/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
en pc 2 skærme + tastatur
Fra : carlos306
Vist : 1527 gange
20 point
Dato : 01-05-04 21:55

Jeg har brug for at kunne bruge den sammen pc (i samme lokale ca. 5 m afstand). Altså sådan at der er 2 skærme + 2 tastaturer men til samme pc.

Håber der er nogen der har en ide til hvordan det kan fikses.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 01-05-04 22:08

To skærme til samme pc, men det virker som et stort skrivebord.(har jeg)
Man kan køre med 2 mus men det er kun en ad gangen som styrer.(har jeg prøvet)
Jeg vil tro det kan lade sig gøre med to sæt wireless tastaturer/mus som kører på samme kanal.
Men om skærmene kan køre paralelt ved jeg ikke.
Emesen.

Accepteret svar
Fra : Olle_hansen

Modtaget 30 point
Dato : 01-05-04 22:45

http://www.m-e.dk/shop/productinfo.asp?id=17760 << Brug til skærmene

Tekst til produktet:

"Med VGA Y-splitteren kan du dele signalet fra dit skærmkort op til 2 skærme, så det samme billede bliver vist på begge skærme. Dette er perfekt til præsentationer og udstillinger, hvor man har behov for at vise det samme til flere mennesker på en gang. Kablet er dog passivt, så skærmsignalet bliver ikke forstærket. Derfor må en mindre billedforringelse påregnes. Skal det være helt perfekt anbefaler vi vores aktive VGA fordeler vare-nr. 502-41."

Mus, kan 2 saktens køre samtidig.. Jeg har 2 pt... Ang tastatur BURDE man også kunne.

http://www.m-e.dk/shop/productinfo.asp?id=1726 << brug til tastatur + musene...

Til skærmene skal der selvfølgelig en forlænger til hvis skærmene er lang fra hinanden. Men de følger sikkert til skærmen, eller er der et her: http://www.m-e.dk/shop/productinfo.asp?id=17752

Det hele kan bestilles hos www.me.dk - online...

Kommentar
Fra : Olle_hansen

Dato : 01-05-04 22:46

Det sidste link var skulle have været: www.m-e.dk

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 02-05-04 00:23

hejsa.
Jeg har et his excalibur radeon 9800 iceq. Der er så vidt jeg ved mulighed for at slutte 2 skærme til, som så kører samtidig..
Ved ikke om det kan bruges, men det er mit eneste bud, omend lidt pebret...

Lyhne1

Godkendelse af svar
Fra : carlos306

Dato : 02-05-04 20:13

Tak for svaret Olle_hansen.
Præcis hvad jeg var på kik efter.