/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Mitsubishi Galant 1.8 eller opel vectra~
Fra : fisherprice
Vist : 482 gange
250 point
Dato : 01-05-04 21:19

Jeg har ved forhandler købt en golf 1.3 fra 1986 og havde en lille uheld med olien og kørte derfor ud til min forhandler - skulle jeg aldrig have gjort for nu blev jeg tændt på en ny bil eller to....

Bilerne er er hhv. en Mitsubishi Galant 1.8 fra 1994 og en Opel Vectra fra 1996 begge har kørt lige under 250.000 km.
Spørgsmålet er så hvad skal man vælge, begge leveres med 3mdrs fuld garanti ALT indbefattet...

Galanten koster 50kkr og vectraen 37kkr. Men hvad skal man købe?????? Synes det er svært især da jeg ikke har forstand på den slags!!

Det skal tilføjes at jeg stoler 100% på forhandleren. forhandleren har i øvrigt som led i handlen tilbudt at købe golfen tilbage til fuld pris (altså købsprisen for 3 mdr siden).

Håber på meninger af såvel faglig som ikke-faglig karakter - da jeg både vil høre om bilen som "maskine" og som oplevelse

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 01-05-04 21:38

Hvis vi snakker køreegenskaber, vil jeg vælge Mitsu'en
Vectra'en derimod, er meget komfortabel og nok bilen i klassen, med mindst støj fra både hjul og motor!
Galant's 1,8 motor vil gerne have omdrejninger, hvor Opel'en er en sejtrækker med forholdsvis meget moment!
Skal den trække campingvogn, skal du vælge Opel'en

Gert

Kommentar
Fra : fisherprice

Dato : 01-05-04 21:43

Det skal være en bil til brug ved f.eks. mindre ture på 6-10km og større ture på op til 2x200km om dagen. Men der bliver ikke tale om campingvogn!

Umiddelbart er min opfattelse at mitsubishien har mere komfort og opel'en er mere "familiebil"....

Synes jeg har hørt at Galant'en har dårlige køreegenskaber - men ved ikke om det er rigtig - men rart at høre at du har en anden opfattelse da det er denne jeg er forelsket i!

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 01-05-04 21:44

Jeg har haft begge vogne og samme årgang galant, for mit vedkommende var galanten klart nr. 1, aldrig på værksted en drøm af en bil,
opel`en en syg moster i forhold.
Hilsen

Kommentar
Fra : fisherprice

Dato : 01-05-04 21:48

lyder jo mere og mere lovende for mitsubishien.... MEn hvad med prisen? Er den i OK?! I prisen er jo som sagt 3mdrs fuld garanti (dette dækker også motor og gearkasse)

Kommentar
Fra : fisherprice

Dato : 01-05-04 21:49

MEn hvad med prisen? Er den i OK?!
Her mente jeg selvfølgelig om den er okay!!!!

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 01-05-04 21:50

Jeg har ikke selv ejet nogen af dem, men prøvekørt flere af hver slags!
Mitsu'en er også min klare favorit, blandt de to!
Den har noget mere udstyr og virker helt igennem mere "frisk"

Gert

Kommentar
Fra : fisherprice

Dato : 01-05-04 21:56

Jamen hvad med prisen?

Accepteret svar
Fra : droslerne

Modtaget 260 point
Dato : 01-05-04 22:16

nu kommer jeg prisen er ok, den du nævner

Kommentar
Fra : jespereh

Dato : 01-05-04 23:13

Klart Galanten, har nemlig selv en, "Great Car"

Kommentar
Fra : fisherprice

Dato : 02-05-04 09:03

hvad med rust? Har hørt at Mitsubishi ruster meget - men det er måske de ældre modeller....

Og endeligt fik jeg hertil morgen en sms fra en kammerat der siger at Mitsubishi som producent klarer sig dårligt og at GM (eller hvem der nu står for kapitalindsprøjtningen) overvejer at droppe mitsubishi - har dette indflydelse på reservedele? (kan du fås uoriginale?)

Kommentar
Fra : fisherprice

Dato : 02-05-04 11:17

Pis, har søgt lidt rundt på kandu og der forlyder at mitsubishi er langt dyrere i reservedele end andre biler!! Kan det virkelig passe at delene er så meget dyrere, eller er det folk der overreagerer på 100kr? Eller noget i den dur?

Godkendelse af svar
Fra : fisherprice

Dato : 03-05-04 18:48

Tak for svaret droslerne.

Men har besluttet mig for at bilen er for dyr!! Har på bilnet.dk fået den vurderet til ca. 40kkr. hvilket svarer meget godt overens med de priser jeg har set på nettet. Så ny dyt må vente...