/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Kalkun
Fra : pipzi
Vist : 411 gange
100 point
Dato : 24-04-04 19:54

Hejsa.

Jeg har lige brug for lidt hurtig hjælp.

Jeg har noget hakket kalkun må det næsten være. Turkey Minced meat står der på den. Nogen som har en opskrift man kan lave med det ? Uden at der skal alt for mange ting i.

Kommentar
Fra : olinehansen

Dato : 24-04-04 20:00

Ja
koge noget spaghetti

tag kødet i en skål en spise skefuld sennep ( ca 500 gram kød ) salt peber lidt oregano steg dem som små kødboller herefter bland det med den kogte spaghetti

tilbehør salat og flutes

Kommentar
Fra : Chamira

Dato : 24-04-04 20:03

Hej Pipzi

Jeg lavede lige noget kalkun-put-i-gryde forleden, med 500 g hakket kalkun, 2 store hakkede løg, 1 ds. flåede tomater, 4 dl. hønseboullion (4 dl. vand og 1 boullionterning) og så valgte jeg, at bruge lidt gulerødder, der lå i køleskabet som ekstra fyld (skåret ud i julienne).

Svits løgene til de er klare, brun kødet, tilsæt flåede tomater og boullion og lad det simre i 20 minutter (smid evt. gulerødderne med i, de sidste 5 minutter), jævn og smag til med salt og peber (tilsæt evt. kulør, for at få en lækrere farve)

Server som kødsovs til spaghetti (el. evt. ris hvis det er det du har)

Det er nemt, man får brugt sine rester og alle kan lide det.

/mira

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 24-04-04 20:06

Tjahhh... Google er din ven Her er en af MANGE fra søgningen på hakket kalkun

Citat
Mexicanske pandekager med pikant kalkun
(4 pers.)

1 løg
500 g hakket kalkun
1 tsk olie
1 1/2 dl tomatketchup
1 spsk finthakket syltet jalapeno chilipeber eller 2 tsk tabasco
1 dl hønsebouillon
2 tsk sød chili (tørret blandingskrydderi)
salt, peber
8 mellemstore tortillas (mexicanske pandekager)
100 g BUKO frisk med Pikante Urter

Tilbehør: Blandet salat

Sådan gør du:
Skær løget i små tern. Varm olien op i en gryde og svits løg og kød - til kødet har skiftet farve. Tilsæt de øvrige ingredienser til kødsaucen, og lad saucen småsnurre ca. 10 minutter. Den skal koge ind, så den er ret tyk i konsistensen. Smag til med salt og peber. Lun pandekagerne efter anvisning på emballagen. Smør pandekagerne med friskosten. Fordel kødfyldet på pandekagerne og rul dem sammen.

Go' weekend
Søren

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 24-04-04 20:07

Okay, så man kan egentlig bare bruge det som hakket okse eller svine kød ? Så er det jo ingen problem at bruge. Havde tænkt lidt på frikadeller, at lave nogle som jeg kan bruge til brødet.

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 24-04-04 20:07

Okay, så man kan egentlig bare bruge det som hakket okse eller svine kød ? Så er det jo ingen problem at bruge. Havde tænkt lidt på frikadeller, at lave nogle som jeg kan bruge til brødet.

Accepteret svar
Fra : netper

Modtaget 110 point
Dato : 24-04-04 20:11

Og så er der lige denne her, hvis du mangler yderliger ider.

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/katagorier-3.php?id=11282

Per

Godkendelse af svar
Fra : pipzi

Dato : 24-04-04 20:16

Tak for svaret netper.
         Mange tak for svaret. Nu vil jeg ud og lave lidt aftensmad

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 24-04-04 20:17
Kommentar
Fra : Chamira

Dato : 24-04-04 20:18

Hej igen pipzi

Jep, du kan sagtens bruge det som andet hakket kød, kalkunfrikadeller er rigtig gode, evt. m. hakket persille og havregryn i (hvad der svarer til 1/4 af kødet). Det giver lækre, sunde, "grønne" frikadeller med et minimum af fedt.

Vi bruger også hakket kalkun til Knorr lasagne og lasagnette.

/Mira