55

Det kan godt være at du ikke kan bruge min idé, for jeg er ikke sikker på hvad det er du vil.

Hvorfor er det du vil have gemt dine noder i en billedfil?

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 04-05-04 21:58

Har selv en fuldversion af musikator. Det er desværre ikke muligt at gemme noderne seperat, du er nødsaget til at printe ud, og derefter at scanne til billedformat, og gemme noderne i billedformat.

ellebye

Min hypotese er, at at noderne simpelthen udskrives som en form for skærmdump, dvs. at noderne i musikator genereres som en slags billedfil, netop på grund af alle de specielle tegn der findes i nodesætning, mange findes ikke som hex-format.

Kommentar
Fra : RyeJensen

Dato : 04-05-04 22:03

Igen i de gamle versioner der laves noderne ved hjælp af en truetype font. Den hedder vidst nok musicator.ttf.

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 04-05-04 22:04

RyeJensen: Det jeg skal bruge, er at kan sende noden som en fil der kan åbnes i et andet program end Musicator.

Kommentar
Fra : Cornell24

Dato : 04-05-04 22:07

Jeg bruger selv et program der hedder "Guitar Pro" http://www.guitar-pro.com og jeg tror det virker lidt ligesom Musicator. Dog er der bare lagt en del mere vægt på guitar. Men det er også med midi, og mulighed for at indspille, og vise det som noder. Og det ved jeg med 100% sikkerhed kan ligge ens noder som et bmp billede. Du kan jo selv prøve at hente Demo versionen :)

Jeg er faktisk også temmelig sikker på at hvis du gemmer den melodi du har lavet i Musicator, og så bagefter importer den ind i Guitar Pro, så burde det hele stå der... Den viser også Guitar tablatur, men der er mulighed for at slå det fra, så den kun viser noder....

Kommentar
Fra : RyeJensen

Dato : 04-05-04 22:13

Så vil jeg da foreslå, at du eksporterer projektet til .mid. Der findes flere gratis programmer, der kan læse, afspille eller printe midifiler. De kan f.eks. findes på www.download.com . Ellers ser jeg ingen anden udvej end at udskrive og scanne som ellebye foreslår.

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 04-05-04 22:19

Vil ikke lige opgive endnu, vil lige prøve lidt på hvad Cornell24 skrev, den gemmer jo filen som bmp, men desværre ikke hele stykket.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 04-05-04 22:21

Det er rigtigt som >RyeJensen skriver at musikator har dens egne fonte, men det ændrer desværre ikke ved det faktum at man ikke seperat kan gemme nodedelen ved en exportfunktion. Jeg har ikke prøvet, men tvivler på at det kan lade sig gøre som >Cornell24 foreslår, men jeg syntes da du skulle prøve, der kan jo ikke ske andet end der ikke sker noget.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 04-05-04 22:25

At den ikke gemmer hele stykket kan måske være en del af demo-udgaven, du får ikke alle faciliteter med, så du er måske nød til at købe en fuldversion.

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 04-05-04 22:30

Min er fuldversion

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 04-05-04 22:49

Jeg tænkte på demo programmet af guitar pro.

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 05-05-04 18:23

Nu har jeg fundet ud af dette, og det kan lade sig gøre. Selvom ingen kom med det rigtige svar bliver det Cornell24 som jeg tildeler point. Hans svar var det menst rigtige og arbejde ud fra dette.

Godkendelse af svar
Fra : 2100

Dato : 05-05-04 18:24

Tak for svaret Cornell24.

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 05-05-04 18:34

Ikke menst, der skulle havde stået MEST - sorry

Kommentar
Fra : Cornell24

Dato : 05-05-04 18:36

Takker... Glad for det virker...