/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Skifteretten
Fra : zippen
Vist : 804 gange
50 point
Dato : 24-04-04 20:33

Er der nogen der ved, hvad man skal gøre i det tilfælde at ens forældre er død og man er den eneste arving.

- Må jeg godt få posten omadresseret til mig (datter), eller skal det igennem skifteretten. Hvad med de private breve hvis adressen skal omadresseres til skifteretten.
- Må jeg begynde at tømme lejligheden og opsige den inden det hele har været i skifteretten.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 24-04-04 20:50

Hejsa

Du må ikke begynde at tømme lejligheden før skiftenretten har frigivet den.

Jeg mener også at det er skifteretten der skal opsige legemålet.

Brevene ved jeg ikke noget om,men prøv at ringe til skiftenretten,så kan de oplyse hvad man må og ikke må.

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 24-04-04 20:52

Principielt kan du jo ikke være 100% sikker på, at du er den eneste arving, dels kan der foreligge et testamente som du ikke er bekendt med, og dels er der jo altid en "risiko" for at der findes børn fra tidliger, som du heller ikke er blevet oplyst om, af den ene eller den anden årsag

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 60 point
Dato : 24-04-04 20:54

Tillæg

Her kan du læse lidt om skifteretten

http://www.domstol.dk/showpage.asp?ID=233

Brian

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-04-04 21:23

Du bliver indkaldt til et orienterende møde i skifteretten, hvor du så får nogle muligheder for forskellige slags skifte! Indtil da må du rent juridisk ikke begynde at lave beslutninger omkring boet! Altså heller ikke adresseændringer!

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 24-04-04 21:47

Lige en tillægsbemærkning. I skal heller ikke betale noget som helst udestående såsom regninger, erklærer skifteretten boet insolvens er der ingen kreditorer der har krav på nogen penge.
Måske stiller du dig det spørgesmål hvorfor du ikke må begynde at rømme lejligheden.
Årsagen er, at alle dødsfald skal slåes op i statstidene, så eventuelle andre ukendte arvinger kan gøre deres krav gældende, herudover skal boet også opgøres værdimæssigt, i fald at der skal betales arveafgift af noget særligt værdifuldt.

Godkendelse af svar
Fra : zippen

Dato : 25-04-04 15:07

Tak for svaret briani.