/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Feriepenge, sygdom?
Fra : bassenborg
Vist : 583 gange
50 point
Dato : 24-04-04 14:07

Jeg har været sygemeldt siden august 2003, og er det endnu.
Jeg har 4 dages feriepenge fra arbejdsgiver, som skal bruges inden 1. maj 2004.
Jeg kan vel ikke holde ferie når jeg er sygemeldt, men kan jeg så få pengene udbetalt alligevel?

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 24-04-04 14:28

Du kan bare gå i borgerservice og be' om at få feriekortet underskrevet!

mvh/ann-vibeke

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 60 point
Dato : 24-04-04 14:28

Du har ret til udbetaling af de resterende feriepenge. Hvis du er på dagpenge er det dagpengekontoret der skal underskrive.
http://www.depnet.dk/universe5/_popups/mailbox_questiondisplay.asp?mailbox=3782

mvh ans

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-04-04 14:58

Du kan ikke både modtage feriepenge og samtidig få sygedagpenge.
De 4 dage vil under alle omstændigheder blive fratrukket dine sygedagpenge.
Derudover vil det nok være svært at raskmelde sig blot for at holde ferie og bagefter atter være syg.

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 24-04-04 15:05

Det er rigtigt at man ikke kan holde ferie mens man er syg
- men man har krav på sine feriepenge!

Om der er forskel fra kommune til kommune, hvad angår "træk i sygedagpenge" skal jeg la' være usagt.
Rødovre kommune trækker ikke i sygedagpengene...

Havde ydelsen været en anden end sygedagpenge f eks fleksydelse eller ledighedsydelse
- så blir der trukket i sygedagpengene!

mvh/ann-vibeke

Godkendelse af svar
Fra : bassenborg

Dato : 03-05-04 23:07

Tak for svaret ans.