/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
TDC BB med SpeedStream 2601
Fra : xodeus
Vist : 599 gange
100 point
Dato : 26-05-02 21:59

Hej jeg vil dele mit BB med min sambo derfor vil vi bruge min gamle rióuter fra den gang jeg havde netexpress. men jeg kan få en forbindelse ud af huset gennem róuteren!

Kommentar
Fra : xodeus

Dato : 26-05-02 22:05

Speedstream 2601 er en router. er du dum? modemet er fra siemens

Kommentar
Fra : xodeus

Dato : 26-05-02 22:11

Det er konfigurationen jeg skal have hjælp til jeg skal dele en TDC bredbånd med fast ip til 2 computere!

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 110 point
Dato : 26-05-02 22:20

er der 1 fast ip til 2 maskiner ??

hvis ja, så sætter du den ene til at have :

IP : 192.168.1.7
Undernetmaske : 255.255.255.0
standardgateway : 192.168.1.1

foretrukken dns-server : 194.239.134.83
alternativ dns-server : 193.162.153.164

den anden :
ip : 192.168.1.6

resten er som ovenstående.

i avanceret konfiguration slår du desuden :

Specielle internet applikationer : til
NAPT servere : til
HOST MaPPING/NAT : til

forudsat at du benytter det.

Husk desuden at hvis du ikke kører med DHCP på dine klienter skal dette slås fra, det gøres ved at klikke på LAN i venstre menu, og derefter klikke på : DHCp Server : Slået Fra.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-05-02 13:18

"xodeus" <xodeus.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:X3bI8.27241$4f4.896983@news000.worldonline.dk...
> Hej jeg vil dele mit BB med min sambo derfor vil vi bruge min gamle
> rióuter fra den gang jeg havde netexpress. men jeg kan få en forbindelse
> ud af huset gennem róuteren!hilsen
> dorthetive = 1
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Den skal sættes til "Direkte forbindelse" i stedet for "PPPoE" i opsætningen
(tast 192.168.1.1 i din brovser)

VH.
Sørensen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-05-02 17:26

"xodeus" <xodeus.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:X3bI8.27241$4f4.896983@news000.worldonline.dk...
> Hej jeg vil dele mit BB med min sambo derfor vil vi bruge min gamle
> rióuter fra den gang jeg havde netexpress. men jeg kan få en forbindelse
> ud af huset gennem róuteren!hilsen
> dorthetive = 1
>
Fy fy.!

I opsætningen under Wan skal den sættes til Direkte Forbindelse...

Mener det er 192.168.1.1 du skal taske i browseren..

Henrik...

Godkendelse af svar
Fra : xodeus

Dato : 28-05-02 08:11

Jeg havde faktisk gjort det som jeg skulle. Det eneste jeg manglede var gateway'en, men nu kører det. ellers mange tak!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-05-02 16:48

Mange tak for hjælpen.
Det hjalp og nu kører nettet. Men som I kan se har jeg postet et andet
spørgsmål i dk.edb.netvaerk som jeg håber at i vil hjælpe mig med!

"Henrik Sørensen" <snurredk{REMOVE THIS}@phreaker.net> skrev i en meddelelse
news:3cf25e06$0$70466$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "xodeus" <xodeus.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:X3bI8.27241$4f4.896983@news000.worldonline.dk...
> > Hej jeg vil dele mit BB med min sambo derfor vil vi bruge min gamle
> > rióuter fra den gang jeg havde netexpress. men jeg kan få en forbindelse
> > ud af huset gennem róuteren!hilsen
> > dorthetive = 1
> >
> Fy fy.!
>
> I opsætningen under Wan skal den sættes til Direkte Forbindelse...
>
> Mener det er 192.168.1.1 du skal taske i browseren..
>
> Henrik...
>

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 17-09-02 01:01

Hvad er egentlig fordelen ved fast ip - hvis man ikke har en server kørende døgnet rundt? Er det ikke lettere at opsætte netværk til 2 computere med en dynamisk? Også med ovenstående opsætning?
mvh rkl

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 17-09-02 01:02

Hvad er egentlig fordelen ved fast ip - hvis man ikke har en server kørende døgnet rundt? Er det ikke lettere at opsætte netværk til 2 computere med en dynamisk? Også med ovenstående opsætning?
mvh rkl