/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Optrox photomaker 3e diver til win2000p
Fra : lars2408
Vist : 398 gange
400 point
Dato : 29-04-04 02:05

Hjælp

Jeg mangler en driver til min gamle Optrox Photomarker 3E scanner, så den kan køre på en win 2000P maskine.

Vær sød ikke at henvise til DriverGuide eller et sted hvor det koster penge da det så er billigere at købe en ny.

På forhånd tak

Lars

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 29-04-04 08:25

Jeg går ud fra, at scanneren har kørt udmærket under et andet operativsystem, eksempelvis win98.
Hvad med at købe en mindre harddisk og lægge det "gamle" operativsystem ind på denne, under opstart vælger du så hvilken harddisk du vil starte op med, og bruger scanneren fra det gamle operativsystem.

Så har du samtidig en ekstra harddisk til evt. backup af filer.

Hvis scanneren er så "gammel" som den lyder til, kan det være du slet ikke kan få opdaterede drivere mere.

Blot et forslag.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-04-04 10:00

Hej Lars
Siden DriverGuide kun har til Win 9x, så kan jeg da godt forstå, du ikke ønsker henvisning til dem

Hvad med Driverzone http://www.driverzone.com/ linket http://www.driverzone.com/cat2.php?id=107&pass=scanners og din scanner, er nede lige nu, så jeg kan ikke se om den er der - prøv senere.

Der er jo også Drivers Headquaters på http://www.drivershq.com/ men som sagt ikke gratisse, du skal registreres (jeg ved ikke om det koster penge eller om det kun er registrering).

Held og lykke med din driver
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-04-04 10:03

NB: Det slår mig lige (ved ikke om det virker)... prøv at højreklikke på din scanners exe-fil. Her vælger du så, at den skal køre som et tidligere styresystem f.eks Win98

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-04-04 10:05

Under egenskaber (sorry)

Accepteret svar
Fra : mikael_hanna

Modtaget 400 point
Dato : 29-04-04 10:23
Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 29-04-04 10:34

På den her link http://www.driverfiles.net/page,level2,661,11,resultpage1.html finder du en ´driver til Windows 2000. Den ser ud til at virke, kan desværre ikke teste den fordi jeg ikke har denne scanner.

Mikael

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 29-04-04 12:55

Fik du driveren til at virke..? eller skal vi umage os med at lede videre..?

Mikael

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 29-04-04 13:17

Lidt respons ville være ønskeligt.
ellebye

Kommentar
Fra : lars2408

Dato : 29-04-04 13:47

Hej alle

Jeg knokler

Men har stadig problemer
Men mikael_hanna er nok tættest på
Jeg skal nok uddele point, når det lykkes.
Desværre har jeg måtte rende det meste af tiden idag

Lars

Kommentar
Fra : lars2408

Dato : 29-04-04 22:24

Hej igen
Jeg giver op.
Tak for hjælpen
Pointne gå til mikael_hanna.
Lars

Godkendelse af svar
Fra : lars2408

Dato : 29-04-04 22:25

Tak for svaret mikael_hanna.

Kommentar
Fra : dc4652

Dato : 10-11-04 10:51

Er der nogen, der efterfølgende har løst dette problem???

Nu sidder jeg med en god gammel scanner, som ikke kan køre under Win 2000P!!

Dan