/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
slankekur????
Fra : maria16
Vist : 459 gange
50 point
Dato : 01-05-04 18:07

hej allesammen.
jeg er en pige på 16 år som gerne vil tabe mig.......
er der nogle der kender en god og hurtig kur?????

Accepteret svar
Fra : Mordex

Modtaget 60 point
Dato : 01-05-04 18:11

Hvis du kigger her, kan du under "besvarede spg." finde ca. rigtigt mange af det samme. Køb nogle spg. og læs lidt. Det er træls at skrive det samme 100 gange.
Dette er ikke uvenligt ment, men bare en nem måde du kan hjælpe dig selv på.......

Held og lykke med det, og hvis du har nogle problemer du ikke kan finde svar på i de andre spg. skal jeg nok hjælpe dig....

Mordex.

Kommentar
Fra : maria16

Dato : 01-05-04 18:17

okay, tak for hjælpe.
jeg er helt ny her inde så det er lidt svært at finde rundt c",)

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 01-05-04 18:22

Her er lidt af hvad der står i en anden tråd:

"Nu ved jeg ikke hvad og hvor meget du spiser, men her er et forslag.
Spis meget få kulhydrater, undgå fedt og fedtet mad.
Spis ikke mange kcal. ca. 1000-1500 om dagen burde gøre det.
Køb noget L-carnitine eller lign. der hjælper med at forbrænde fedtet.

Og sidst men ikke mindst, dyrk cardiotræning der består af løb, stepning på steppemaskine, cykling, spinning. Helst to gange om dagen á 1 time. Om morgenen, og senere på dagen.
Når du løber, så tag nogle store affaldssække og sæt dem på kroppen med elastikbind, så vil du svede endnu mere.
Du skal svede og træne hårdt. Ellers kan det blive svært at tabe så meget på så kort tid. "

Jeg har klippet lidt ud, men måske det hjælper alligevel

Mordex.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 01-05-04 18:23

Her er lidt mere:

1. Dyrk intensiv motion, med høj puls. Sved, det skader ikke
2. Skær ned i forbruget af kcal. Indtag mindre end du forbrænder.
3. Undgå for mange kulhydrater. Alm. portion frugt er tilladt.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 01-05-04 18:25

Men hvor meget vejer du, hvor meget vil du tabe?
Hvor meget spiser du, hvis jeg må spørge??

Kommentar
Fra : 25

Dato : 01-05-04 18:34
Kommentar
Fra : gmoeller

Dato : 01-05-04 19:06

Gå ind på www.madogsundhed.dk - der kan du helt gratis få din egen kostplan m.m. --- det virker hammer godt.

Hilsen Gitte

Kommentar
Fra : vrigsted

Dato : 01-05-04 19:35

Ved godt at man ikke må lave reklame MeeeeeeeeN jeg bliver altså NØD TIL at vise dig den her side :

www.happylife.frac.dk

Hilsen simon

Kommentar
Fra : maria16

Dato : 01-05-04 23:18

jeg tror jeg laver nok idræt, jeg cykler 22 km 3 gange om ugen, løbe 5 km hver dag, gå ca. 30 min med min hund hver dag og har 6 timer idræt om ugen i skolen.
jeg vejer 52 kg og vil gerne ned på 48 kg. ved ikke hvor meget jeg spise hver dag, det er lidt forskeligt.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 01-05-04 23:24

Det er ikke nok at cykle eller løbe stille og roligt. Vil man tabe sig, skal man svede. Motionen skal være i høje omdrejninger.
52 kg. lyder heller ikke af meget. Nu ved jeg ikke hvor høj du er Maria, men det er begrænset hvor meget et menneske kan tabe sig. Hvis du er tynd og spinkel i forvejen (selvom du måske ikke selv kan se det) er det jo næsten umugligt at tabe sig. For så skal du tabe muskelmasse for at komme ned på 48kg. Er du sikker på du har noget at tabe??
Hvor høj er du?
Har du været ved lægen og fået målt din fedt%?

Mordex.

Kommentar
Fra : maria16

Dato : 02-05-04 09:52

jeg er 1,66 høj.
mej jeg har aldrig fået målt min fedt%

Kommentar
Fra : 25

Dato : 02-05-04 10:10

I Nautilus har de et apparat til at måle det, du kan da få en gratis time der, og se om det er noget for dig.

Der er sikkert også andre centre der har de samme tilbud, men her er mange for samme pris bl.a. spinning, tai thi, aerobic, slankespinning o.s.v., og der er også en kostvejleder alt personalet er uddannet personale.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 02-05-04 10:12

HURTIG KURE ER ALTID NOGET SKIDT, BÅDE FOR DIN KROP OG HUD O.S.V., OG DU TAGER DET SOM REGEL HURTIGT PÅ IGEN.

Kommentar
Fra : maria16

Dato : 03-05-04 09:47

okya, det vil jeg prøve

Godkendelse af svar
Fra : maria16

Dato : 03-05-04 09:50

Tak for svaret Mordex.

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 03-05-04 09:50

Hejsa

Jeg har regnet lidt på dine tal, og i virkeligheden ligger du ganske pænt. Hvis du alligevel gerne vil smide 4 - 5 kg, så er skal det ikke være ved en kur.

Hvis du går på kur, vil du lære din krop at den skal reagere på bratte omskiftninger. Det der er vigtigt for dig er simpelthen blot at skære lidt ned på dine kulhydrater.

Det kan du evt. gøre ved at ændre evt. sodavand eller saft til sukkerfrie. Med din vægt, højde og alder betyder det faktisk 6,3 kg om året hvis du drikker 1,5 l sodavand om ugen.

mvh
Henning Borchert

Kommentar
Fra : maria16

Dato : 03-05-04 10:07

jeg synes der er massere af kilo på mig som jeg kan smide.....
ved bare ikke hvor jeg skulle skære ned kulhydrater....
jeg drikke værken sodavand eller saft, så på det kan jeg det svære ikke tabe mig..