/ Forside/ Interesser / Helbred / Sorg & Krise / Spørgsmål
10  clou 510
Må min bedste ven dette?
Fra : Herbman
Vist : 668 gange
98 point
Dato : 24-04-04 15:57

Jeg har for 2 somre siden været meget forelsket i en pige der boede sammen med mig hele sommeren. Vi så hinanden hver dag, og jeg var dybt ulykkelig fordi kærligheden ikke var gengældt.
Vi var aldrig kærester da hun ikke ville have en.
Jeg har den dag i dag stadigvæk lidt stikken i hjertet over hende, og over smerten fra kærligheden der ikke blev gengældt.
Vi var i seng sammen 1 gang selvom vi sov sammen hver nat pånær nogle enkelte gange hvor jeg ved at hun sov hos nogle andre drenge. (hun sagde det dog ikke men jeg fandt ud af det gennem andre).

Nu har min bedste ven så fået øjnene op for hende, og det er åbenbart gengældt.

Og det piner mig faktisk lidt.

Han siger at det er mig der er egoistisk og ikke under ham hende bare fordi jeg ikke kunne få hende.
Og han sprges mig hvorfor begge to så skal tabe hende bare fordi jeg ikke kan få hende.

Nu går jeg så og tænker over om det er værd at beholde ham som ven?

Jeg ved godt jeg ike kan bestemme om de skal være sammen eller ej.
Men jeg kan vel vælge at jeg ikke vil finde mig i at blive trampet på, og at han bare kan finde sin egen pige.

Hvad syntes i?

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 24-04-04 16:14

Hej Herbman ...

Må og må .... ja det må han vel, om han burde er en anden ting.
Desværre er så noget som hvem man forelsker sig i jo ikke noget man selv bestemmer, og er din bedste ven blevet forelsket i pigen og hun gengælder det er det jo bare sådan. Kan godt se det fra din side, men så nemme er tingene jo aldrig - han kan jo ikke bare lige slå følelserne på "off" fordi det gør dig ked af det....

I en perfekt verden burde din ven måske melde ud og sige, at han ikke interesserer sig for hende af respekt for dig - men "kærlighed" får folk til, at foretage nogle lidt egocentrerede valg .... nu ved jeg ikke hvor gamle I er (?) men I lyder unge....
Se lidt nøgternt på det - nu hun alligevel ikke gengælder dine følelser, hvad opnår du så ved at bede din ven afstå sig fra hende ??

Kan du ikke overkomme at være ven med ham alligevel, og måske glæde dig på hans vegne ??
Kan din ven forlange det af dig - eller vil du kunne forlange at han glemmer alt om hende ??

Det er noget ged når man forelsker sig i den samme person .... for nogen betyder det farvel til en god ven, og goddag til en kæreste ....

Nok om det - jeg ville som ven gøre alt for, at lade dem få hinanden når nu du ikke kan få hende alligevel.... det gør dig til en god ven.

Mit råd er, at du skal gøre alt for at bevare dit venskab .... de hænger ikke på træerne.

Karina

Kommentar
Fra : lykkebo4

Dato : 24-04-04 16:16

vil gerne fortælle at du skal bevare venskabet med vennen. det gjorde jeg desværre ikke- men du skal lade det gå sin tid. selv om det er nogle år siden. Behold dit venskab med begge to, det vil gavne dig fremover. Og ved at se deres glæde over for hinanden, vil også styrke dig fremover. har selv prøvet det for mange år siden.
fra en ældre årgang

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 24-04-04 16:16

Du siger, at du kan vælge, at du ikke vil lade dig trampe på.. Hvem er det der tramper på dig?

Den pige som ikke er forelsket i dig har vel også noget at skulle have sagt, og hvis hun vil være sammen med din ven, og han vil være sammen med hende, hvilken ret har du så til at sige de ikke må??

Som jeg ser det, så er det dig der tramper på jeres venskab hvis du stiller dig i vejen

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 24-04-04 16:16

og nu siger jeg lige noget herreirriterende *GG
vedr. kærester.... "der er ikke en spandfuld - men et landfuld"
det gælder ikke ang. bedste venner, dem er der ikke mage af

Karina

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-04-04 16:17

Du kan da ikke gøre "krav" på en pige som ikke gengælder dine følelser.
Hvis du kan li' din ven og "din" pige, kan du vel kun være glad når de har det godt.
Emesen.

Kommentar
Fra : lykkebo4

Dato : 24-04-04 16:21

vil gerne give emesen ret.

Kommentar
Fra : basil28

Dato : 24-04-04 17:36

hej herbman...
jeg forstår godt du føler dig såret en ven skal jo være der for en når man har brug for det og ikke løbe med den pige man er forelskede i....
jeg synes at hvis man er en rigtigt ven ja så løber man ikke med den pige ens ven er forelskede i...
ved godt man siger man ikke selv bestemmer hvem man får følser for men i min verden kan man ikke forelske sig i den samme pige som ens ven...
lige som man heller ikke over tager en vens gamle kæreste...
selvfølgelig kan du ikke bestemme om de skal være sammen som du også selv skriver men du kan heldigvis selv bestemme om du kan bruge sådan en ven til noget....

som en ande skriver herinde så er der ikke kun en spand fuld men et land fuld af piger og det er helt rigtigt men hvorfor skal han så lige vælge at forelske sig i din ulykkelige kærlighed... og vide at det gør dig ked af det...
ja undskyld mig men synes ikke der er meget ven over ham...
håber for dig at du finder ud af tingene og kommer vider.
alt held og lykke med kærligheden.. hilsen Louise

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 24-04-04 18:00

Jeg kan kun sige, at jeg til dels giver basil28/Louise ret, min ven kan, i min verden, ikke være min ven, hvis hun løber med en jeg har stærke følelser for, det vil smerte hver gang man der dem samme, hvilket jo kan ske ret tit, hvis man vil se denne ven...

Men du skriver at det piner dig LIDT!
Citat
Og det piner mig faktisk lidt.

Hvad er lidt??
Hvis det er fordi du stadig føler det samme for hende, som dit indlæg ikke tyder på, så ville jeg ikke acceptere det...
Men hvis dine følelser kun er "gløderne på et gamelt bål" så lad tiden vise om det ikke skulle bliver bedre når du kommer dig over at de er sammen?!!?
Citat
Jeg har den dag i dag stadigvæk lidt stikken i hjertet over hende, og over smerten fra kærligheden der ikke blev gengældt.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 24-04-04 18:21

Som jeg ser det er der i virkeligheden et par spørgsmål du skal stille dig selv.

Hvis du mener at det han er ved at gøre ikke er noget en ven gør, ja så er han jo ikke din bedste ven, og dermed er tabet ikke så stort.

Hvis du mener, at du har "krav" på pigen, kan du jo bede din ven om at vælge, men så må du være forberedt på at du kan blive valgt fra, og så mister du din ven.

Hvis du virkelig mener at det er dein bedste ven, så kan du vælge at blive glad på hans vegne fordi han er blevet forelsket i en pige der gengælder hans følelser

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 24-04-04 19:55

Hedder det ikke bare at føle sig forsmået og fyldt med jalouxi?
Pas på Herbmand... det er to MEGET nedbrydende ord
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 24-04-04 20:01

Ups! Tastaturvirus Nå det går nok
Ellers tager jeg hatten af for (damerne først) Karina's og Better's indslag
Søren
NB: Fortsat go' weekend

Kommentar
Fra : Herbman

Dato : 24-04-04 23:15

Jo jeg er forsmået og jaloux og bitter. Jeg er ikke forelsket i hende længere, men der er stadigvæk lidt i atmosfæren. Ihvertfald nu hvor min ven "er begyndt at se hende".

Jeg tror næsten jeg vil lade helt være med at sige noget og bare lade tiden svare for mig. Jeg vil ikke give et svar i disse dage når jeg er helt nede med flaget.
Jeg har lært at man aldrig skal tage en vigtig beslutning hvis man ikke er helt klar i hovedet.

Men et eller andet sted syntes jeg han har brudt et tillidsbånd imellem os.
Det kan jo også være at det lyder ret overdrevet.

Den måde han sagde det på var også ret irriterende.
Jeg kunne mærke der var et eller andet han ikke ville ud med, og han sagde han skulle sige noget der havde taget ham 4 dage at tage sig sammen til at sige til mig.
Han syntes at hvis jeg ikke kunne unde ham den lykke, bare fordi jeg ikke selv fik den, så ville han vælge mig fra som ven.

Og det er irriterende at få stillet et ultimatum. næsten så irriterende at det er mere irriterende end selve det at han er sammen med den eneste pige jeg nogensinde har elsket.
Men jeg tror også at han var lidt hård ved mig fordi han ved jeg er en jaloux type og at han havde svært ved at sige det.
Og så da han endelig fik taget sig sammen var han irriteret over at jeg uden at være tilstede giver ham dårlig samvittighed..

Er der ikke forkert af ham at sille mig et ultimatum som dette? Også selvom han f.eks var i sin gode ret til at gøre hvad han er i gang med?

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 25-04-04 09:07

Jo, jeg vil give dig helt ret, han havde ikke behøves at stille dig et ultimatum...

Men det at du ikke er forelsket i hende mere, må jo være nok til at du vil give dem muligheden for at finde ud af om det skal være dem.!?!

Syntes det lyder lidt hårdt at han vælger en kæreste frem for en ven, han må jo have nok af dem, for hvem siger at det holde mellem dem?!!?

Tag en snak med ham om hvordan du har det med at han ser hende, om hvordan du har det med at han stiller et ultimatum og om hvor meget jeres venskab betyder...
Du kunne jo fortælle hvad du er kommet frem til efter at have slugt nyheden om deres forhold!?!

Accepteret svar
Fra : Better_Performance

Modtaget 98 point
Dato : 25-04-04 09:08

Det er jo et ultimatum som du tilsyneladende selv er klar til at stille op, sådan som jeg forstår det du har skrevet.

Han har bare foregrebet begivenhedernes gang ved at fortælle dig, at du ikke skal bede ham om at vælge mellem dig og hende, så du skal gør eop med dig selv hvor meget han betyder for dig som ven, og så tage din beslutning ud fra det......

Der er en ting je ggerne vil vide... Hvor gammel er du?

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 25-04-04 09:34

BP> jeg syntes der er stor forskel mellem de 2 ultimatumer der er stillet her...

1. valget mellem en anden person og tillid, er et valg som kun kan give utrykhed og derfor I.M.O. kun kan besvares med at vælge personen fra, for der kan ikke være ægte tillid mellem 2 personer der ikke er tro mod hinandens følelser...

2. men valget mellem en kæreste og en ven, er et valg man ikke skal stille sig selv, venner er der ikke for mange af i forvejen. Kærester skal der nok dukke et par stykker op af igen...?!!??

Tror ikke der er tale om teenagere, da hun jo har BOET hos ham for 2 somre siden...
det tror jeg ikke en teenage pige ville få lov til hjemmefra!!??!

Godkendelse af svar
Fra : Herbman

Dato : 26-04-04 22:14

Tak for svaret alle sammen.

Kommentar
Fra : MekanikerQ

Dato : 26-11-04 10:53

Helt ærligt så syntes jeg at hun har holdt dig for nar ved at sove sammen med dig og gå i seng med dig når hun ikke havde følelserne med i det.