/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
ujævn kørsel/mistet optræk
Fra : zelkar29
Vist : 736 gange
20 point
Dato : 03-05-04 17:11

jeg har en opel kadet 1,6 i fra 91. problemet er at den under kørsel, kører ujævnt,nærmest hugger/giver lidt, tar lidt. hvis den er kold tager den pludslig alt for mange omdrejninger under kørsel,hvis jeg så træder koblingen ned går der lidt så falder tomgang til normal,mit eget bud er at det måske er noget med insprøjtningen....den kan ikke kører over 140 den mister pusten hvis den skal op over en bakke, den har fået skiftet katlysator så det er ikke den...håber at nogen kan hjælpe en qvinde med det problem

Kommentar
Fra : binky

Dato : 03-05-04 17:15

Du må jo slet ikke køre 140. FY.
Vores bil har haft lidt af det samme med at køre meget ujævnt, det viste sig, at det var tændrørshætterne, der var sodet til. Det er selvfølgelig ikke sikkert, det er det, der er galt med din. Du kan jo prøve at kikke i hætterne, hvordan de ser ud.
mvh
binky

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 03-05-04 17:26

Hold da op binky........
Kender du også til biler

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-05-04 17:31

Skiftet katalysator - er lambdasonden set efter.
Det lyder som fejl på indsprøjtningsstyringen.
Emesen.

Kommentar
Fra : zelkar29

Dato : 03-05-04 17:35

tændrørshætterne er kun 7 måneder gamle,og de ser fine ud,samt at tændrørne er skiftet lige efter jul :)

Kommentar
Fra : zelkar29

Dato : 03-05-04 17:50

lambdasonden er skiftet lige før jul,den har der nemlig været bøvl med,der er skiftet pakninger ved manifold, topventildækslet,samt toppakning, og der er komplet ny udstødning...så er ved at være lidt træt af den bil..
(til Emesen)
Indsprøjtningsstyringen er det en chip/mondul,eller hvad det nu hedder... og ved du evt hvor jeg kan få noget nyt som er rimlig i pris

Kommentar
Fra : binky

Dato : 03-05-04 17:59

Mordex
Og hvordan skal den så forståes?
mvh
binky

Kommentar
Fra : binky

Dato : 03-05-04 18:05

zelkar29.
Jeg kan se du er helt ny bruger med første login i dag, så velkommen.
mvh
binky

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 30 point
Dato : 03-05-04 18:50

Indsprøjtningssystemet (chippen) skal justeres på plads efter udskiftning og det kan man ikke selv.
Men det var dog en frygtelig bunke du har fået udskiftet.
Til udskiftning af toppakning/ventilslibesæt hører alle disse pakninger til.
I forbindelse med alt det der er udskiftet bør der også være en motorjustering.
Og jeg kender ikke nogen billige steder.
Emesen.

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 03-05-04 19:21

Jeg har haft et lignende problem, det viste sig at være mit stelkabel fra batteriet.

Godkendelse af svar
Fra : zelkar29

Dato : 03-05-04 21:28

Tak for svaret emesen.