/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Kan ikke finde mine cd drev
Fra : masimo
Vist : 243 gange
100 point
Dato : 04-05-04 14:08

Har lige installeret et nyt dvd drev i en com. hvor jeg i forvejen har en kombineret CD afspiller og CD brænder.

Men efter at jeg har tilsluttet mit nye dvd drev... kan jeg hverken finde det ene eller det andet?

Men det stopper nemlig ikke her, for lige pludselig kan jeg ikke åbne min cd afspiller???? Men der skulle være masser af strøm på, tjekkede ledningen bagpå!

Og jeg har lige pludselig fået en ekstra harddisk, det er det jeg kan se hvis jeg åbner denne computer?

Har win. xp, hvis det er til nogen hjælp?

Mvh Mads Rasmussen

Kommentar
Fra : masimo

Dato : 04-05-04 14:22

Lige en ekstra lille ting...! Jeg har begge mine drev... sat til master! som ifølge min manual, er det jeg skal vælge fordi at min computer understøtter 4 IDE devices.

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 110 point
Dato : 04-05-04 14:23

Drevene skal være sat som henholdsvis master og slave! Der sidder en lille jumper bagpå dvd'en og cdbrænderne du kan indstille

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-05-04 14:23

Der har du problemet

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-05-04 14:35

Lad den du sætter i nu være sat til slave.
bag på drevet ser det måske sådan ud
C M S
L A L
Den skal sidde ud for SL = slave.
Emesen.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-05-04 14:39

Glimrende grafisk fremstilling emesen, men jeg vil lige nævne at DVD'er har en mani med kun ville være Master for at systemet virker ordentligt!

Godkendelse af svar
Fra : masimo

Dato : 04-05-04 15:20

Tak for svaret tedd.