/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
Vask af dyne m/dun
Fra : lottef
Vist : 1977 gange
100 point
Dato : 01-05-04 20:16

Er der redning for en dun dyne der "klumper" efter vask ved 60 gr. med efterfølgende tørring i tørretumbler i 4 timer???
Hilsen Lotte

Kommentar
Fra : bigdane_dk

Dato : 01-05-04 20:23

Hejsa Lottef

Jeg tumbler altid mine dun-ting sammen med 2-4 tennisbolde... så klumper dunene ikke.

Mvh
Bent

Kommentar
Fra : AKZO

Dato : 01-05-04 21:02

Når jeg har vasket dyner og de har tørret en lille times tis, tager jeg den ud og ryster den godt sådan bliver jeg ved til dynene er tør og der ikke er flere klumper. Det tager ca 2½ time at tørre når jeg gør det på denne måde. Jeg har også prøvet med tennisbolde, men jeg syntes ikke rigtig det giver den samme effekt som hvis jeg tager dynen ud og ryster den - boldene bliver nemt "væk" i den store dyne

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-05-04 21:25

Jeg tager dynen ud mere end 1 gang og "ælter" den så klumperne bliver opløst. Efter den sidste tørring er dynen som ny.

mvh ans

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 100 point
Dato : 02-05-04 00:02

Brug tennisbolde det virker
mvh Sune

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 02-05-04 22:02

Jeg ville nok have foreslået tennisSKO i tørretumbleren. Og det skal ikke være en husholdningstumbler, men èn af de store henne på møntvaskereiet.
mvh
pbp

Kommentar
Fra : binky

Dato : 08-05-04 14:42

Den med bordtennisbolde er god nok, det bruger jeg selv.
mvh
binky

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-05-04 23:25

Har du reddet dynen ????
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 25-05-04 22:29

Husk at lukke spørgsmålet
Mvh Sune

Godkendelse af svar
Fra : lottef

Dato : 26-05-04 21:15

Tak for svaret Sunowich.
Jeg har prøvet en kombination af bolde + det at tage dynen ud og ælte den, det er blevet bedre end før.
Undskyld jeg ikke har reageret før, men jeg har ikke fattet systemet før nu.
Mvh.
Lotte

Kommentar
Fra : lottef

Dato : 26-05-04 21:18

Tak for svarene, jeg har kombineret rådene med bolde + rådet om at tørre, tage dynen ud og ælte den + tørre videre. Dette har hjulpet, men den er ikke helt som før.
Mvh
Lottef

Kommentar
Fra : lottef

Dato : 26-05-04 21:19

Tak for svarene, jeg har kombineret rådene med bolde + rådet om at tørre, tage dynen ud og ælte den + tørre videre. Dette har hjulpet, men den er ikke helt som før.
Mvh
Lottef