/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Ældre skærm
Fra : Asrock
Vist : 413 gange
150 point
Dato : 03-05-04 19:34

Jeg har købt en brugt Pentium3 med lyd og grafik i bundkortet og Windows 98 til min mindste søn.
Problemet er at, når jeg sætter min gamle 14" fra, da jeg havde en 486'er til, så er der fint billede på under opstart, men når den er færdig med opstart, og skrivebordet kommer så flimrer den grønligt, så jeg hverken kan se proces-linie eller iconer på skrivebordet. Hvis jeg så sætter en nyere 17" til, så virker den udemærket efter driverne er fundet.
Skærmen virker godt nok på en anden ældre PC (Celeron 366 med TNT grafikkort) med Windows 2000. Jeg kan ikke sætte grafik-kortet over i Pentium3'eren, da den ikke har AGP-port.
Vil det hjælpe at formatere og installere 2000 eller XP?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-05-04 19:36

Det er skærmdrviveren som skal skiftes.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-05-04 19:44

Under opstart er en default driver aktiv.
Derfor ser det normalt ud. Når computerens programmer og
forskellige drivere overtager, får du problemet hvis skærmdriveren
er den forkerte.

Accepteret svar
Fra : oldwiking

Modtaget 160 point
Dato : 03-05-04 20:32

Din gamle skærm er ikke istand til at håndtere højere opløsninger eller refresh rater.
Problemet du har er at skærmens afbøjningselektronik bliver overhedet og der består mulighed for et totalt sammenbrud og i værste tilfælde brand.
Så vær forsigtig. Du bliver nødt til at sikre at dit skærmkort bliver begrænset til 640*480 og højst 50 til 60 hz refresh
Mvh OW

Kommentar
Fra : Asrock

Dato : 04-05-04 19:53

Hej oldwiking.
Tak for dit indlæg til mit spørgsmål.
Jeg satte den til den nyere skærm, og gik så ind og ændrede skærmopløsningen, hvorefter jeg tilsluttede den gamle skærm igen, og så var der ingen problemer. Du får derfor pointnene.
Mvh Asrock

Godkendelse af svar
Fra : Asrock

Dato : 04-05-04 19:55

Tak for svaret oldwiking.