/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Longshine Router + 4-ports swicth
Fra : Callahan
Vist : 472 gange
220 point
Dato : 27-05-02 09:25

Er der nogen der kan hjælpe mig med at få åbnet henholdsvis portene på min router til min Gameserver (Half life Day of defeat ) , samt ftp . Jeg kan få 3 computere til at gå ud via routeren, men absolut ingen kan komme igennem den anden vej. hvordan sætter jeg præcis den op og hvor ?? hvad skal åbnes og hvordan ??

på forhånd tak,
Callahan

Kommentar
Fra : Peterpo

Dato : 27-05-02 18:29

Prøv om du kan få adgang via IE på adressen 192.168.0.1

Kommentar
Fra : Callahan

Dato : 27-05-02 21:16

Jeg kan komme ind i menuen vha. 192.168.1.1 som er menuen for routeren, men hvordan skal den konfigureres, er det jeg har brug for at vide for at kunne bruge FTP og lave en HL server. Der skal åbnes nogle porte , men hvordan skal det gøres og hvilke parametre er det jeg mangler at vide,

Callahan

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 220 point
Dato : 27-05-02 21:13

[posted and mailed]

"Callahan" <Callahan.news@kandu.dk> wrote in
news:17lI8.27312$4f4.924830@news000.worldonline.dk:

> Er der nogen der kan hjælpe mig med at få åbnet henholdsvis portene
> på min router til min Gameserver (Half life Day of defeat ) , samt
> ftp . Jeg kan få 3 computere til at gå ud via routeren, men absolut
> ingen kan komme igennem den anden vej. hvordan sætter jeg præcis
> den op og hvor ?? hvad skal åbnes og hvordan ??

Hvis PASV transfers (FTP-til-FTP (også kaldet FXP), og "web-browser"
FTP-klienter bruger dette), så skal du bruge port 21 på WAN siden!
Ellers virker det ikke.

Derudover skal du uanset hvad tilføje din ftp/spil-server maskine under
local servers (Advanced Setup->Local server) og så forwarde (TCP) på
port 21 til din maskine på dit LAN. Bemærk at FTP skal være port 21 på
WAN siden (der er et eller andet specielt hack ved port 21 (ftp) og
port 80 (http) på Longshine routerne (og mange andre routere)).

Jeg ved dog ikke om en spilserver vil fungere, da det specielle port
21/80 hack kun virker på disse porte, og spilserveren kører sikkert på
andre portnumre, men prøv dig frem.

Flemming

Kommentar
Fra : Callahan

Dato : 28-05-02 08:32

Ok here we go:

jeg har under DMZ host enabled . Derudover har added min faste ip (80.197.53.184) til client 192.168.1.10 . under LOCAL SERVER har jeg PROTOCOL : TCP samt EXT.PORT NO : 21 og PHYSICAL IP ADRESS: 192.168.1.10 samt INTERNAL PORT NO. 21. under LAN settings har jeg NAT enabled samt port.no til web til 80. Kan i guide mig yderligere , fordi det virker stadig ikke ?? en håbefuld callahan.

Kommentar
Fra : Callahan

Dato : 30-05-02 08:54

Hej flemming og tak for dit indlæg,

jeg har under DMZ host enabled . Derudover har added min faste ip (80.197.53.184) til client 192.168.1.10 . under LOCAL SERVER har jeg PROTOCOL : TCP samt EXT.PORT NO : 21 og PHYSICAL IP ADRESS: 192.168.1.10 samt INTERNAL PORT NO. 21. under LAN settings har jeg NAT enabled samt port.no til web til 80. Kan du guide mig yderligere , fordi det virker stadig ikke ?? en håbefuld callahan.

"Flemming Joensson" skrev d. 27-05-02 21:13 dette indlæg :
> [posted and mailed]
>
> "Callahan" <Callahan.news@kandu.dk> wrote in
> news:17lI8.27312$4f4.924830@news000.worldonline.dk:
>
> > Er der nogen der kan hjælpe mig med at få åbnet henholdsvis portene
> > på min router til min Gameserver (Half life Day of defeat ) , samt
> > ftp . Jeg kan få 3 computere til at gå ud via routeren, men absolut
> > ingen kan komme igennem den anden vej. hvordan sætter jeg præcis
> > den op og hvor ?? hvad skal åbnes og hvordan ??
>
> Hvis PASV transfers (FTP-til-FTP (også kaldet FXP), og "web-browser"
> FTP-klienter bruger dette), så skal du bruge port 21 på WAN siden!
> Ellers virker det ikke.
>
> Derudover skal du uanset hvad tilføje din ftp/spil-server maskine under
> local servers (Advanced Setup->Local server) og så forwarde (TCP) på
> port 21 til din maskine på dit LAN. Bemærk at FTP skal være port 21 på
> WAN siden (der er et eller andet specielt hack ved port 21 (ftp) og
> port 80 (http) på Longshine routerne (og mange andre routere)).
>
> Jeg ved dog ikke om en spilserver vil fungere, da det specielle port
> 21/80 hack kun virker på disse porte, og spilserveren kører sikkert på
> andre portnumre, men prøv dig frem.
>
> Flemming
>

Godkendelse af svar
Fra : Callahan

Dato : 18-06-02 09:20

Tak for svaret Flemming Joensson. langt om længe fik jeg det til at virke,

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-06-02 10:12

"Callahan" <Callahan.news@kandu.dk> wrote in message
news:T5BP8.708$va.107659@news000.worldonline.dk...
> Tak for svaret Flemming Joensson. langt om længe fik jeg det til at
> virke,
>
Hov, hvor er resten af beskeden !!!!!

Jeg sidder og døjer med en Longshine router også, så er der ikke en der kan
lægge de vitale dele af tråden her igen ??

Mvh
Ole

Kommentar
Fra : Callahan

Dato : 18-06-02 12:57

Hej Ole!!

Her er det :
> Er der nogen der kan hjælpe mig med at få åbnet henholdsvis portene
> > på min router til min Gameserver (Half life Day of defeat ) , samt
> > ftp . Jeg kan få 3 computere til at gå ud via routeren, men absolut
> > ingen kan komme igennem den anden vej. hvordan sætter jeg præcis
> > den op og hvor ?? hvad skal åbnes og hvordan ??
>
> Hvis PASV transfers (FTP-til-FTP (også kaldet FXP), og "web-browser"
> FTP-klienter bruger dette), så skal du bruge port 21 på WAN siden!
> Ellers virker det ikke.
>
> Derudover skal du uanset hvad tilføje din ftp/spil-server maskine under
> local servers (Advanced Setup->Local server) og så forwarde (TCP) på
> port 21 til din maskine på dit LAN. Bemærk at FTP skal være port 21 på
> WAN siden (der er et eller andet specielt hack ved port 21 (ftp) og
> port 80 (http) på Longshine routerne (og mange andre routere)).
>
> Jeg ved dog ikke om en spilserver vil fungere, da det specielle port
> 21/80 hack kun virker på disse porte, og spilserveren kører sikkert på
> andre portnumre, men prøv dig frem.
>
> Flemming
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-06-02 12:30

Ole Rasmussen skriver:
>
> Hov, hvor er resten af beskeden !!!!!
>
> Jeg sidder og døjer med en Longshine router også, så er der ikke en der kan
> lægge de vitale dele af tråden her igen ??

Hmmm, det drejer sig om portmapping, altså trfik udefra og ind, ikke
omvendt.

Klaus
--
Se på http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
det er Modelbane Europas hjemmeside
Modeltog, NE2 internetopsætning og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-06-02 20:46

"Klaus D. Mikkelsen" skrev:
>
> Ole Rasmussen skriver:
> >
> > Hov, hvor er resten af beskeden !!!!!
> >
> > Jeg sidder og døjer med en Longshine router også, så er der ikke en der kan
> > lægge de vitale dele af tråden her igen ??
>
> Hmmm, det drejer sig om portmapping, altså trfik udefra og ind, ikke
Ja den router køre rigtig godt med den seneste opdate. Så er der ikke
problemmer med at sever bag router ikke kan lave dns opslag på bruger
på lan siden, da man så kan få routere til at fortælle and der er connet
fra wan IP og der skal ikke bruges en hostfiles for at det køre OK men
routere lave et rul over.

Jeg er meget tilfreds med min.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-06-02 07:45

On Tue, 18 Jun 2002 11:11:47 +0200, "Ole Rasmussen"
<wolle@nork.auc.dk> wrote:

>"Callahan" <Callahan.news@kandu.dk> wrote in message
>news:T5BP8.708$va.107659@news000.worldonline.dk...
>> Tak for svaret Flemming Joensson. langt om længe fik jeg det til at
>> virke,
>>
> Hov, hvor er resten af beskeden !!!!!
>
>Jeg sidder og døjer med en Longshine router også, så er der ikke en der kan
>lægge de vitale dele af tråden her igen ??

kopieret fra Message-ID:
<Xns921BE21815D41joenssonblobdk@130.225.247.90>
> Er der nogen der kan hjælpe mig med at få åbnet henholdsvis portene
> på min router til min Gameserver (Half life Day of defeat ) , samt
> ftp . Jeg kan få 3 computere til at gå ud via routeren, men absolut
> ingen kan komme igennem den anden vej. hvordan sætter jeg præcis
> den op og hvor ?? hvad skal åbnes og hvordan ??

Hvis PASV transfers (FTP-til-FTP (også kaldet FXP), og "web-browser"
FTP-klienter bruger dette), så skal du bruge port 21 på WAN siden!
Ellers virker det ikke.

Derudover skal du uanset hvad tilføje din ftp/spil-server maskine
under
local servers (Advanced Setup->Local server) og så forwarde (TCP) på
port 21 til din maskine på dit LAN. Bemærk at FTP skal være port 21 på
WAN siden (der er et eller andet specielt hack ved port 21 (ftp) og
port 80 (http) på Longshine routerne (og mange andre routere)).

Jeg ved dog ikke om en spilserver vil fungere, da det specielle port
21/80 hack kun virker på disse porte, og spilserveren kører sikkert på
andre portnumre, men prøv dig frem.

Flemming