/ Forside/ Karriere / Job / Ansættelse / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 380
40 års jubilæum som statsansat - fortjen~
Fra : louie2003
Vist : 4674 gange
50 point
Dato : 26-04-04 11:18

Hej! Min far har snart været statsansat i 40 år - har han ret til at modtage Dronningens Fortjenstmedalje ligesom i det private erhvervsliv?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-04-04 11:29

Er det ikke efter halvtreds år?

Accepteret svar
Fra : Better_Performance

Modtaget 60 point
Dato : 26-04-04 11:31

Det er ikke noget man modtager pr. automatik.

Arbejdsgiveren skal indstille til den, og der står i øvrigt en masse i nedenstående tråd

http://www.kandu.dk/dk/spg/19013

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 26-04-04 11:34

Se her om en "Overrasket jubilar"
http://www.ugeavisen-ribe.dk/arkiv/05032002.htm
Citat
Anden store overraskelse kom, da Pia Hvorslev kunne overrække en tydelig rørt Sigurd Michaelsen Dronningens 40 års fortjenstmedalje.
- Lige fra du startede som elev i 1959, til du blev aspirant i 1960 og siden tjenestemand har du vidst, hvad du ville. Du har altid været en god rollemodel, en god faderskikkelse med et godt gemyt.
- Det er ikke første gang, du får en pris. Du har tidligere modtaget »Årets Sigurd«, som jo er opkaldt efter dig, men det er ikke alle beskåret at få Dronningens fortjenstmedalje, sagde Pia Hvorslev.

Det er ikke noget man har ret til. Men efter ansøgning kan det bevilges. Det kræver en ansøgning fra arbejdsgiveren.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 26-04-04 11:53

> louie2003
Når din far skal i audiens, så skal han huske de hvide handsker, og huske af "bakke ud" (det skulle vist nok være svært).
Jeg kender én, som har haft oplevelsen, og bakke-ud-turen kan han stadig huske.
/PG

Godkendelse af svar
Fra : louie2003

Dato : 26-04-04 14:30

Tak for svaret Better_Performance. Din henvisning til en anden tråd gav mig oplysninger nok; derfor får du mine svarpoint. Hilsen louie2003