/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
Skatteåret 2002
Fra : calista
Vist : 454 gange
50 point
Dato : 23-04-04 12:28

Hejsa, jeg har lige modtaget ny årsopgørelse for 2002, hvor det fremgår, at jeg skal have 771 til udbetaling. Herligt tænker jeg, men skattefar har så modregnet B- skat for 2003 og 2004.
Mig bekendt har jeg ikke haft nogen indkomst, hvor jeg ikke har betalt skat (dagpenge og revalideringsydelse)
Er der et eller andet sted på nettet, hvor man kan se hvad skattevæsnets koder betyder?

Kommentar
Fra : MissXX

Dato : 23-04-04 12:39

Hejsa

Du bliver næsten nødt til at fortælle lidt mere. Er du sikker på at den årsopgørelse, du lige har modtaget er fra 2002? Desuden skriver du at der er modregnet B-skat for år 2003 og 2004. B-Skat betaler bl.a. selvstændige erhvervsdrivende, derfor er jeg nødt til at vide om du er selvstændig eller i hvert fald står forskudsregisteret som selvstændig i år 2003 og 2004.

Kommentar
Fra : calista

Dato : 23-04-04 12:43

Jeg er ikke selvstændig!! Og ja, jeg er helt sikker på, at det er fra 2002.
Udskrivningsårsag: Ændret skatteansættelse for året 2002..
Jeg fatter intet!

Accepteret svar
Fra : MissXX

Modtaget 60 point
Dato : 23-04-04 12:47

Find tidligere årsopgørelse fra år 2002 frem og sammenlign dem. Der er helt sikkert en forskel. Desuden burde du have modtaget nogle breve fra skatteforvaltningen om at man agtede at ændre din skatteansættelse.

Samtidig, så kig lige på dine forskudsopgørelser/skattekort fra år 2003 og 2004. Hvis der på dem er opkrævning af B-skat, som du ikke har betalt, er det sikkert dem, der bliver modregnet.

Ellers vil det bedste råd vist være at kontakte skatteforvaltningen i din kommune, da jeg har lidt svært ved at hjælpe dig over nettet. Desuden mener jeg bestemt ikke at du kan finde dit svar på nettet.

Håber at du får løst problemet.

Hilsen fra Linda

Godkendelse af svar
Fra : calista

Dato : 23-04-04 12:51

Tak for svaret MissXX.
Problemet er, at jeg i indeværende år, ikke har nogen skatteansættelse, dvs jeg tjener ingen penge. Bliver forsørget af manden.
Jeg finder relevante papirer og ringer til skatteforvaltningen på mandag:-/

Kommentar
Fra : MissXX

Dato : 23-04-04 12:54

Ejer du og manden et hus sammen?

Hvis I gør, skal du betale ejendomsværdiskat over dit skattekort, selv om at din mand har dit personfradrag. Ejendomsværdiskat betales gennem B-skatterater.

Det kan evt. være derfor at der modregnes i din overskydende skat.

Kommentar
Fra : calista

Dato : 23-04-04 12:55

Vi bor i lejelejlighed, men jeg tror jeg har fundet årsagen til skatteændringen. Renteudgifter!
Men det forklarer dog ikke B- skatten. Restskat fra de sidste par år er betalt..