/ Forside/ Interesser / Fritid / Dykning / Spørgsmål
10  TIMO_J 140
Børn & snorkeldykning
Fra : Mussekat
Vist : 737 gange
200 point
Dato : 23-04-04 16:22

Jeg er en lærer, der sidste år startede en snorkellinie på en lille skole for børn fra 8-12år.
Det blev en stor succes som vi gerne vil gentage i år.
Meeen, jeg tænker om vi ikke kan gøre det bedre.
Børn i den alder har svært ved at fylde dragterne fuldt ud. Så sidder den lidt stramt der og lidt løs der osv. Lynlåsen på ryggen er et kritisk sted.
Er der nogen der har forslag til, hvad vi kan gøre for at børnene bedre kan holde varmen og vi dermed kan starte sæsonen tidligere og oven i hatten forlænge den?

Vi har følgende udstyr:

•5mm heldragt (ikke semidry)
•Hætte(3mm) + handsker(5mm) + støvler(5mm)
•Masker + snorkel + finner.

De er blevet klædt på således:
Heldragten på først. Støvler, handsker og hætte uden på heldragten. Varmt vand ind i dragten.

Jeg har selv tænkt på at købe 2mm shorties, som de enten kan have på inden under eller uden på heldragten.

Mvh Frank

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 23-04-04 16:47

> Mussekat
Personligt kan jeg ikke hjælpe dig, men ring til Peter S. (Aalborg 98104100). Han har dykket i adskillige år, og han ved "alt" om denne sport. Hils fra "bossen fra RyåSejladsen", så ved han hvem jeg er.
http://www.dykkersport.dk/
/PG

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 23-04-04 16:55

Peter er i 2. række til højre:
http://www.dykkersport.dk/andet/staffer.htm
/PG

Accepteret svar
Fra : michaelmoeslund

Modtaget 200 point
Dato : 23-04-04 20:43

Hej Frank

Jeg har efterhånden dykket en del,og har på det sidste kun fridykket,min erfaring siger mig,at I simpelt hen er nødt til at finde/tilpasse nogle dragter der passer de forskellige børn,da store lommer med mere eller mindre koldt vand ikke er holdbart for at holde på varmen,alternativt kan man sy/lime hætten fast på dragten,da der er et betydeligt varmetab ved nakken mellem hætten og dragten,og så handsker og sokker der ikke strammer

Ellers kan mit råd kun være noget med, ikke at klæde om på en kold strand,men at ta' dragten på hjemmefra og så få noget sukker eller andet brændstof i ungerne et stykke tid før dykket

mvh michael

Godkendelse af svar
Fra : Mussekat

Dato : 10-05-04 18:09

Tak for svaret michaelmoeslund.

mvh Mussekat