/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn 

Kodeord  


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Express tuning!
Fra : Orsted_banden
Vist : 710 gange
50 point
Dato : 02-05-04 18:21

Hvordan tuner jeg min express?? Har læst nogen steder med at bore et hul i stemplet?? Hvor henne?? Har taget plumpen og der er en uorginal udstødning på, men den går kun 35-40 stykker! hvad gør jeg??

 
 
Kommentar
Fra : pallebhansen


Dato : 02-05-04 19:18

Det er vist nok den samme som Honda NC50
Du kan udskære et udhak i stempelet(Ligesom de udhak der er i siderne i bunden af skørtet )men kun i skørtet og kun i indsugningens bredde. Hakket skal være 5 mm i højde målt fra bunden af stempelet.
Ligeledes kan du planslibe topstykket.
Du kan lige få reparationshåndbogen af mig.
http://www.honda-express.dk/Manual/index.htm
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pbp_et


Dato : 02-05-04 22:22

Det var dog imponerende! Eksisterer den knallert endnu? Jeg mindes ganske tydeligt den aften i 1958, da jeg første gang kørte på sådan en. den var svær at styre og kostede mig da også en hudafskrabning på det ene knæ!

Kommentar
Fra : pallebhansen


Dato : 03-05-04 00:59

Det kan være det er den samme knallert, hvordan tror du så den kører når den når op på 105?
Jeg tror nu nok den er mere værd som "ikke tunet" end tunet, da der er samlere der vil give en god slat hvis den er pæn og lovlig.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Orsted_banden


Dato : 03-05-04 08:37

105??? kan den køre det?? har hørt lidt om de skulle kunne blive vilde, men hvordan?? Det er noget gammelt lort der ikke er noget værd for en samler!

Kommentar
Fra : pallebhansen


Dato : 03-05-04 17:12

Så så, tal pænt om de gamle, du skulle se nogle af de lig, hvor der mangler det meste, og som bliver til flotte gamle maskiner.
Nej det var for sjovt med de 105, hvis du laver den hakning og planslibning af topstykke, skal du være glad for højest 55km/t
Men tænk på hvis du laver fejl, så kan du ikke lige gå hen i den nærmeste butik og skaffe et nyt stempel.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Orsted_banden


Dato : 03-05-04 21:15

Nej men det passer sammen fra honda camino, og man kan få 47,6 mm til den! Jeg mangler bare nogen større membraner!

Kommentar
Fra : pallebhansen


Dato : 03-05-04 21:34

Jeg ved ikke lige hvor du kan få størrer membraner, hvorfor tror du ikke din er stor nok, passer den til tuncylinderen?
Du skal jo slibe ud i krumtaphuset for at få 47,6 ned. Tror du at den kan holde i lejer mm til et stort tunsæt, der må i hvert tilfælde ikke være slør i plejlstangsbundlejet og hovedlejer, og i det hele taget er krumtappen nok ikke særlig stærk i sådan en gl. svend.?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Orsted_banden


Dato : 03-05-04 22:44

Fordi den gamle kun er et lille bitte blad som åbner og lukker! Jeg prøvede at lave min egen 28mm studs og kaburator, det hjalp ikke en skid! Det må jo være membranen som ikke er stor nok!

Kommentar
Fra : pallebhansen


Dato : 03-05-04 23:30

http://members.tripod.com/~knallert/express.html
http://www.ksln.subnet.dk/402107.htm
Iflg. den side skulle du kunne omlave en membranindsugning fra Yamaha FS1, til din model.
Har du sat 47.6 på?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Orsted_banden


Dato : 04-05-04 13:43

Nej jeg ved ikke helt om jeg skal endnu! Fordi hvis jeg ikke kan få større membran tror jeg ikke det hjælper! Jeg kan ikke se noget om membranen inden på de sider der!


Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 50 point
Dato : 04-05-04 16:58

Hvorfor kan du ikke se noget om membranen på de sider, der står da:
Membranen modificerede jeg en anelse, forstået på den måde at jeg lavede
indsugningshullet en anelse bredere og højere - men sådant at membran-
bladet kan dække for hullet. Hvis du er fummelfingret, vil jeg anbefale
dig at holde dig fra at udføre dette stykke af tuningen....det giver
alligevel ikke ret meget.
Og så står der yderligere:
Projektet går ud på at hive flere hestekræfter ud af Camino motoren.
Denne simple motor benytter membranindsugning (som f.eks Yamaha 4g.
samt Suzuki K50). Derfor kan den tunes på en helt anden måde end en
knallert med alm. suge indsugning.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Orsted_banden


Dato : 05-05-04 12:13

Tak for svaret pallebhansen.
                        

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177348
Tips : 31960
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407366
Brugere : 218867

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste