/ Forside/ Interesser / Dyr / Heste / Spørgsmål
10  jannie73 328
Horsemanship/western træning
Fra : zetasus
Vist : 6225 gange
100 point
Dato : 04-05-04 18:14

Er der nogen der kender nogle der træner i Horsemanship eller Western i nærheden af Roskilde/Ringsted? Det må helst ikke være alt for dyrt - max 150-200 kr/timen. Hvis der iøvrigt er nogen der kender til kurser indenfor ovennævnte, så sig endelig frem.

Hilsen
Susanne

Accepteret svar
Fra : Chamira

Modtaget 110 point
Dato : 04-05-04 18:40

Hej zetasus

Synd du ikke bor i Jylland, her findes det beste horsemanship center (i mine øjne )

Ellers kan du prøve at kontakte

Celie C.N. Macdonald
(4600 Køge )
Telefon 22 62 60 32

Hestehvisker uddannet i England ved Monty Roberts/ Intelligent Horsemanship. Dyrehealer uddannet hos Roots, København. Kører over hele Sjælland.

Umiddelbart kender jeg ikke priserne, men i Jylland på Center for Hestevelfærd koster det 200 kr. for en undervisningstime og 300 kr for en træningstime... tror ikke det er billigere på Sjælland.

Mvh/mira

Kommentar
Fra : Chamira

Dato : 04-05-04 18:42

Du får lige linket til Center for Hestevelfærd, så du kan se, hvad der er at tilbyde indenfor bl.a. horsemanship http://www.horsemanship.dk

Du kan også tjekke http://www.horseconsult.com ud!

/mira

Kommentar
Fra : jannie73

Dato : 05-05-04 10:11

hej..
Ellers kan du prøve at kontakte Jasmin Schacht på www.naturalhorse.dk , hun kører rundt til de fleste steder.. hun er uddannet dels i australien og dels i usa.
hilsen Jannie

Godkendelse af svar
Fra : zetasus

Dato : 07-05-04 13:24

Tak for svaret Chamira. Jeg har snakket med Celie og har fået en prøvetime hos hende. Tak for hjælpen!

Mvh

Susanne

Kommentar
Fra : Chamira

Dato : 07-05-04 18:24

Hej Zetasus

Det lyder rigtig godt... jeg ville ønske der var flere, der ville overveje horsemanship/konsultation/træning til deres "problemheste"... der findes ingen problemheste, men derimod mange problemmennesker/ryttere!

Held og lykke med projektet.

Mvh/Mira

Kommentar
Fra : AtoZ

Dato : 03-08-04 22:55

Hvis det skal være Natural Horsemanship så vil jeg helt klart forslå Shane Mosele...

Har set ham på et kursus, hvordan hestene bare var søde og lette at have med at gøre, så snart han kiggede på dem... Og han blev ved med at spørge, "hvad var det lige problemet var med denne hest", hvorefter folk grinede lidt flovt - fordi hesten var så blid som et lam i hans selskab...

Han bor i skibby lige nu tror jeg vist nok... Men søg på www.google.dk og skirv Shane Mosele, så vil du finde en masse info omkring ham...

Her er lige en smagsprøve -
"Shane Mosele,
Shane er en sympatisk australier, som nu bor i Danmark. Han arbejder primært med tilridning af ungheste og forskellige "problemheste" og er meget dygtig.
Shane har ingen hjemmeside, men kan kontaktes på tel.: 22129708. "

Taget fra siden - http://micjen.homepage.dk/traenere.htm

Kommentar
Fra : halla-natasha

Dato : 15-04-11 23:46

hej susanne
jeg har trænet det godt i 4 år år og har styr på det hele
du er meget velkommen til at skrive til mig på min mail
natasha_natmus@hotmail.com
hvis du har nogen sprøgsmål ?
mvh natasha