/ Forside/ Teknologi / Udvikling / VB/Basic / Spørgsmål
10  tom.kise 610
kopier celle og derefter slet (excel og ~
Fra : jcd
Vist : 675 gange
120 point
Dato : 01-05-04 22:16

Hej alle sammen.

Jeg sidder og roder lidt med et excel problem.

Jeg har et lille program der selv finder en vilkårlig celle i et excel dokument. Fra celle A4 til A64.
når jeg står i feks celle A20 vil jeg først gerne markere celle A20 til G20 (bemærk [A20:G20].select virker ikke for cellen kunne lige så godt være A15 i stedet for.

Når de 7 celler A20 til G20 er markeret vil jeg gerne kopierer de værdier der er i cellerne til nye celler A500 til G500. Disse celler er de samme hver gang. Lige meget om værdierne kommer fra A20 til G20 eller A15 til G15

Efter værdierne er kopieret fra A20 til G20 skal disse værdier i disse celler slettes.

Håber der er nogen der kan hjælpe mig med det lille problem.

På forhånd tak
JCD

Accepteret svar
Fra : CADmageren

Modtaget 120 point
Dato : 02-05-04 12:31

Sub Makro1()
Dim xRow As Integer
xRow = ActiveCell.Row ' Find den aktive række
Range("A" & xRow & ":D" & xRow).Select ' Udvælg hele rækken
Selection.Cut ' Placer i pastebufferen.
Range("A5").Select ' Markér destinationen
ActiveSheet.Paste ' Tøm pastebuffer.
End Sub

Mvh
www.cadmageren.dk
Michael Christoffersen

Kommentar
Fra : jcd

Dato : 02-05-04 14:09

Tak for hjælpen CADmageren

120 point coming your way

MVH

JCD

Godkendelse af svar
Fra : jcd

Dato : 02-05-04 14:09

Tak for svaret CADmageren.

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 02-05-04 17:39

Selv tak

Og hav en fortsat god søndag
(Hm... gad vide hvorfor jeg dog sidder her foran skærmen på en dejlig Søndag med strålende solskinsvejr??)

/ Michael